Discutii generale 1,6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La mijlocul galeriei de evacuare este o fixare cu puncte de sudura de un suport. La multe Logane aceste puncte se rup dupa 5-6 ani si loveste evacuarea in suport. Arunca o privire. Am avut de curand aceeasi problema, m-a costat 20 lei repararea (sudura cu argon). Sau poti pune un colier daca esti mai linistit.

    Comment


    • Originally posted by IancuMIC View Post
      De ce ai merge cu o masina de familie, cu 5000 rpm?
      Din punctul meu de vedere astea sunt situatii extreme, dar ca sa faci o obisnuinta din asta chiar nu vad rostul.
      Viata e prea scurta ca sa schimbi la 3000-3500 rpm. la un benzinar iar motorul este prea fiabil ca sa nu incerci sa-i prajesti segmentii.

      De-asta "fuge" dci-ul mai tare ca toti compara mersul masinilor cu schimbare de treapta la 3000 rpm.

      1.6 16v trage tare intre 4000 rpm. si 6100 rpm. cam asa.

      Cand il aud pe tata cu replica "nu ii mai da turatia aia excesiva si acceleratii de-astea ca strici motorul, fortezi planetarele, ambreiajul, satelitii din cutie, pui presiune pe biele, arbore cotit, inchipuie-ti ce forte dezvolti in motorul ala...", ma capiaza efectiv, gandeste mecanic, doar cheltuieli si aritmetica pieselor angrenate si mereu ii spun "de-asta i-am pus 16 valve, sa-i folosesc toti caii, macar de s-ar strica. 1.4 n-a murit la stilul asta...".

      Multa lume (ca tata) are sechele de la Dacia 1300, careia ii faceai setul motor dupa o forja intensa pe autostrada.

      Asa ca... ulei bun, lichid de racire la nivel, consumabile schimbate la timp, bujii bune, combustibil (benzina/GPL) si bucurati-va de motoras.
      4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

      Comment


      • Sunt absolut convins de faptul ca n-ai inteles in ce conditii am spus asta.
        Asa de curiozitae, tu mergi in permanenta DOAR cu motorul la 5000 rpm?
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • In oras, cand motorul este incalzit folosesc treptele 1 si 2 din plin, pe bulevarde, altfel nu imi permite traficul. La drum lung, depasirile le fac in plaja de turatie 4000-6500 rpm. dupa care revin la mersul meu de croaziera, constant in treapta cea mai superioara.
          4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

          Comment


          • Originally posted by IancuMIC View Post
            La K4M, cuplul maxim se obtine la 3750rpm; peste aceasta turatie, cuplul scade si cresc cheltuielile.
            Din punctul meu de vedere, acest motor da ce are mai bun in el intre 3500-4000rpm, iar acest lucru chiar se simte. Fara sa laud masina, dar un Logan cu 105cp, "face" multe masini, cand se afla in plaja aia de turatii.

            Originally posted by dr_mke View Post
            Cu tot respectul, 3500-4000 rpm ? Vorbim de vre-un diesel ultra rafinat cum ar fi 1.6 dCi bi-turbo ?

            Motorul trage aspru dupa 4000 rpm, pana o mustata peste 6000 !


            De ce ai merge cu o masina de familie, cu 5000 rpm?
            Din punctul meu de vedere astea sunt situatii extreme, dar ca sa faci o obisnuinta din asta chiar nu vad rostul.
            Ei, acu'mi-ai intarit convingerea ca n-ai intelest ce am vrut sa spun.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Eu si dr_mke ne referim la folosirea motorului pe anumite plaje de turatie si le folosim atat cat le-a limitat fabrica fara spaima ca "sare" ceva.


              A circula cu 5000 rpm. ca turatie constanta, intr-adevar este inutil. Doar atunci cand doresti sa cureti catalizatorul de depuneri, sa spunem undeva pe autostrada si folosesti treapta a 3-a sau a 4-a timp de 5-10 minute sa zic, sau daca chiar te grabesti (sau asa iti este mersul) si folosesti a 5-a la 5000 rpm. pe autostrada dar asta este alta discutie.

              Nu voi merge constant cu a 2-a la 5000 rpm. in oras daca asta s-a inteles. Doar ori accelerand ori decelerand.
              4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

              Comment


              • Are dreptate Alex cand spune ca masina trage bine dupa 4000, si fostul meu megane2 dupa 4000 mergea extrem de bine, in limita a celor ~113 cp dati de fabrica.

                Seatul pana in 4000 trage mai bine, dar dupa 4000 imi lipseste Reno-ul.
                In rest si eu sunt convins ca daca o birjaresti in ultimul hal, o sa iti moara la un moment dat caii.
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • Parca il vezi numai in 2000 ture in a 2-a. O fi motor de 16 v, tot se strica in mersul alert. Plus consum benzina si ulei.
                  Daca imi ziceti ca mergeti in tr 5 cu 5000 rpm pe autostrada in regim de croaziera, inseamna ca este un soi de forja, totusi e un motor mic fara 6 trepte.

                  Comment


                  • a mai schimbat cineva toba intermediara la 16v?
                    la mine din cauza ruginii se formase o mare gaura, la iesirea spre finala .
                    7 ani jumate vechime si 72,000km. sa fi contat ca in mare parte din viata masinii am tras tare de ea? sau poate ca de 2-3 ani merg mai rar, am si perioade de 1-2 sapt cand nu merg cu ea?
                    Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                    Comment


                    • greu de crezut ca e de la nemers...e de la calitate...
                      la socra-miu are zornaieli in interior acea toba intermediara...
                      Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                      Comment


                      • Niciodata o tabla,nu va rugini cit timp este uscata,calda, fierbinte(regim de taxi)...,pe cind una care sta rece,zile in sir,va fi afectata inclusiv de umiditatea din atmosfera(70000km,in 7 ani,spune ceva...)

                        Comment


                        • de unde crezi ca a pornit rugina? din interior sau din exterior?
                          Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                          Comment


                          • Si eu am schimbat toba intermediara.
                            Se rupsesera sitele si incepusera sa zornaie foarte tare
                            Am pus una din inox.

                            Comment


                            • asta este toba originala. nu sunt foarte deranjat de problema ca e cam singura la km astia pana acum, eram doar curios daca e vreo problema comuna

                              am pus toba intermediara stelco. o rezista macar jumate cat originala?
                              Attached Files
                              Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                              Comment


                              • 1.6 16v e5, toba intermediara distrusa la 35 000 km. Zici ca mi-a pus cineva bile de rulment in ea, asa face.
                                _
                                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google