Discutii generale 1,6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • a mai patit cineva la 16v urmatoarea problema. daca merg foarte mult in oras si in trafic se incinge si motorul si cutia foarte tare.

    plec de pe loc: 1800 2000 rpm dau drumul la ambreiaj, cupleaza, si fix pe ultima parte a procesului de patinare, inainte sa se egalizeze turatia discului cu turatia placii de presiune apar niste trepidatii si se misca schimbatorul.
    in general am un stil care protejeaza ambreiajul. nu tin piciorul pe el, nu patinez, nu bruschez, nu il folosesc excesiv. plecari violente de pe loc prea putine ca sa fie afectat. si totusi vad ca dupa 30.000 arcurile din disc dau semne de oboseala.

    cand e rece nu face asa. ma gandesc ca e supraincalzesc arcurile de pe disc si nu mai amortizeaza bine forfecarea. dar este normal ? pateam asta la daciile vechi

    intamplator acum 3 4 luni un vecin cu megane 1 k4m 105 cai a schimbat ambreiajul. are disc pe 215 si niste arcuri groase si tzapene rau fata de logan ?
    loganul 16v de ce naiba are disc de 200 ? merge pus 215 ?
    Last edited by alessandro; 29 August 2010, 14:10.

    Comment


    • Daca pleci mai turat de pe loc (2500 RPM) tot asa face ? Incearca sa dai mai "lin" drumul la ambreiaj, nu brusc.
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • de obicei dau drumul lin numai la plecare sa protejez. in mers schimb treptele repede dar fara sa bruschez transimsia.

        la 2500 tot asa face . si daca dau drumul mai lin la fel.
        fix inainte de egalizarea turatiei, adica fix inainte sa cupleze simt cum trepideaza. trepideaza fin nu tare dar se simte

        Comment


        • First we take a look at the cam pulley itself. Cam pulley is used to rotate the camshaft which in turn will push the valve down.The timing of the valve will depend on the camshaft and the cam pulley.The timing means  when the valve is pushed down. If the valve comes down before the piston reaches it


          ma poate lamuri cineva daca merge asa ceva pe 16v ? care sunt riscurile ?

          vreu cat mai multa putere si cuplu in ture joase. stiu ca nu o sa mai traga in ture mari. consumul cum va fi ?

          se pot pune si pe admisie si pe evacuare ?
          Last edited by alessandro; 31 August 2010, 10:57.

          Comment


          • Originally posted by marx View Post
            a mai patit cineva la 16v urmatoarea problema. daca merg foarte mult in oras si in trafic se incinge si motorul si cutia foarte tare.

            plec de pe loc: 1800 2000 rpm dau drumul la ambreiaj, cupleaza, si fix pe ultima parte a procesului de patinare, inainte sa se egalizeze turatia discului cu turatia placii de presiune apar niste trepidatii si se misca schimbatorul.
            in general am un stil care protejeaza ambreiajul. nu tin piciorul pe el, nu patinez, nu bruschez, nu il folosesc excesiv. plecari violente de pe loc prea putine ca sa fie afectat. si totusi vad ca dupa 30.000 arcurile din disc dau semne de oboseala.

            cand e rece nu face asa. ma gandesc ca e supraincalzesc arcurile de pe disc si nu mai amortizeaza bine forfecarea. dar este normal ? pateam asta la daciile vechi

            intamplator acum 3 4 luni un vecin cu megane 1 k4m 105 cai a schimbat ambreiajul. are disc pe 215 si niste arcuri groase si tzapene rau fata de logan ?
            loganul 16v de ce naiba are disc de 200 ? merge pus 215 ?
            Tot asa facea si la mine la loganul meu 1.6 mpi 90CP chiar de la 30,000 km in sus daca foloseam mult abreiajul in oras sau daca mergeam tare pe afar cu multe schimbari de viteze...Insa sa sti ca mi-am vandut masina la 70,000km si totusi mergea bine inca ambreiajul am mai facut si o ajustare....actualul proprietar care conduce destul de incet si foarte foarte lin, nici nu a observat niciodata acest lucru...Este un pic suparator acest lucru , dar zic sa nu faci probleme , inca nu o sa ai probleme, dar un lucru este sigur, nu tin aceste abreiaje 200.000km ca la Passaturi ....in jur la 100.000 cam trebuiesc schimbate, daca ai grija de ele, daca nu si mai repede....
            Logan 1.6mpi-2004 septembrie si Skoda Octavia 1.4TSI-122CP-Business-2010 iulie

            Comment


            • Probleme motor Logan 1,6 MPI

              Salut!

              Am un Logan 1,6 MPI din aprilie 2005. Incepand de anul trecut am probleme la pornire, dar nu la prima cheie de dimineata, ci dupa ce motorul e deja incalzit dupa ceva minute de condus. Dupa ce opresc motorul si vreau sa-l pornesc din nou (dupa max 15 minute), nu mai vrea si pace! Toate luminile de la bord se sting, nu imi indica nimic special. Ba chiar, daca merg in continuare asa, dupa o pornire miraculoasa, mi se opreste motorul in mers. Am mers la service (cred ca deja sunt la al 4-lea drum) si mi se spune invariabil ca masina e OK, trebuie doar curatat nu stiu ce senzor de la turometru sau magneti. Dupa cca 1 luna de condus, reapare problema si trebuie sa merg din nou la service. Nu-mi pot imagina ca de acum inainte trebuie lunar sa merg cu masina la curatat senzori si alte asemenea. Chiar nu se poate face nimic pentru a scapa de problema asta sacaitoare?

              Multumesc anticipat!

              Comment


              • O nelamurire am si eu, cat e rodajul strict cu turatii si alea alea ? stiu ca motorul isi da drumul dupa cateva mii de km dar mai bine zis de cand pot sa ii dau "blana" k am piciorul cam mare si de acolo si alegerea acetui nervos 16v ?? mersi mult si drumuri bune
                PS: OFF TOPIC: un proprietar de 1,6 nou mi-a zis ca nu tre sa ii faca rodajul ca e facut in fabrica

                Comment


                • ideal este ca in primii km sa nu ii dai talpa. sa mai lasi un pic masina sa se aseze.
                  eu in primii 3 4 mii km cand treceam de 4000 rpm avea un zgomot metalic pronuntat si era destul de zgolotos motorul.
                  dupa 10.000 abia a primit blana din plin. asa am facut eu cel putin. sa ii dauneze clar nu are cum

                  Comment


                  • eu cred ca zgomotul era de la ulei(dacia oil) cu alt ulei nu apare,stiu pe cineva care a schimbat dupa 1000km uleiul cu castrol edge 5w40 si nu a mai avut problema asta

                    Comment


                    • Originally posted by EugenJan21 View Post
                      O nelamurire am si eu, cat e rodajul strict cu turatii si alea alea ? stiu ca motorul isi da drumul dupa cateva mii de km....
                      PS: OFF TOPIC: un proprietar de 1,6 nou mi-a zis ca nu tre sa ii faca rodajul ca e facut in fabrica
                      Pana in 1000 de km tre' sa stai linistit,adica maxim 3500 rot/min.Dupa 1000 de km poti sa-i dai talpa,dar in carte parca scrie ca dupa 3000 km poti obtine performantele care le doresti.De asezat,motorul cred ca dupa vreo 10-15000 km.
                      Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                      Comment


                      • Motorul este asezat bine mersi in suporti elastici, inca din fabrica.

                        Cel mai bine urmeaza instructiunile din carte.
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by EugenJan21 View Post
                          O nelamurire am si eu, cat e rodajul strict cu turatii si alea alea ? stiu ca motorul isi da drumul dupa cateva mii de km dar mai bine zis de cand pot sa ii dau "blana" k am piciorul cam mare si de acolo si alegerea acetui nervos 16v ?? mersi mult si drumuri bune
                          PS: OFF TOPIC: un proprietar de 1,6 nou mi-a zis ca nu tre sa ii faca rodajul ca e facut in fabrica
                          eugen am facut eu un topic despre rodaj, ai cateva sfaturi bune acolo http://www.loganclub.ro/forum/rodaj_...6v-t22967.html numai bine!

                          Si ca un sfat personal primii 4000 km: NU depasi 3500 rpm, Nu depasi 120 km/h si mai ales NU o subtura!
                          Last edited by RADU 1.6 16V; 7 September 2010, 10:40. Reason: Automerged Doublepost
                          Dacia Logan Laureat, 1.6 16V 105cp, Bleu Electrique

                          Comment


                          • Cati litri de antigel/lichid intra in motorul de 1.6 16V?
                            Vreau sa scot tot lichidul din motor si sa bag altul mai bun si cu ocazia asta sa curat si instalatia ca am 2 ani jumate cu acest antigel din fabrica.
                            A mai schimbat cineva singur antigelul la 16V?
                            In toamna asta vreau sa ii schimb tot odata la motor,,ulei castrol,antigel castrol,filtru ulei si filtru aer si eventual bujiile.
                            Last edited by Ivan Marian; 9 September 2010, 12:12.

                            Comment


                            • cam 6 litri de lichid racire intra,dar pe cel din motor cum il scoti?,la mine na fost pus un colier singur de la un furtun si era sa gripez motorul,mia intrat cam 5litri jumate de lichid,eu te sfatuiesc sa baci antigel renault(e special pt logan)

                              la mine na fost pus un colier de la un furtun bine si era sa gripez motorul
                              Last edited by nt-17-tut; 9 September 2010, 12:25. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Da la fel cum dacia recomanda Dacia oil la motor,,ca de alte natii sughite.
                                Atata timp cat antigelul respecta cerintele((Tipul D) este totul ok.
                                Si ai vrut sa zici ca ai schimbat singur lichidul si ai uitat sa pui un colier pe furtun??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google