If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De asemenea nu va raportati strict la alte consumuri gasite pe net ca multi uita sa posteze si conditiile in care au scos acel consum.
Ontopic: In bucuresti consum mediu pe 1 sapt 9,5 + - 0,5l. Cam atat scot eu de ~1-2 ani. In consumul asta sunt incluse si 2 zile de weekend cand se merge MULT mai liber, deci consum mai mic.
ca stil de condus am un stil mediu, adica nu consider ca fac raliu iar incet chiar nu merg,dar la cum am citit pe net ca merg unii atunci e posibil ca pentru unii sa fie agresiv felul in care merg eu )
Si cu ce ne ajuta consumul tau cand nu stim cati km faci?
Acel consum mixt e mult mai folositor decat estimarea ta.
Am facut un drum lung de sarbatori, Budapesta-Germania 1200km incontiunuu pe autostrada 80-140km/h consum 7,9 l. Motorul e de 1,6 16V Euro4 din 2010. Dus intors peste 2500km am parcurs. Nu am fortat usor, cu zgomot motor- suna pre tare, turatia la motor sta la 3800 rot/min pe la 140 urca 4100 rot. mai mult am tinut la 120-130 km/h.
Oricum la un motor de generatie nou mi se pare consum mult. Treapta a 5-a e scurta pre mare galagie face motorul pe autostrada.
Treapta 5 nu e scurta, e foarte ok pentru un motor de 100 CP, problema zgomotului vine de la antifonarea slaba. La 120-130 in medie pe autostrada trebuia sa iti ia undeva la 7%, acum depinde si daca ai avut vant in fata, cate bagaje, cat ai mers cu 140 sau mai mult, etc. Mie mi se pare bun consumul la 1.6 16V pe o masina de masa loganului si cu aerodinamica lui. In niciun caz nu consuma mai mult ca alte masini de aceeasi putere.
@smaci daca vrei consum sub 7 trebuie sa mergi sub 130. Asta era valabil si la Megane 2 cu 1.6 16v, cand mergeam in delegatii ,ca sa ajunga benzina , incercam sa o tin undeva la 120.
Eu sincer nu am calculat niciodata consumul mixt. Mi s-ar parea total irelevant pt ca este influentat de fff multi factori. Cel mai relevant mi se pare consumul pe 1 sapt(sau macar 3-4 zile) strict urban sau resetat la iesirea din oras pe extraurban
Bossake, consumul mixt per total este cel mai relevant ca indicatie de consum, fiindca indica exact consumul masinii respective - asa cum e exploatata de catre sofer - atat ca stil de condus cat si in privinta traseelor utilizate.
Eu am ajuns la 5.500 km parcursi si indicatia CB s-a stabilizat deocamdata la 7.4 l/100km. (nu am resetat nici un indicator de pe CB, de cand am luat masina de la dealer)
Consumul extraurban (sau urban) il calculez pe baza km parcursi (sosire-plecare) si a litrilor de carburant consumati (sosire-plecare) <ambele indicatii fiind valori totale cumulate>
Unii soferi care tot reseteaza CB-ul - mai au tendinta sa resteze CB-ul de fiecare data cand le indica "valori care nu le plac" --- si ne trezim dupa aia pe aici cu consumuri medii la traseu extern destul de neverosimile.
Un consum mediu extern se face corect pe traseu tur-retur, mai ales daca traseul contine pante, coborari sau alte elemente care contribuie fie la cresterea consumului fie la scaderea lui.
Asa de exemplu eu am scos 5.1 l/100 km coborand de la Busteni la Ploiesti - mers de la Comarnic la Ploiesti cu 110 km/h.
Insa daca ma raportez la consumul mediu extern, cea mai mica valoare inregistrata (tur-retur) a fost 5.6 l/100km.
Asa poti sa dai de un traseu de 2 km numai in coborare unde in frana de motor aproape ca nu consuma benzina - dar nu poti vorbi de un consum mediu de "0" l/100km.
Cred ca de asta apar confuzii... Trebuie vazut consumul pe traseu tur-retur.
@ smaci. Daca ti-a consumat 7.9 l/100km e un pic mai mult decat am scos 7.0 dar am mers Germania - Austria si Ungaria pe autostrada - fix 140 km/h cap coada. Daca ai avut cu variatii de viteza 80 - 140 km/h si cu franari/reduceri bruste de viteza - atunci pot fi explicati cei 0.9 l in plus. Sau daca te referi la sarbatorile de iarna - cu siguranta iarna consuma mai mult. Pentru trasee afara din tara pe autostrada e de preferat sa montezi o tr. 5 de diesel care iti mai scade vreo 300 rpm (galagie mai mica si consum foarte putin mai mic - insa trebuie sa urci mai sus cu a 4-a cand ai nevoie la depasiri/demaraje)
Bossake, consumul mixt per total este cel mai relevant ca indicatie de consum, fiindca indica exact consumul masinii respective - asa cum e exploatata de catre sofer - atat ca stil de condus cat si in privinta traseelor utilizate.
Eu am ajuns la 5.500 km parcursi si indicatia CB s-a stabilizat deocamdata la 7.4 l/100km. (nu am resetat nici un indicator de pe CB, de cand am luat masina de la dealer)
Cum naiba sa fie relevant consumul ala mixt cand nu stiu cat ai mers urban si cat extraurban. Ca sa fim seriosi pana la capat consumul MIXT e MIXT doar atunci cand masina e condusa FIX 50% urban si 50% extraurban; Ceea ce sa fim seriosi e IMPOSIBIL. probabil in ala 5500km ai mers 70 urban si 30 extra, sau invers. asa ca mixtul ala dat de tine nu e deloc relevant. Pana si in cartea masinii consumul mixt e MEDIA dintre consumul urban si cel extraurban, fiecare consum avand pondere de 50%.
Si cu ce ne ajuta consumul tau cand nu stim cati km faci?
Acel consum mixt e mult mai folositor decat estimarea ta.
Ai dreptate nu am mentionat numarul de km, insa avand in vedere ca am spus de consumul ala urban pe care l-am mentionat mai sus ca e realizat pe perioada unei saptamani intregi, cred ca se putea subintelege ca nu e vorba de un consum pe 20km care intr-adevar e irelevant.. Pe saptamana fac cam 200-220km urban.
Iar cat despre cei care considera treapta a5a la logan "prea scurta" inseamna ca nu au mers cu alte masini de generatie noua (si in general si alte masini pe benzina indif. de generatie). Treapta a5a la logan e mai lunga decat la alte masini, nici vorba sa fie prea scurta.
Timisoara_Deva via Lugoj, trafic mare, masina incarcata la aprox 2/3 din sarcina maxima, resetat CB in fata blocului, parcurs Timisoara practic de la un capat la altul la ora 5 pm (la ultimul semafor consum 9.2%, am trecut de el la 3-a tura de verde).
La sosirea in Deva Vmedie 74 kmh, consum 6.5%, fara AC, tempo maxim 160 kmh in mai multe ocazii, depasiri cat incape.
Daca sunt ca acelea, nu mai lasa atunci sa se inteleaga cum ca specificul drumului a fost "cu depasiri mai tot timpul" si "viteze crescute in repetate randuri".
Important este ca s-a mers mai mult timp incet decat acele pick-uri sau depasiri, altfel se intelege cu totul altceva.
Eu am scos 7% afara cu un diesel de 1.6, in conditiile specificate de tine, doar ca ele au fost preponderente real, si nu pe alocuri.
Ruta precizata este aglomerata destul de rau la ora respectiva. Nu postez lucruri care au potential de suspendat permis. Suficient de multi membrii LC au mers cu.mine ca sa nu-mi fac probleme vis a vis de credibilitate.
Parca am postat ultima zi a saptamanii cu.medie de 22 kmh si consum sub 9% in Timisoara, consum sensibil sub cel considerat normal de multi.
Strict informativ, am avut si consum de aproape 10% la drum.intins saptamana asta.
Am pretentia ca sunt unul din cei.mai exacti forumisti la capitolul raportat consumul si conditiile de drum.
Picanterie: de cate ori mergem la vro' regionala eu si NCDHD avem cele mai bune consumuri si.mergem.practic cel mai.rapid.
Ps scuze daca exista greseli de scriere, am ecranul la SGS crapat. Prin postat consum in Tm de intelege filnata ruta de la cap la coafa, inclusiv statul de pomana in aglomeratie.
Timisoara_Deva via Lugoj, trafic mare, masina incarcata la aprox 2/3 din sarcina maxima, resetat CB in fata blocului, parcurs Timisoara practic de la un capat la altul la ora 5 pm (la ultimul semafor consum 9.2%, am trecut de el la 3-a tura de verde).
La sosirea in Deva Vmedie 74 kmh, consum 6.5%, fara AC, tempo maxim 160 kmh in mai multe ocazii, depasiri cat incape.
hai ca pun si eu un filmulet cu 16vu meu la consum
6,4% cu viteza medie 78 km/h
Imi pare rau ca nu am filmat ala unde aveam 5.8% pe 600 km
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment