Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un consum extraurban de azi.
    Attached Files

    Comment


    • Archangel, eu in Craiova reuseam 7,5 cand imi propuneam si undeva intre 9 si 10 la stilul meu de condus dar aproape niciodata nu am sarit de 10 nici cand am avut o iarna mai zdravana.
      Secretul sta in felul in care o conduci si aici permite-mi te rog cateva sfaturi:
      - dupa pornirea motorului asteapta maxim un minut apoi pleci, motorul va ajunge mult mai repede la temperatura de regim ceea ce este bine si pentru el si pentru buzunarul tau
      - pentru un consum economic intervalul optim de turatie este 2000-3000. Sub 2000 nu vei scoate un consum mai mic si pe deasupra vei chinui si motorul si transmisia, aspect pe
      care din pacate foarte multi soferi nu il inteleg si reusesc astfel sa strice motor, turbina, cutie de viteza, planetare.
      - ideea este sa apesi cat mai putin pe acceleratie ( se poate milimetric) si cat mai putin timp dar avand grija tot timpul sa nu scazi sub 2000 si la 3000 sa schimbi.
      - este foarte important sa anticipezi traficul, poate cel mai important. De retinut ca o pornire de pe loc este foarte costisitoare iar o franare se va transforma in caldura si bani iesiti din portofel la schimbarea placutelor. De altfel, un indicator relevant despre cat de bun sofer este cineva este km la care schimba placutele de frana.
      - atunci cand incetinesti si asta tine tot de anticipare nu scoate masina din viteza, in frana de motor consumul este 0 pe cand cu motorul la relanti si piciorul pe frana este 0,7l/h + placute uzate.
      - sa anticipezi inseamna inclusiv sa treci din timp pe banda pe care traficul este mai fluent, sa incetinesti din timp dandu-le de intelez pietonilor ca pot traversa inainte ca tu sa fi nevoit sa opresti masina la trecerea de pietoni si exemplele pot continua.
      Daca procedezi asa si totusi ai acest consum ceva nu este in regula.
      - Verifica presiunea in anvelope,
      - Verifica sa nu ai roti usor franate ( ar trebui ca pe o suprafata plana cu asfalt sa poti misca cu usurinta masina cu o mana ),
      - schimba filtrul de aer ( in Romania se inbacseste foarte repede si parea mea ca este subdimensionat pentru conditiile de la noi )
      - Daca anvelopele originale sunt uzate orienteaza-te catre anvelope cu rezistenta mica la inaintare ( eu am avut Nokian Line )
      - Banuiesc ca ai cerut o diagnoza a motorului, daca nu la prima revizie nu ar fi rau sa ridici problema dar eu zic ca este mai putin probabil

      Comment


      • Cam ce ai zis tu acolo le stiu si le pun in practica. Anul trecut iarna, am avut maxim 10,2, si a fost mult mai frig. Anvelopele sunt aproape noi, Michelin de iarna, filtre, revizie/schimbate in septembrie. Imediat dupa revizie mi-a crescut consumul la peste 10 si era toamna. De obicei in sept-noi aveam 9,6 l/100. Dar asta numai urban, ca in afara scot si 5,5 si chiar mai putin. Stilul de condus urban e acelasi, insa dupa revizie a crescut consumul, mentionez ca doar urban. Ma gandesc la 2 cauze, nu-s mecanic de meserie, insa, filtru aer poate pus prost, poate, si/sau uleiul de proasta calitate. Poate uleiul afecta consumul?
        Last edited by Archangel80; 16 January 2014, 14:17.

        Comment


        • Ai mare dreptate cu tot ce spui si intr-adevar condusul care tine cont de astea are sanse sa se lase cu un consum bun.
          Singurul lucru din ce ai spus cu care eu nu sint de acord este:
          Originally posted by ddor71 View Post
          in frana de motor consumul este 0 pe cand cu motorul la relanti si piciorul pe frana este 0,7l/h + placute uzate.
          Faptul ca pe CB la unele masini arata 0 nu inseamna ca in frina de motor consumul real chiar e 0. Eu cred ca e mai mare decit la ralanti.

