Astăzi de dimineață când am pornit motorul s-a aprins martorul de check engine și câteva "rateuri". Am oprit-o și când am pornit-o, totul mergea normal. După vreo 50 de km parcurși check engine clipea și de auzeau pocnituri ca de revelion. Am oprit, am dus-o acasă tractată, am scos bobinele și surpriza(Poza atașată), o bobină topită. Am scos bujiile și am văzut că la cea unde era bobina topită, pe chiuloasă nu mai exista filet pentru a prinde bujia. Din ce cauza s-a întâmplat asta și unde găsesc chiuloasă? Merită să iau noua sau SH?
Chiulasă
Collapse
X
-
-
Bujia de la bobina arsa o mai ai?
Daca da, pune o foto sa vedem mai exact ce sa intamplat
De la rateuri, ti-a smuls bujia cu filet cu tot...si tia prajit bobina
Ar trebui sa vezi cu DDT ce eroare a inregistrat, sigur sunt rateuri distructive insa pot sa mai fie si alte erori
Chiulasa daca o iei sh, trebuie verificata....planeitate supape ghiduri...si eventual rectificata
Dar....cu filetul nui bai, sunt meseriasi care fac filet la bujii in chiulase fara prob, nu trebuie musai toats chiulasa....si se face rapid
E mai importanta cauza rateurilor astea pt ca ea trebuie remediata principal, altfel face din nou....
Bineinteles alte bobine...
L.E : cred ca cel mai probabil e de la bobina respectiva, dar daca poti pune o poza cu bujia corespunzatoare sa vedem o "foto" a momentului in care a fost isprava....
-
Catalin, bujia nu avea cum sa fie scoasa decat daca nu era infiletata de la bun inceput
Si nu a fost asa pt ca acum ai filetul rupt ( dupa cum zici ) si cred ca nimeni nu e atat de gura casca sa uite o bujie neinfiletata....
In plus rateuri au fost, de aceea ai avut si "check engine" aprins
Eu cred asa : bobina de la respectivul cilindru nu mai dadea scanteie ca lumea ( bobina obosita, apa/condens in putul bobinei stransa etc) ceea ce a dus la rateu pe cilindru respectiv combinat cu bujie stransa incorrect ( ori prea putin, ma indoiesc - cred ca a fost stransa prea tare, pana a inceput sa rupa din filet) a dus la smulgerea bujiei cu filet cu tot......
Cauza e mai putin importanta.......mergi si incearca sa iti refaca filetul acolo ( se poate face dupa cum ti-am zis), cumpara un set nou de bujii si bobine la fel
P.S : daca cilindru cu probleme e 4, vezi ca e posibil sa iti curga apa pe la duzele stropitoare direct pe bobina si in putul ei....verifica si treaba asta
Comment
-
Originally posted by gherman.ovi View PostProblema a fost etansietatea bujiei. A mers asa pana caldura iesita din cilindru a topit bobina. Posibil sa se fi stricat filetul inca de la infiletarea bujiei.Si in reprezentanta se poarta infiletarea direct cu cheia.
Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk
Comment
-
Poti detalia etapa cu refacerea filetului ? chiar sunt curios .
Te intreb pentru ca la batrana Dacie 1310 am avut problema asta cu filetul la vreo 2 bujii iar batranu a facut alt filet dar automat a trebuit alta bujie cu reductie , sunt curios cum s-ar face acelasi filet in chiulasa de aluminiu basca si filet din otel .sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Ei, da....pe vremuri se facea cu reductie....
Acum insa se curata complet filetul vechi de pe chiulasa, spanul se aspira/sulfa
Exista piese gata prefabricate din otel si/sau cupru, care constau intr-o teava/tub cu filet exterior si filet interior
In chiulasa, in locul curatat se face contra filet cu un tarod, in care va intra piesa de mai sus, folosind filetul exterior;
Piesa prefabricate se infileteaza in chiulasa in sens contrar infiletarii obisnuite
Odata infiletata, ramane filetul interior al piesei care are diametrul filetului bujiei
Si de aceea cand se destrange bujia, piesa nu se desfileteaza pt ca ea este stransa in chiulasa in sens invers......unii adauga si Loctite etc pt filetul exterior al piesei, ca sa-l solidarizeze mai bine in chiulasa
NB : piesa de metal care se fixeaza in chiulasa nu poate fi scoasa theoretic chiar daca ar fi insurubata in sensul obisnuit pt ca este stransa la un cuplu net superior celui la care se strange bujia si se foloseste si solutie blocanta......ca extra masura de siguranta, acestea au filet pe invers, adica se strang in sens contrar sensului obisnuit
Sper ca se intelege....nu ma pricep la cuvinte
Comment
-
Comment