Originally posted by D-FENS
View Post
Discutii generale 1,6 16v
Collapse
X
-
Nici cand pierde compresie nu papa ulei. Dati-le ture fara frica.
Comment
-
@ CeDeBe-L
Nu prea inteleg la ce te ajuta sa-i dai tr. 1 pana la 5500 rpm...
Te duci cu tr. 1 pana la 20 sau 30 km/h, dupa care ii dai scurt a 2-a si dupa aia urci cu ea pana pe la 4500 rpm, iar scurt a 3-a si urcat cu ea iar in 4500 rpm ... si tot asa. Adica te duci lansat. Sa te duci pana la 5500 sau 6000 ... nu prea are rost. Urcat la 4500 rpm iti asigura o dinamica destul de buna.
Nu-ti bate joc de masina ca o sa te coste mai mult intretinerea si creste consumul inutil. Uleiul e bine ca l-ai scos macar si la 6000 km.
Comment
-
A lui mareom nu cred ca stie sub 3000 rpm, are peste 100 000 si inca merge bine (din ce-mi aduc aminte). Ba mai mult a mers cu ea pe speciale si tot felul de competitii sportive, unde regimul de mers este peste 4000 rpm.
Din ce vad, motoarele astea nu pica nici sa le omori. Deci, de ce sa le menajezi?
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostA lui mareom nu cred ca stie sub 3000 rpm, are peste 100 000 si inca merge bine (din ce-mi aduc aminte). Ba mai mult a mers cu ea pe speciale si tot felul de competitii sportive, unde regimul de mers este peste 4000 rpm.
Din ce vad, motoarele astea nu pica nici sa le omori. Deci, de ce sa le menajezi?Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Forjele ca "medicament" pentru a tine motorul "sanatos"
Apropos, pentru cei care recomanda forjele ca medicament pentru a tine motorul "sanatos", pe principiul 5500 - 6500 rpm la motor fac foarte bine si tin motorul tanar si plin de viata, am mai multe contraexemple:
Cunoscut de-al meu care a terminat turbina la 2 BMW-uri: 318 tds pe care l-a avut mai demult si la actuala masina seria 5 diesel (generatia anterioara) - la care a rezolvat atat turbina cat si galeriile de evacuare.
Si tot asa, EGR + Turbina +Galerii un alt cunoscut cu Mercedes-Benz S-Klasse 320 CDI
Toate cele 3 masini cazute la niste forje din alea grele de tot, cand se alergau cu niste benzinareLast edited by ion_R5; 9 May 2011, 17:37.
Comment
-
ion_R5 - contraexemplele tale sunt bune insa aici s-a recomandat regimul acela pentru benzinare(fiind si topic de 1.6 16v) si nu pentru diesel...
Eu unu sunt un proaspat posesor de 1.6 16v dar inainte am avut un 8v, cand am luat masina ea mergea bine dar se vedea clar(si dupa consum) ca fostul posesor de abia mergea cu ea(nu prea depasea 3000 rpm). Dupa verificarile de rigoare ale unei masini sh ea parea ok. Dupa ceva drumuri lungi in care a vazut si masina in viata ei peste 4000 de rpm samd ... motorul nu mai murea la 4500-5000 de ture intr-a 4-a pe autostrada( cum a facut la primul drum), ci a inceput sa duca spre top speed, masina merge mai lin si accelereaza mai bine...Consumul a crescut cu 1l(nu-l trec ca nu s-ar crede si nu este nici topic-ul de rigoare pentru conversatii de acest gen...).
In rest foarte multumit de el, singura chestie enervanta este acel bec de la climatizare... dar se va rezolva cu o vizita la Soran.
Eu unu nu recomand un regim de mers 5500 -6500 dar nici 1500-2500. Daca in oras se merge bara la bara recomand alegerea unor ore seara sau in week-end cand este mai liber cu mersul normal la drum lung in care sa nu schimbati treptele una dupa alta ci sa le lasati mai lungi 3000 de ture -5000( 3-a, 4-a...), macar 10-20 de km daca se merge fragmentat sau mers putin cu treapta 4-a.Last edited by Canto; 9 May 2011, 17:52.
Comment
-
Nimeni nu RECOMANDA sa mearga lumea cu 6000.Singura chestie pe care nu o inteleg e de ce unii au TEAMA ca daca merg frecvent cu turatii mari motorul se strica, il termini si asa mai departe.
E treaba fiecaruia cum merge, daca unul are un stil f lent de condus nu poti sa ii spui respectivului sa ii dea 6000 ca altfel e praf. Nu nene, e si normal daca merge incet sa nu ajunga la astfel turatii. Dar asta nici nu inseamna sa vina pe aici si sa ne spuna povesti de prin anii 80 ca daca mergi frecvent la turatii mari nu e bine, si se strica si etc.Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
Comment
-
Domnu' Canto, absolut de acord cu tine.
Eu ma apropii de 6000 km parcursi si am menajat-o destul de mult pana acum. Nu am schimbat sub 3000 rpm. In general schimb la 3000 rpm, avand grija la fiecare traseu sa schimb de cateva ori la 3500 rpm (asta dupa primii 2900 km) si chiar de 2-3 ori la 4000 rpm. (asta dupa primii 3500 km)
Peste 4000 rpm chiar nu am simtit nevoia sa ii dau, fiindca asigura o dinamica destul de buna masinii, atunci cand o duc la 4000. O singura data m-am dus cu a 4-a la 4500 scurt, fiindca a atentat unul cu VW Polo diesel la performantele Loganului - asa mai prin dreapta...
In general merg cu masina goala (2 persoane) si se misca foarte bine. Nu e nevoie sa apas prea tare pe pedala.
Apropos, ce consum scoti cu masina si cam ce stil de mers??
Comment
-
cu riscul de a fii putin off-topic( existand un topic deja). Eu scot un consum de 8.7-9 in oras( Bucuresti), in regim de 2700 - 3500+ dar cu mentiunea ca realizez acest consum intre orele de varf si imi fac traseul astfel incat, chiard daca este mai lung, sa nu fiu prins in traficul congestionat. De obicei ziua la 10 si seara la 7, si iesirile de seara de la ora 9...
Mie unu mi se pare un consum bun scotand cu 8v-ul 9.1-9.2 ... si trageam ceva mai tare de masina, dar deasemenea am zis ca este posibil sa nu ma creada lumea deoarece am vazut constant consumuri de peste 10% in oras dar tind sa cred ca este si datorita traficului intampinat.
In afara am un consum constant de 6-6.2 ... Bucuresti - Ploiesti.
Inca un plus, chiar daca mi se pare sau nu ar fi cutia de pe 16v care am impresia ca este mai ok decat la 1.6 meu de dinainte avand in vedere usurinta intrarii treptelor, inclusiv marcharriere si 1-a(in conditiile in care dai 2-1 in trafic bara la bara...)Last edited by Canto; 9 May 2011, 18:17.
Comment
-
asa e la inceput cutia , dupa o perioada face la fel . Intr-adevar aia cu marsarieru nu se simte asa tare ca la cutia de pe 8v ,dar tot face din cand in cand si o mai da si in carcar .Cand era de 10 mii km , intra 1a foarte elegant si la 30-40 la ora , acu tot trebuie sa ii dau o pedala de acceleratie ca sa intre , ca la cea de 8v .Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
Comment