          Comment


          • Originally posted by Kavarnap View Post
            Faptul ca pe CB la unele masini arata 0 nu inseamna ca in frina de motor consumul real chiar e 0. Eu cred ca e mai mare decit la ralanti.
            Pe ce te bazezi?
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Că iese fum pe țeava de eșapament... simplu. Fară foc nu iese fum.
              Chiar dacă ești în frână de motor, nu este consum 0.
              Nu o fi 0,7 litri la oră, dar nici zero.
              Asta se poate proba simlu, mai ales ca fumul se observă cel mai bine pe anotimpul ăsta.
              Te duci la valeeeeeeeeeeeeee în frână de motor și vezi dacă iese fum.
              Last edited by Ivan Marian; 16 January 2014, 16:45.

              Comment


              • Pai s-o luam logic: frina de motor inseamna reducerea vitezei prin retrogradarea intr-o treapta inferioara, deci turatie mare la inceput care va scadea. ECU va incerca mereu sa mentina motorul in functionare si nu exista mod "frina de motor" ca sa diminueze amestecul de carburant astfel incit sa se bazeze pe impulsul inertial al caroseriei. Estimez ca in felul asta consumul va fi mai mare (poate nu cu mult) decit cel necesar sa mentina motorul mergind la o turatie minima (ralanti).
                Pe scurt, turatia motorului (si in scadere) cred ca va cauza un consum mai mare.

                Comment


                • Daca iese fum, atunci e grav. Ori ai probleme cu sistemul de alimentare, ori iti consuma ulei, ori ai probleme cu garnitura de chiulasa.

                  Ai dreacu' astia care produc automobile! Au mesterit calculatorul de bord ca sa indice 0 l/100km in frana de motor... Dar in rest e facut sa indice bine.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • Offffffffffff......Supapa de admisie este inchisa automat si motorul se foloseste de inertie pentru a functiona. Cand se ajunge la o anumita turatie, apropiata de cea de relanti (undeva pe la 800-1000 rpm) atunci ECU injecteaza putina benzina in motor!

                    Fizica clasa a 6 a....

                    Comment


                    • Acuma serios: se bazeaza cineva pe consumul ala afisat in bord?
                      Atita timp cit difera cu niste procente destul de mari (gen 20%) de cel real, calculat, e cazul sa-l luam in serios mai mult decit ca pe o referinta aproximativa?
                      Si atita timp cit CBurile sint setate sa arate viteza mai mare, de ce n-ar exagera in jos si cu acel consum in frina de motor? Scopul ar fi incurajarea folosirii frinei de motor pentru cresterea sigurantei in trafic.

                      Comment


                      • OMG!

                        Comment


                        • mai exact de la 1500 rpm in jos nu mai exista frana de motor asa de pronuntata ca pe la 2000-3000 rpm, se simte si in comportamentul masinii;
                          ce spuneti voi ca in frana de motor se consuma carburant este fals
                          motorul este angrenat de inertia masinii, daca din frana de motor vei calca ambreiajul vei sesiza ca motorul nu va mai fi conectat la trenul de rulare si va scadea turatia masinii la relanti
                          Last edited by 827sam; 16 January 2014, 17:09.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • O intreaga conspiratie! Scopul de fapt este sa se scada consumul, sa se bucure consumatorul si rata accidentelor sa scada!
                            Ura!!!!

                            Comment


                            • Originally posted by PCH View Post
                              Cand se ajunge la o anumita turatie, apropiata de cea de relanti (undeva pe la 800-1000 rpm) atunci ECU injecteaza putina benzina in motor!

                              ..
                              Deci...consumul nu este ZERO, dacă injectează puţină benzină.

                              Comment


                              • Originally posted by Kavarnap View Post
                                Acuma serios: se bazeaza cineva pe consumul ala afisat in bord?
                                Atita timp cit difera cu niste procente destul de mari (gen 20%) de cel real, calculat, e cazul sa-l luam in serios mai mult decit ca pe o referinta aproximativa?
                                Si atita timp cit CBurile sint setate sa arate viteza mai mare, de ce n-ar exagera in jos si cu acel consum in frina de motor? Scopul ar fi incurajarea folosirii frinei de motor pentru cresterea sigurantei in trafic.
                                Prietene, esti cumva intr-o ureche? Intr-un ochi? Nu auzi ca UCE injectie taie benzina la zero, in frana de motor pana pe la 1500-1800 RPM? Discutam de fizica, nu conspiratii.
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google