If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Intr-adevar sunt ceva modificari aerodinamice ce se pot face pe logan care automat duc la un consum mai mic.
Dar din buza aia a spoilerului nu se castiga NIMIC, poate cu TOATE modificarile (in special alea de pe sub masina) sa se castige un 0.2-0.3l/100km.
Fara suparare, da cea mai importanta miscare pentru un consum doar o idee mai bun (asta pentru cine e chiar interesat) e curatenia in portbagaj si/sau in masina. Stiu pe multi care merg cu 10-15 kg dupa ei de care n-au nevoie. Da acu e cam aiurea sa discutam de 0,01l% ca aici intervine si cat de copios a fost micu dejun sau faze d-astea. Cea mai importanta dpdv aerodinamic e forma masinii si la asta n-avem cum naiba sa umblam...(poate doar cu un elefant ca in reclama aia...)
If everything seems under control, you`re just not going fast enough...
daca mie imi consuma 6 la 120 cu pinion de dci - 0.3% cu bujii NGK -0.3% cu modificari ale suspensiei -0.3% cu ulei bun 5w30 pt consum -0.2% cu jante ultraleggera -0.1% ajung la 4.8 % la 120 ceea cred ca este inexact
din experienta spun ca bujiile uleiul suspensia nu scad consumul
dupa cum vedeti cx ul este calculat in functie de suprafata masinii. prelungirea creste suprafata ceea ce nu e bine
suspensia sa zicem ca poate influenta daca este setata ca fata sa fie vizibil mai joasa ca spatele astfel sub masina se creeaza o zona de joasa presiune care lipeste masina de asfalt si lasa aerul sa curga mai bine
Last edited by alessandro; 26 September 2010, 20:55.
Spoilerul (3) are rolul de a dirija aerul spre lateral, in loc sa treaca peste roti, elementele suspensiei si evacuare, unde din cauza formei curgerea e turbulenta, se creaza vartejuri care franeaza. De asemenea mareste apasarea (downforce). Mai e ajutat si de un carenaj posterior, deflectoare in fata rotilor spate (5) si, un pic paradoxal, de generatoare de vartejuri (7). Acesta are rolul de a creea mici vartejuri care se lipesc de luneta si coboara spre portbagaj, in loc sa se dezlipeasca la capatul acoperisului si astfel sa creeze o zona de joasa presiune in spatele masinii, care ar frana.
Toate acestea sunt trecute la modificari aerodinamice (vezi legenda din josul paginii).
o masina de curse are un Cx ce poate ajunge si pana la 2. din cauza gadget urilor ce creeaza downforce.
downforce = Cx mare = consum crescut = stabilitate
buza aia deflectoare, ca veni vorba de ea, creeaza o zona de presiune statica marita in fata masinii, ceea ce inseamna depresiune sub masina. adica ceva stabilitate. iar generatorul de vortex, cum bine explica cineva mai devreme, reduce vacuum-ul din spatele masinii. deci efectele combinate ar fi si o stabilitate mai buna si un consum mai mic. voi credeti ca la clio rs sau la megane rs de cretini au pus francezii extractoare dupa aripile fata?
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Iar spoilerul ala fata (buza) mi-ar prinde al naibii de bine la parcari ca atunci cand aud ca freaca de o bordura mai inalta sa ma opresc...
De ce nu vand accesoriile astea separat??? Au tot felul de huse si basti cu inscriptie Dacia la suprapret, dar nimic cu adevarat util!!!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment