If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Consumurile postate sunt reale si dovedite. Consumul maxim este influentat mult de calitatea filtrelor si starea lor, starea injectoarelor, presiunea din anvelope si tipul lor, temperatura exterioara, vant (directie si viteza).
Offtopic: la dCi, dupa cum am observat eu, Vmax este mentinut si fara sa tii pedala in podea, lucru valabil cam pentru toate motorizarile cu exceptia lui 1.4 MPI.
Cu Vmed 178 kmh afisata de CB, consumul a fost o mustata sub 14%, asa, pe vre-o 400 km.
Asa da, 14% la 178km/h e un consum credibil!
Last edited by Seba; 21 August 2012, 23:59.
Reason: Automerged Doublepost
dantis, cand toti posesorii de 16V iti spun sa te culci, inseamna ca esti beat.
La 140 consumul este undeva la 7.5%, la 160 este MAXIM 10%. Avand in vedere ca ai cunostinte 0 in domeniu, nu te mai bate cu pumnul in piept ca detii adevarul absolut.
FYI, 1.6 16v consuma MAI PUTIN ca 1.6 8V (7.0% consum pentru 16V, 7.3 consum pentru 8V, datele oficiale Dacia in 2008 cand mi-am luat masina, ambele E4), contrar ideilor tale, iar cilindreea/puterea mai mare nu inseamna neaparat consum mai mare. La fel cum o masina submotorizata poate sa consume mai mult ca aceeasi masina echipata cu motorul corespunzator, desi pentru cineva ca tine poate parea greu de crezut. Sunt 160 de pagini de consum, doar nu sunt "fake" toate consumurile. Daca masinile prietenilor consuma 12% la vitezele respective, da, chiar sunt stricate.
Majoritatea posesorilor de 1.6 16V chiar sunt multumiti de cat le consuma. Atata timp cat mie imi consuma MEDIU 7% (+/- 0.5% in functie de anotimp, etc) pe distante de 5000-10 000 km, cred ca este excelent. Sa nu mai spun ca la un mers alert cu 1.4 in fata si 1.6 16V doar sa tina pasul in spatele lui, masina cu 1.4 o sa aiba tot timpul consum mai mare. Sunt niste chestii logice si nu iti trebuie decat cunostinte minime in domeniul asta dar se pare ca tu nu le ai nici pe alea.
Exemplul ala cu dCi 65 este tampit, masina aia la 165 e balana, consuma foarte mult. 1.6 16V nu e nici pe departe blana la 165. Ia un dCi 90 sa vezi ca la 160 consuma mult mai putin ca ala de 65 de CP, un 8% probabil deci < 10% pentru benzinar e cat se poate de plauzibil.
PS - fa diferenta intre viteza medie si cat iti arata kilometrajul. Ca sa ai VMED de 178 pe CB trebuie sa mergi sustinut cu 180 real, adica peste 190 pe ceas. De la 160 la 190 e diferenta mare.
De asemenea, am consum ~ 8%, cu Vmed 138 kmh pe aceiasi ruta, cu AC desigur, filmat si postat la vremea lui.
Ca picanterie, martoaga de 1.4 consuma cam 10% in regimul asta, nu de alta, dar am facut ruta asta si cu 1.4-le unei bune prietene, iar la 160 kmh pe ceas, consumul instant afiseaza cam 14% in regim stabilizat.
Eu zic sa-ti vezi de drum si sa ne lasi topicul in pace.
Consum de 14% la 1.4 mpi la 160km/h?
Uite un consum la 120 km/h la un Logan "amarat" de 1.4 mpi, si tu vrei sa spui ca la 160 va consuma 14%??? Si sustii cu tarie ca 1.6 16v consuma 10%, deci cu 4% mai putin decat 1.4 la aceeasi viteza?? E buna reclama "...si marmota invelea ciocolata"! http://www.youtube.com/watch?v=2HrYB2tdaS4
La 1.4 Mpi, consumul la 120 km/h, se duce intr-un 6.5%. Daca iei in calcul CX-ul aerodinamic si faptul ca de la viteza aia, opozitia aerului creste exponential, la 160 km/h, consumul e cel putin dublu (decat acel 6.5%). Asta ca sa incheiem capitolul consumului la 1.4, aici fiind thread despre 1.6 16 valve.
