Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Cristyano View Post
    Sa raspund pe rand la intrebari:anvelopele le-am schimbat fix pe 1.11.2011......nu ma uit in permanenta la consum da stiu sigur ca inainte sa le schimb aveam consum de 7.2%(pe acelasi traseu si in general nu mi-a sarit de 7.2) pe urma dupa ce am schimbat anvelopele cam la o saptamana asa am dat din curiozitate sa vad ce consum mai am si am fost surprins sa vad 9.4%...

    masina o am din august 2009 -32 000km
    Presiunea este cea corecta? Eu am sesizat o diferenta substantiala pe CB atunci cand am gasit 0,8 in roti.

    Comment


    • La mine (ph2) e o singura dimensiune in talon: 185/65R15. Asta am pe masina, iar vitezometrul arata 65 cand merg cu 60. La fel si la alte Loganuri ph1 pe care le-am vazut. Adica asta e dimensiunea pentru care e calculat, dar e calculat prost.
      Evident, indicatia depinde de diametrul rotii

      Cu alte cuvinte, de fapt consuma ceva mai mult decat calculam noi, bazandu-ne pe kilometraj sau pe CB. Dar nesemnificativ.
      Last edited by ParuLuScorilo; 16 November 2011, 11:36.

      Comment


      • Originally posted by alessandro View Post
        shalalala inebunesc fratilor. cu roti mici care se invart mai repede acul indicator o sa creada ca mergi mai tare cand tu defapt te misti mai incet.
        gasest formule simple da celculat pe net. am mai scris si pe la anvelope si peste tot. tahometrul etse calculat pentru 185 65 15 adica diametru de 621mm atat. alte marimi nu stie




        acelasi senzor infipt in cutie face job ul
        Asa si?.Fii mai concret.Sa inleleg ca ai alta parere?
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • nu am alta parere. am parerea corecta. hai ca explic sa inteleaga toata lumea

          acul din bord de la logan primeste semnal de la un senzor care capteaza turatia diferentialului.

          exemplu : la 3000 rpm cu a 5 a viteza reala este de 104 kmh. diferentialul se invarte cu 1000 rpm ( de ex ). roata se invarte tot cu 1000 rpm. astea 1000 rpm inseamna pentru acul din bord 110 kmh (are eroare). asta cu rotile stock de 185 65 15 de 621 mm diametru

          acum pun roti 185 50 15 de 567 mm diametru. la 3000 rpm cu a 5 a difernetialui se va invarti cu 1000 rpm corect ? roata se invarte tot cu 1000 rpm. asta pentru bord inseamna 110 corect ?

          ia calculeaza ce distanta parcurge o roata de 567 mm diametru fata de una cu 621 mm diametru daca amandoua se invart de 1000 ori timp de 1 ora.

          iti dau si formule:

          L cerc 2*pi*R

          viteza in functie de diametrul rotii, turatie, si rapoarte :

          [v_mph] = (Turatie * diametru[inci]) / (336 * final_drive_ratio * gear_ratio)

          iti dau si rapoartele la logan. iti dau si calculator de diametre roti.



          cutia ta la logan 16v este JH3 057 cu 14/59 raport grup. cand calculezi raportul sa il introduci in ecuatie imparte 59 / 14 si la treapta faci la fel ca altfel iti dau balarii..

          succes
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by JREwing View Post
            La ph1 - un senzor pe cutia de viteze (cam ca la daciile vechi), care intra in calculatorul bordului, iar la ph2 - din senzorii ABS de pe rotile fata.
            Ok, senzor, era clar... DAR ce masoara senzorul ala?




            alessandro, conform logicii tale, cu diametrul rotii "setat" pe 621 mm, poate aparea o eroare la folosirea de anvelope noi de iarna (sa zicem), pe fata si unele tocite, de vara, pe spate.
            If it ain't broke, don't fix it!

            Comment


            • 1 2 3 milimetrii nici nu conteaza pentru ca nu se simt. si nu este o teorie, este adevarul, exact asa se intampla. mai dau un exemplu : roti mari imense pe fata si roci mici de carucior de supermarket pe spate. roata fata face o rotatie si parcurge 10 metri. roata spate parcurge tot 10 metri dar cu 10 rotatii.

              ABS ul nu stie sa faca diferenta intre turatia rotilor fata si spate. ESP ul da stie.

              senzorul ala capteaza turatia diferentialului care ste tradusa prin instrumene electronice in miscarea acului din bord. nu ma pricep foarte bine

              cu voi ori imi iau vacanta 1 saptamana, ori ma potolesc, ori imi rezerv un loc la Balaceanca sa fiu sigur ca nu o iau razna. chiar trebuie sa explic de 100000000 de ori acelasi lucru ?

              Comment


              • @.alessandro
                Mai omule tu chiar nu intelegi ce am vrut sa spun?
                Pe intelesul tau;la folosirea altor anvelope,decat cele pentru care a fost calibrata viteza masinii,se inregistreaza diferente intre viteza cu care circuli fata de cea indicata de acul vitezometrului.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • darkside seba xp cezar dati mi ban va rog. o iau razna

                  da omule daaa. pune mana si calculeaza. ti am dat mura in gura tot. fa un calcul clasa a 8 a odata

                  uite aici cum influenteaza diametrul rotii viteza am calculat pentru rapoartele mele la 3000 rpm cu a 5 a. acele arata 3000 rpm si 110 pe bord si vitezele reale sunt diferite

                  185.65.15 -104.34 kmh
                  195.60.15 -103.36 kmh
                  195.55.15 -99.99
                  195.50.15 -96 kmh si pentru toate astea acele arata 3000 si 110

                  roata mica se comporta ca un diferential scurt dar influenteaza acul vitezometrului. grupul scurt se comporta ca o roata mica dar NU INFLUENTEAZA acul vitezometrului. defapt este influentata diferenta dintre kmh reali si scriptic
                  Last edited by alessandro; 16 November 2011, 14:23.

                  Comment


                  • Prietene,e O.K.Chiar n-are rost,e cum zici tu.Multumit?
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Aici am vrut sa ajung (nu la Balaceanca, alessandro).

                      Conform calculului tau, daca este corect precum zici, se rezolva si problema colegului Cristyano, care se mira de cresterea consumului:
                      Originally posted by Cristyano View Post
                      Poate cauza cresterea consumului o data cu montarea anvelopelor de iarna 185/60/15 ? (nu 185/65/15)...
                      Pun aceasta intrebare deoarece am observat: cand aveam anvelopele de vara 185/65/15 avem un consum de 7.2-7.3 mers cat de cat normal.....acum cu montarea anvelopelor de iarna pe acelasi traseu care il fac de aproape 5 luni mi-a crescut consumul la 9.5-9.6
                      If it ain't broke, don't fix it!

                      Comment


                      • Originally posted by IancuMIC View Post
                        Prietene,e O.K.Chiar n-are rost,e cum zici tu.Multumit?
                        raman mut de uimire. interzis. hai sa o dam la pace si fiecare va trai in realitatea lui fictiva unde diametrul rotii afecteaza mai mult sau mai putin diferenta dintre real si scriptic. e cel mai corect asa.

                        rad serios ma bufneste rasul. imi pare rau doar de aia care habar nu au intra pe forum si citesc ca nimic nu influenteaza nimic. isi pun 185 55 15 sa da frumos cu taloc mic si dupa aia incep si plang pe aici ca de ce le a crescut consumul

                        relax chill te rog nu mi mai spune nimic despre subiectul asta gata am incheiat.

                        @ niki frig afara, guma moale de iarna, diametru mic, poate si conditii mai vitrege de trafic.... au dus la rezultatul asta

                        Comment


                        • nota 20. ai zis niste lucruri complet adevarate si bine documentate si tot nu te crede lumea
                          ps: refuz sa-ti dau ban, te las sa te mai chinui, sa vezi cu e cu explicatiile...
                          pps: nu vrei sa fii moderator, sa primesti 2800 de mailuri zilnic cu "cum sa fac sa nu cloncane cand dau marsarier" deschis de 5 ori la bursa si de 3 ori la sectiunea de tuning?
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • nu mersi

                            imi incordez degetele de pomana pe tastatura. am zis o data de doua ori sa fie sanitari. sa puna gume mici si dupa se plang de consum si eroare mare la vitezometru.
                            nu ma mai chinui sa explic nimic. pentru ce sa imi bat capul cum sa le explic mai bine sa inteleaga si in schimb sunt luat la misto. este foarte simplu sa verifici cand, in ziua de azi totul este la doar un google away. nici pe ala nu avem bunul simt sa il folosim inainte sa comentam.

                            Comment


                            • Vitezometrul afiseaza eronat deja din fabrica. La mine, dimensiuni stock, afiseaza 65km/h cand merg cu 60 km/h. Asta inseamna un consum mediu manarit la 92.3% din cel real.

                              Comment


                              • nu ma lasa constiinta sa las o problema nerezolvata deci revin cu problema de clasa a 4 a ? sau a 5 a ? astia mici de la scoala cred ca stiu sa o rezolve.

                                - cercul mare reprezinta roata stock iar cercul mic reprezinta roata mica logic.

                                - ambele se invart cu 1 rpm ( o rotatie pe minut ). deci roata mare va parcurge 2 metri iar roata mica va parcurge 1 metru corect ?

                                - acum tinem minte ca ambele s au invartit cu 1 rpm, deci turatia transmisa de planetara diferentialului in ambele cazuri este de 1 rpm. senzorul care capteaza turatia diferentialului va capta un 1 rpm, o transmite acului tahograf care la randul lui o traduce in viteza de 2 metri / minut.

                                - doar ca roata mare a parcurs 2 metri /minut iar roata mica a parcurs 1 metru / minut. doua viteze diferite si pe tahograf am aceiasi viteza. eroare mare in cazul rotii mici

                                - deci in ambele cazuri acul tahograf primind aceiasi informatie a indicat acelasi lucru.

                                - ca sa parcurga aceiasi distanta roata mica trebuie sa se mai invarta inca odata. deci trebuie sa se invarta de doua ori ca sa parcurga aceiasi distanta. - odata cu roata care se invarte se invarte planetara, diferentiualulm piniuanele cutiei de viteze ambreiajul si motorul care se roti si el de doua ori ca sa acopere aceiasi distanta parcursa de roata mare printr o singura rotatie

                                - daca motortul se invarte de doua ori mai mult este logica ca are nevoie si de doua ori mai multa benzina.

                                - asa influenteaza rotile mai mici decat stock consumul si eroarea tahografului


                                @ scorillo exista eroare din fabrica. cea corecta este 2 km la 50, 4 km la 100, 6 la 150, 8 la 200, asa zice dacia. cu roti mici eroare creste si mai mult
                                Attached Files
                                Last edited by alessandro; 17 November 2011, 11:04.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google