La mijlocul galeriei de evacuare este o fixare cu puncte de sudura de un suport. La multe Logane aceste puncte se rup dupa 5-6 ani si loveste evacuarea in suport. Arunca o privire. Am avut de curand aceeasi problema, m-a costat 20 lei repararea (sudura cu argon). Sau poti pune un colier daca esti mai linistit.
Discutii generale 1,6 16v
Collapse
X
-
Originally posted by IancuMIC View PostDe ce ai merge cu o masina de familie, cu 5000 rpm?
Din punctul meu de vedere astea sunt situatii extreme, dar ca sa faci o obisnuinta din asta chiar nu vad rostul.
De-asta "fuge" dci-ul mai tare ca toti compara mersul masinilor cu schimbare de treapta la 3000 rpm.
1.6 16v trage tare intre 4000 rpm. si 6100 rpm. cam asa.
Cand il aud pe tata cu replica "nu ii mai da turatia aia excesiva si acceleratii de-astea ca strici motorul, fortezi planetarele, ambreiajul, satelitii din cutie, pui presiune pe biele, arbore cotit, inchipuie-ti ce forte dezvolti in motorul ala...", ma capiaza efectiv, gandeste mecanic, doar cheltuieli si aritmetica pieselor angrenate si mereu ii spun "de-asta i-am pus 16 valve, sa-i folosesc toti caii, macar de s-ar strica. 1.4 n-a murit la stilul asta...".
Multa lume (ca tata) are sechele de la Dacia 1300, careia ii faceai setul motor dupa o forja intensa pe autostrada.
Asa ca... ulei bun, lichid de racire la nivel, consumabile schimbate la timp, bujii bune, combustibil (benzina/GPL) si bucurati-va de motoras.
Comment
-
In oras, cand motorul este incalzit folosesc treptele 1 si 2 din plin, pe bulevarde, altfel nu imi permite traficul. La drum lung, depasirile le fac in plaja de turatie 4000-6500 rpm. dupa care revin la mersul meu de croaziera, constant in treapta cea mai superioara.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View PostLa K4M, cuplul maxim se obtine la 3750rpm; peste aceasta turatie, cuplul scade si cresc cheltuielile.
Din punctul meu de vedere, acest motor da ce are mai bun in el intre 3500-4000rpm, iar acest lucru chiar se simte. Fara sa laud masina, dar un Logan cu 105cp, "face" multe masini, cand se afla in plaja aia de turatii.
Originally posted by dr_mke View PostCu tot respectul, 3500-4000 rpm ? Vorbim de vre-un diesel ultra rafinat cum ar fi 1.6 dCi bi-turbo ?
Motorul trage aspru dupa 4000 rpm, pana o mustata peste 6000 !
De ce ai merge cu o masina de familie, cu 5000 rpm?
Din punctul meu de vedere astea sunt situatii extreme, dar ca sa faci o obisnuinta din asta chiar nu vad rostul.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Eu si dr_mke ne referim la folosirea motorului pe anumite plaje de turatie si le folosim atat cat le-a limitat fabrica fara spaima ca "sare" ceva.
A circula cu 5000 rpm. ca turatie constanta, intr-adevar este inutil. Doar atunci cand doresti sa cureti catalizatorul de depuneri, sa spunem undeva pe autostrada si folosesti treapta a 3-a sau a 4-a timp de 5-10 minute sa zic, sau daca chiar te grabesti (sau asa iti este mersul) si folosesti a 5-a la 5000 rpm. pe autostrada dar asta este alta discutie.
Nu voi merge constant cu a 2-a la 5000 rpm. in oras daca asta s-a inteles. Doar ori accelerand ori decelerand.
Comment
-
Are dreptate Alex cand spune ca masina trage bine dupa 4000, si fostul meu megane2 dupa 4000 mergea extrem de bine, in limita a celor ~113 cp dati de fabrica.
Seatul pana in 4000 trage mai bine, dar dupa 4000 imi lipseste Reno-ul.
In rest si eu sunt convins ca daca o birjaresti in ultimul hal, o sa iti moara la un moment dat caii.Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
Parca il vezi numai in 2000 ture in a 2-a. O fi motor de 16 v, tot se strica in mersul alert. Plus consum benzina si ulei.
Daca imi ziceti ca mergeti in tr 5 cu 5000 rpm pe autostrada in regim de croaziera, inseamna ca este un soi de forja, totusi e un motor mic fara 6 trepte.
Comment
-
a mai schimbat cineva toba intermediara la 16v?
la mine din cauza ruginii se formase o mare gaura, la iesirea spre finala .
7 ani jumate vechime si 72,000km. sa fi contat ca in mare parte din viata masinii am tras tare de ea? sau poate ca de 2-3 ani merg mai rar, am si perioade de 1-2 sapt cand nu merg cu ea?Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
Comment
-
asta este toba originala. nu sunt foarte deranjat de problema ca e cam singura la km astia pana acum, eram doar curios daca e vreo problema comuna
am pus toba intermediara stelco. o rezista macar jumate cat originala?Attached FilesDacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
Comment
-
1.6 16v e5, toba intermediara distrusa la 35 000 km. Zici ca mi-a pus cineva bile de rulment in ea, asa face.
Comment
Comment