Clipul ala de pe youtube este absolut irelevant.
Ca fapt divers, cu un EOS de 2.0 turbo benzina, ai consum similar unui V8 de aproape 6 litri (masini cu greutati similare)? De ce? Pentru ca un motor mai puternic e mult prea relaxat (ghici care) decat unul mai mic si cu mai putini cai.
Motoarele mici doar intr-un anumit interval de viteza si turatie, toate raporate la putere/greutate, au un consum mai mic decat un motor cu mai multi cai, asta se aplica si la diesel.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Consum de 14% la 1.4 mpi la 160km/h?
Uite un consum la 120 km/h la un Logan "amarat" de 1.4 mpi, si tu vrei sa spui ca la 160 va consuma 14%??? Si sustii cu tarie ca 1.6 16v consuma 10%, deci cu 4% mai putin decat 1.4 la aceeasi viteza?? E buna reclama "...si marmota invelea ciocolata"! http://www.youtube.com/watch?v=2HrYB2tdaS4
Haha, deci 1.4 consuma 4.5-5.5 la 120-130 dar 1.6 16V consuma 9 la 140. Disperarea ta de a-i convinge si pe altii de tampeniile de care esti tu convins (sau cel putin pretinzi) te face sa cazi in ridicol. Apuca-te de altceva, domeniul auto nu e pentru tine.
Primul clip este, nu irelevant, ci total irelevant. Al doilea clip are consumul real. Si eu am postat clipuri cu consum stabilizat dupa 7-8 kilometri. De la 110 km/h, pana la 120 km/h, iti ia cu un litru in plus.
Nici macar nu se pune problema de contrazicere, dar postezi niste elucubratii totale. Cu asa ceva nu te poti contrazice, este sub orice nivel de obiectivitate.
In calitate de Moderator, te rog sa incetezi cu balariile astea.
@ dantis - sunt irelevante ca e plin netul de aplaudaci care se filmeaza pe coborare sa arate ce putin le consuma sau cat prinde masina. Accepta ideea ca ai 30 CP in minus si consumi la fel ca 1.6 16V, altfel o sa te macine zi si noapte .
Chiar ca ma "macina" faptul ca am plecat din Tulnici intr-o zi, cu Logan-ul meu 1.4MPI, cu plinul facut, si am mers pana in Galati (oras) si inapoi (310km parcursi dus intors) iar cand am ajuns inapoi si am refacut plinul, am bagat doar 12.7L de benzina!
Vis a vis de consumul urban. In timpul vizitei la Bucale, am incheiat prima zi cu consum 16,x % pe aprox 70-80 km. La plin am resetat si am evitat in mod intentionat ''zonele cauzatoare de asemenea dezastru'' si am incheiat cu un consum sub 10%, nu mai retin precis cat, tin minte doar ca viteza medie a fost 25,x kmh, totalizand peste 400 km.
[QUOTE=dantis;1324947]Scuze ca ma bag si eu dar poti sa spui, te rog si la ce viteza aveai consum de 14.2%?
14% am avut eu pe autostrada, acul vitezometrului dupa 200 pe kilometraj. acolo unde 1.4-le nevestii-mii ar bea 24%, tinand cont ca 11% face la 160 pe ceas. am avut 1.6_8 valve inaintea astora si crede-ma ca la 170 constant pe ceas, lua 10%. 8% ia 16v daca merg constant 120-130 pe ceas. pe al tau, care e cu 10-15km/h inainte la vitezele alea, ai falsa bucurie ca 1.4 consuma cu 1 litru mai putin. fa-ti consumul mergand dupa gps cu 130km/h, sa vezi cati 9% consuma motorasul ala mic si econom si puternic si...de parca altii cu 1.4 nu exista pe forumul asta, tre' sa ne spui tu cum consuma el 4% la 200km/h...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment