Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E corect ce ai spus. Cum spuneam - am avut masini diesel clasic, unde daca bagi piciorul la ture mici da in nas. (fiindca nu are motorina daca ii dai prea multa si scoate motorina pe toba nearsa)

    Daca sunt la 2200 rpm la 1/3 pedala acceleratie si turatia e in crestere o las sa treaca de 2500 rpm, dupa care ii mai dau un impuls in acceleratie, ca sa creasca mai rapid pana la 3000 rpm, dupa care schimb in treapta superioara. Daca e nevoie de un demaraj mai sustinut, dupa 2500 rpm cresc usor apasarea pe pedala, pana ajung la 3500 rpm, dupa care schimb in treapta superioara

    Daca insa e nevoie de reactie rapida pe moment, trec in treapta inferioara (ma trimite la aprox. 3000 rpm, de unde urc la 3500, unde schimb si ajung undeva la 2500 de unde iar pot urca rapid la 3500) (de la 2500 rpm in sus se simte la pedala ca motorul trage mai sprinte, iar de la 3500 la 4000 se simte ca impinge destul de bine)
    Last edited by ion_R5; 17 February 2011, 19:35.

    Comment


    • Originally posted by Shakar View Post
      E clar ca frana de motor "consuma" mai putin (0 de fapt) decat mersul la ralanti (0.7-1.0 litri / ora) DAR nu trebuie sa neglijam nici distanta de rulare. La 50 km/h daca o scoti pe liber mergi mult mai mult decat daca o lasi in viteza.

      Pe coborare, este clar - frana de motor e sfanta - consum 0, nu incingi discurile/placutele, nu le uzezi asa mult. Cine coboara pe liber o panta trebuie clar "vindecat". Insa in anumite situatii, e mai economic sa o scoti pe liber. Mai sunt 250m pana la semafor si ai viteza normala de oras, o scoti pe liber si te duci lin spre punctul de oprire, consumi aproape nimic (0.8 litri pe ora sa zicem = vax albina la cateva zeci de secunde). Daca faci frana de motor in schimb, dupa cateva zeci de metri o sa ai viteza foarte mica, nu ajungi la semafor si trebuie sa calci pedala de acceleratie caz in care sigur consumi mai mult decat acele cateva grame consumate la ralanti pentru cateva zeci de secunde. Pentru situatiile astea consider ca nu trebuie scolit si nici corectat stilul de condus.
      Imi dau si eu cu parerea, ca am auzit mitul consumului 0 in frana de motor de prea multe ori.
      Care e diferenta intre frana de motor cu motorul pornit si cea motorul oprit?
      Daca opresc motoru la 80 (in treapta a 4-a sa zicem) la ora o sa am consum negativ daca cu motoru pornit am 0? (frana de motor e violenta cu motorul off)
      Argumentati va rog, de unde 0? Doar pentru ca asa zice comuputerul de bord?

      Comment


      • poti opri linistit motorul, nu va fi frana violenta. au testat "unii" deja frana de motor tine pana la 1300-1500rpm, sub nivelul asta, ecu reia injectia si scanteile. iar in realitate, nu cred nici eu ca e zero consumul dar in orice caz infim comparativ cu mersul la ralanti. eu am incercat in oras si e diferenta de cateva zecimi intre mers cu frana de motor si mersul pe liber. am incercat in ambele zile sa merg aproape la fel, acceleratia o faceam in ambele variante cu talpa la podea pana la aprox 50-60km/h, urmata de liber sau frana de motor, dupa caz. 0.3% era diferenta de pe cb.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Seba, nu crezi ca-i zero ? Injectia este reluata deasupra turatiei de ralanti, undeva ceva mai sus de 1000 rpm cu motorul cald. In treapta 1 se simte foarte clar momentul in care reia alimentarea.
          Unghi alfa zero si turatia peste pragul respectiv, injectie ZERO.

          PS > violent va fi numai impactul daca i se blocheaza volanul si ramane putin fara serviciile dumnealui.
          sigpic

          Comment


          • Originally posted by Seba View Post
            poti opri linistit motorul, nu va fi frana violenta. au testat "unii" deja frana de motor tine pana la 1300-1500rpm, sub nivelul asta, ecu reia injectia si scanteile. iar in realitate, nu cred nici eu ca e zero consumul dar in orice caz infim comparativ cu mersul la ralanti. eu am incercat in oras si e diferenta de cateva zecimi intre mers cu frana de motor si mersul pe liber. am incercat in ambele zile sa merg aproape la fel, acceleratia o faceam in ambele variante cu talpa la podea pana la aprox 50-60km/h, urmata de liber sau frana de motor, dupa caz. 0.3% era diferenta de pe cb.
            sa stii ca e chiar 0 . Am testat si cu sonda de AFR , si culmea deloc benzina in esapament
            Va zic ca daca nu luati contactul de pe baterie , nu cred ca aveti cum sa opriti motorul in mers cu masina in viteza .Daca nu ma credeti , turati motorul la 5000 rpm , luati contactul , scoateti cheia ... sa vedeti ca masina abia se opreste dupa ce turatia a scazut jos .
            Sa-mi faci un filmulet cand opresti motorul la 80 la ora in viteza ...
            De ce 0 ? Pentru ca planetarele invart motorul in momentul ala , si nu motorul planetarele , asadar se opreste injectia de benzina .
            Last edited by Cristi_Xp; 17 February 2011, 23:15.
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • Nu inteleg ce rol are testul. Daca cu contactul scos ai bafta de drum drept, dar tii acceleratia la podea o sa te cam opresti in distanta mai mare fata de o simpla frana de motor cu contactul pus, evident clapeta de aer inchisa.
              Motorul functioneaza pe post de compresor de aer in frana de motor. Restrictia pe care o face clapeta la admisie ajuta si ea. Factorul nr_1 este compresia, cu cat mai mare, cu atat mai pronuntata frana de motor, dupa care treapta de viteza.
              Nu inteleg ce rol are toata discutia asta cu demonstratul. De ce trebuie sa-i demonstreze cineva unuia care nu cunoaste principiile elementare de functionare ale sistemul de injectie ori ale unui motor cu ardere interna.

              Sistemul lucreaza in bucla inchisa, undeva in jur de 1000 rpm va relua injectia si va face tot posibiliul sa tina turatia de ralanti, chiar cu masina in ultima treapta si clapeta de aer la unghi zero. Daca mai aveti si AC pornit, si turatia de ralanti mai mare, ruleaza fara probleme in ultima treapta fara picior in gaz atata vreme cat nu are de urcat.

              Care are chef sa-si rupa vre-un segment, vre-un bolt de biela si asa mai departe sa incerce pe masina lui, in viteza a 5-a.
              sigpic

              Comment


              • hai sa te dau o tura si opresc motorul la ce viteza vrei tu. crede-ma ca am incercat si n-am sesizat nici o frana violenta cu contactul luat. cat despre turatia de taiere a benzinei, in manual parca scrie ceva de turatie mai mare de 1500rpm si pedala de gaz libera=decuplare injectie. c-or fi 1200-1500rpm, e mai putin important. peste 1500rpm e frana de motor, sigur fara benzol in agregat.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • cand incepe sa tremure , se reia injectia .
                  eu tot nu-s convins ca poti opri motorul in frana de motor ,la turatie peste cea descrisa mai sus .
                  Last edited by Cristi_Xp; 17 February 2011, 23:50.
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • Cum nu, incearca numai sa fie oleaca de rampa in a 5-a si vezi.

                    Un test interesant de consum o sa facem la drumul de Brasov, motorizari variate, o sa-i rog pe toti sa-si reseteze consumul mediu inainte de plecarea din parcarea unde ne vom aduna. Evident o sa mergem in coloana.
                    sigpic

                    Comment


                    • Originally posted by dr_mke View Post
                      Nu inteleg ce rol are toata discutia asta cu demonstratul. De ce trebuie sa-i demonstreze cineva unuia care nu cunoaste principiile elementare de functionare ale sistemul de injectie ori ale unui motor cu ardere interna.
                      Daca ar mai fi 10 oameni sa invete din experienta voasta, ar trebui sa va declari multumit, nu sa o iei ca pe o pierdere de vreme
                      Discutia poate fi educativa una educativa sau... sunt doar maestii pe forum si eu sunt singurul putrad?

                      Comment


                      • Trebuie doar sa citesti putin topicul inainte sa pui intrebari pe ton, politicos spus, imperativ.
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by iou.paul View Post
                          Daca ar mai fi 10 oameni sa invete din experienta voasta, ar trebui sa va declari multumit, nu sa o iei ca pe o pierdere de vreme
                          Discutia poate fi educativa una educativa sau... sunt doar maestii pe forum si eu sunt singurul putrad?
                          De parca nu s-ar fi rasdicutat subiectul pe 100000 de forumuri pana acum. Dar cum ti-e lene tie sa cauti, tre sa faca oamenii eforturi pe aici sa te lamureasca si sa-ti explice de ce si cum.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Cu alte cuvinte mai explicati odata,inca odata ca eu tot nu am inteles
                            MORALA.... nu este recomandat sa opresti motorul in mers..adica nu luati contactul si mai ales nu scoateti cheia din contact.
                            Fratilor.....vedeti ca unii dintre noi sa nu ia de buna treaba asta si mai ales sa faca vreun obicei frecvent!!!

                            Comment


                            • Frana de motor cu consum 0 la Dacia 1310 - imbunatatiri din Stiinta si Tehnica

                              Originally posted by iou.paul View Post
                              Imi dau si eu cu parerea, ca am auzit mitul consumului 0 in frana de motor de prea multe ori.
                              Nu e nici un mit. Era inainte de 1989 in revista Stiinta si Tehnica prezentat montajul pentru a realiza asa ceva la Dacia 1310.
                              Se monta o valva electromagnetica (de la Lada 1500) care taia alimentarea cu benzina, un contact pe pedala de acceleratie si un senzor de depresiune pe galeria de admisie (senzor sarcina). Un montaj electronic care se lega si la ruptor-distribuitor, comanda inchiderea valvei, in functie de pozitia pedalei de acceleratie, depresiunea din galeria de admisie si turatie. Peste 1300 rpm cu pedala de acceleratie si motorul fara sarcina - se inchidea electrovalva. Daca turatia scadea sub 1300 rpm se deschidea electrovalva si se relua alimentarea cu benzina.

                              Era specificat acolo ca ideal montajul respectiv ar fi trebuit sa lucreze in tandem cu o aprindere electronica ceva mai desteapta care sa dea avansul de aprindere "zero" la reluarea alimentarii cu benzina, astfel incat repornirea motorului sa nu se faca cu smucituri.

                              Comment


                              • Originally posted by dr_mke View Post
                                Cum nu, incearca numai sa fie oleaca de rampa in a 5-a si vezi.

                                Un test interesant de consum o sa facem la drumul de Brasov, motorizari variate, o sa-i rog pe toti sa-si reseteze consumul mediu inainte de plecarea din parcarea unde ne vom aduna. Evident o sa mergem in coloana.
                                ti-am scris mai sus de ce cred ca nu o sa se opreasca motorul .
                                Tureaza masina pe loc si ia contactul , sa vezi ca motorul o sa se opreasca abia cand coboara turatia de tot .
                                N-am incercat ,si nici nu incerc ca nu ma ajuta la nimic )
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google