If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
asta daca ai incredere in aia de la reprezentanta, care, in loc sa completeze ei cu freon, prefera sa spuna 'asa face toate' ca oricum cand o da caldura, va porni si ac-ul.
nu cred ca acel 1.4 la care a pornit ac-ul are alt compresor fata de 1.6.
Pana acum, nu am intalnit o masina la care sa nu-i porneasca AC-ul in functie de temperatura de afara, in afara de Logan.
La BMW, cand pornesc dezaburirea, automat porneste AC-ul, iar la ala porneste oricand. La Logan, am patit sa nu porneasca cand e frig naprasnic, in schimb, cand se incalzeste motorul, cupleaza si AC-ul.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
culmea, la mine nu porneste nici dupa ce-am incins bine motorul. acum, eu nu-s convins de nimic. nu stiu care-i treaba si daca ecu ia vreo comanda de la nu stiu ce senzor de temperatura. (care senzor totusi?)
ma intereseaza doar sa nu mi se fi bulit mie compresorul, ca daca-i doar de la presiune sau temperatura, o rezolv usor.
Am citit undeva pe forum ca nu e bine sa pornesti AC-ul cand temperatura sub 0 grade, fiindca e riscul sa apara zapada/gheata pe vaporizator si sa deterioreze instalatia de AC.
E bine sa mai porniti AC-ul iarna in zilele mai "calduroase" cu temperaturi peste 0 grade, ca sa tina instalatia de AC in presiune, sa nu se deterioreze garniturile.
@ darkside: la -15 grade si 80 la ora nu-ti mai merge nici un AC, la nici o masina. Atat Loganul subsemnatului cat si una bucata Golf VI cu Climatronic au tras frumos pe dreapta 20 de minute si au stat sa-si usuce interioarele, iarna trecuta la munte, nici macar la 50 kmh nu ajungeam pana ni se decuplau compresoarele la amandoi.
Intrebare: temperatura si necesitatea imperioasa de AC pentru dezaburire ?
Patru persoane la fiecare in masina, zapada, aburi de la respiratie, motor si interior rece. S-a aburit instant. Pornit AC: dezaburit instant. Pornit la drum, de cum am sarit de o anumita viteza ni s-au aburit din nou masinile, am incetinit, a inceput din nou sa dezabureasca, dupa care am tras pe dreapta si am stat cuminti. Afara erau -15 grade.
Instalatiile de AC nu pot functiona sub anumite temperaturi negative, din cauza fizicii . . .
Eu o iau babeste, ca la teorie nu ne intrece nimeni: Afara -23 de grade, ma sui in masina, pornesc motorul, dau comanda de dezaburire (se da din climatronic), aeroterma se comuta pe treapta maxima, jetul se comuta singur pe parbriz, "abureala" dispare vazand cu ochii. Daca nu s-a inteles, acum ma duc si filmez.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Babeste, fizica, teorie, practica... cum vrei sa o iei... daca afara sunt - 23 grade si in masina ceva mai cald, se aburesc geamurile. Daca dai drumul la ventilatia masinii si aduci aerul direct de afara directionat pe parbriz tot la - 23 grade --- fara al incalzi sau raci - o sa constati ca abureala de pe geamuri dispare.
Instalatiile AC non auto au in cartea tehnica trecuta temperatura minima pana la care sunt garantate ca functioneaza. Fiind exact acelasi principiu, cele auto sufera de aceiasi meteahna.
Iarna deseori comut AC pana imi curat geamurile de gheata pentru simplul motiv ca motorul merge la ralanti mai mare si cu o sarcina in plus, incalzindu-se mai rapid. Stand pe loc a mers si la -18 grade, mai jos de atat nu tin minte sa fi prins de cand am Loganul.
geamurile se dezaburesc mai eficient cu AC ul pornit deoarece AC ul usuca aeru. scoate umezeala din aer fie vara fie iarna
daca afara sunt 5 grade si ploua iar in masina sunt geamurile aburite se da drumul la AC pe rece iar geamurile se vor dezaburi repede, foarte repede. ulterior oresc AC si dau drumul la cald
daca dam drumul la AC pe cald umezeala care ramane in aerul scos are mult mai mari sanse sa condenseze pe geamul rece astfel incetinind procesul de aburire.
ieri dimineata erau -14 grade. am pornit AC ul am plecat si am mers asa vreo 10 km. cand am oprint inca functiona
Am primit si eu o explicatie de la cineva care lucreaza in domeniul asta si suna cam asa:
"AC nu porneste daca este f frig deoarece uleiul devine suficient de vascos incat sa nu mai ajunga la rulmenti, riscand griparea acestora. Ca masura de siguranta aparatele au un senzor care corecteaza greseala umana".
Nu bag mana in foc pt ce a zis, poate are experienta doar pe un anumit tip de aparate AC... si sunt non-auto.
Pornire AC pentru dezaburire rapida, la -7 grade. Acelasi lucru se intampla si la temperaturi mult mai scazute, daca nu credeti nici asa, asteptam sub -20 si filmez si atunci.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment