If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Te-ai uitat la prea multe filme cu uzina ferrari. Nici la BMW in afara de V12 sau M-uri nu se porneste motorul (la cald, cu carburant) decat dupa ce e pe masina. Proba la rece e singura. Si nu compusii chimici rodeaza (ca aia ar roda tot, galerii, pompe de uleicozi de supapa), ci miscarea relativa a pieselor.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Sa fie ""CEARTA""
si tot nu am avut consum de 6,8 % si masina am luat-o in luna Iunie si cu toate ca aveam si AC-ul pornit tot nu saream de 5,5% la viteza aia de 80/90 km/h.
Acu te intreb @Ion,,daca pornesti si Ac-ul tu ajungi la un consum de peste 7% garantat???
Pacat ca se face atata cearta. Doctore, nu fac pariuri, fiindca nu asta era ideea.
Poate ar trebui sa precizez ca ceea ce am indicat la consum, include si parcursul prin oras (din Bucuresti - in oras, pana in Ploiesti in oras.) In Bucuresti merg cam 10 km, iar in Ploiesti cam 6. O data la 3 saptamani pornesc si AC cam 10 minute, ca sa faca presiune in instalatie.
Nu mai fac alte comentarii, fiindca vad ca deja s-a starnit cearta pe aici.
@Eu de exemplu am fost in concediu la Mamaia si din Bucuresti am facut plinul pana la refuz(vreo 61 de litri).
Cu astia 61 de litri am mers 835 de km(7,3%) dar am mers full la capitolul bagaje,ac pornit 85%din timp,trei persoane si am intrat pe autostrada de la Slobozia pana la Mamaia,,apoi am mai mers prin Constanta,Navodari de cateva ori ,,apoi am venit prin Harsova-Slobozia-Urziceni-Bucuresti plus ca am mai facut si cateva drumuri pe la tara la intoarcere si am condus cam agresiv si in forja..peste 130 de km/h in afara si cam 75-80km/h in comune.
Uite un consum mediu postat de mine in luna August....
Pacat ca se face atata cearta.
Poate ar trebui sa precizez ca ceea ce am indicat la consum, include si parcursul prin oras (din Bucuresti - in oras, pana in Ploiesti in oras.)
.
Ion,,,am pus cearta intre """GHILIMELE """,,,deci aici nu se cearta nimeni,,iar in postul ala vechi include deplasarea si prin orasele mai sus mentionate,,sau mai bine zis consumul mediu pe 835 de km facuti din fata blocului de la plecare pana la sosire!
Am vorbit cu un tip care a avut 1.6 16v Prestige de nou - si mi-a spus ca valorile consumului sunt OK. Si ca motorul o se lase pe la 5000 - 6000 km parcursi, asa ca sa nu ma grabesc sa-i dau forja.
Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
Ioane, ia aminte la frana de motor
Last edited by dr_mke; 16 February 2011, 20:37.
Reason: Automerged Doublepost
dom' doftor...si io stiam de rodaj chimic. unii inca folosesc anumiti detergenti/acizi la rodajul rece al motorului, cu chuilasa desfacuta. acel rodaj e in fapt un mixt de rodaj mecanic si chimic. cat despre cutuma ca tu dai info corecte, da-mi voie daca sursa ta de informatii da rateuri, tu cumva corectezi informatia ce-o dai mai departe? exista in orasul asta profesori universitari care pot sa ne,te, va lamureasca cum e cu rodajul chimic, nu nea marin de la departamentul de schimbare anvelope din autoeuropa...
ca veni vorba de informatiile corecte, cum ai reusit sa imperechezi arborele cotit in rodaj cu axa cu came? ai volanta in chiulasa si supapele in baia de ulei? motor special, dom'ne...
ps: no offence, sper ca stii de gluma...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Seba, daca nu vezi sa citesti scrisul mic, poti mari in browser sau poti sa mergi la oftalmolog, pentru ca in postul meu zice asa >>> ''came-arbore cotit/cuzineti''. Poate era mai clar daca puneam &
Ma' bad ? Sper ca stii de gluma.
Daca ma gandesc bine, la SN am reusit sa pun o bucata de satelit chiar langa bobinele de inductie. I am that good
Cand s-o face rodaj dupa cum povestesti in productia de masa, Loganul va fi RollsRoyce (desi nici acolo nu se mai face asa ceva). Cu atatia profi universitari, tara asta n-a reusit sa produca cap coada un automobil decent, pornind de la zero. Dansii cand au vizitat ultima oara o fabrica moderna unde exista si un sistem de imperechere a pieselor inainte de montaj, dupa varii cote, ca sa nu iasa tolerantele prea mari sau prea mici. Asta nu-i gluma.
Io tocmai vazui azi niste poze cu un vilebrequin bulit din cauza ca se montasera niste cuzineti axiali invers, din fabrique. Cred ca stiu destula mecanica pentru un diletant. De asemenea am mai vazut motor de Focus cu o mica mare componenta mecanica cumplit de importanta lipsa din fabrica. Culmea, masina a facut ceva km pana s-au prins ca-i hibalita. Ce consum de benzen o fi avut, nu stiu.
Putem relua discutia de unde o lasasem ? Adica la frana de motor si ce rol are ea in reducerea consumului mediu ? Avem un coleg forumist care vaz ca trebuie scolit. Io m-am oferit sa-i exemplific frana de motor in varii situatii.
El are partiala dreptate in ce spune. Nu trebuie sa se confunde situatiile.
E clar ca frana de motor "consuma" mai putin (0 de fapt) decat mersul la ralanti (0.7-1.0 litri / ora) DAR nu trebuie sa neglijam nici distanta de rulare. La 50 km/h daca o scoti pe liber mergi mult mai mult decat daca o lasi in viteza.
Pe coborare, este clar - frana de motor e sfanta - consum 0, nu incingi discurile/placutele, nu le uzezi asa mult. Cine coboara pe liber o panta trebuie clar "vindecat". Insa in anumite situatii, e mai economic sa o scoti pe liber. Mai sunt 250m pana la semafor si ai viteza normala de oras, o scoti pe liber si te duci lin spre punctul de oprire, consumi aproape nimic (0.8 litri pe ora sa zicem = vax albina la cateva zeci de secunde). Daca faci frana de motor in schimb, dupa cateva zeci de metri o sa ai viteza foarte mica, nu ajungi la semafor si trebuie sa calci pedala de acceleratie caz in care sigur consumi mai mult decat acele cateva grame consumate la ralanti pentru cateva zeci de secunde. Pentru situatiile astea consider ca nu trebuie scolit si nici corectat stilul de condus.
Edit tarziu: observ ca am scris came si nu ax cu came mai sus, eh si alea se rodeaza, un aspect deosebit de important, turatia la care au incarcare dinamica foarte mare este oare la ralanti ? Deci este minunat sa lasi motorul la ralanti multa vreme cand este ''scos din tzipla''.
@ Shakar: daca-i mai dai un gaz scurt cat sa mai adaugi putina viteza arzi mai putin benzen decat s-o lasi sa curga ''la liber''. Al nostru coleg, dupa cate scria, are obiceiul sa nu foloseasca frana de motor in multe situatii. In treapta a 4-a te duci 250 m fara probleme, exceptand situatia in care drumul urca. Injectia reia undeva deasupra turatiei de ralanti.
Stau si ma tot intreb de ce nu se organizeaza un concurs de condus eco la una din intalnirile regionale. Daca la anul se tine iar la noi la Deva, jur ca ma ocup de asa ceva !
Doctore, eu nu zic ca "sofez" nici cel mai bine, nici cel mai rau.
Fiindca am mers mult pe diesel, nu-mi place sa turez (chiar daca am benzinar acum) Schimb la 3000, sau uneori la 3500 rpm.
Si mai am o boala - nu-mi place sa folosesc frana de serviciu. Asa ca merg foarte "fara frana". Tin masina din acceleratie. Daca e de coborat pante - cu frana de motor, dar cat de rapid se poate pe traseul respectiv (in a 5-a sau a 4-a daca se poate... daca e prea abrupt a 3-a sau a 2-a. Chiar si 1-a daca e necesar)
Bineinteles ca la stilul asta, mai sunt situatii cand sunt obligat sa franez la limita - dar se intampla foarte rar.
Fiecare tip de motor trebuie folosit in functie de curbele de putere si cuplu. Un motor cu 2 supape/cilindru are cuplu mai bun la turatii mici decat unul cu 4 supape/cilindru fara distributie variabila.
Este mai economic sa lasi motorul sa urce in ture cu acceleratia apasata 1/3 decat s-o apesi 2/3 la ture mai mici pentru a face fata cerintelor. De asemenea trebuie sa ajungi cat mai repede in treptele superioare. In oras, obiceiul de a lasa masina pe liber costa sesizabil la consum.
Nu sunt unul care conduce ''la consum'' insa folosirea intensiva a franei de motor a devenit obisnuinta, un automatism, nu trebuie sa ma gandesc ca s-o aplic. Proportia de frana de motor pe acelasi traseu poate varia in limite mari pentru varii soferi.
Din cauza rulajului anual mare, ma gandesc serios la o instalatie GPL. PRINS costa 1500 euro, practic astia sunt cei mai tari in Europa, iar un Tomaseto, BRC, etc, impreuna cu un kit FlashLube ar costa cam 30 mil, practic jumatate. Ma tem pe buna dreptate insa de efectele nefaste asupra supapelor in regimul in care folosesc eu motorul la drum intins.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment