Schimbare / Purjare Filtru Motorina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare / Purjare Filtru Motorina

    Sper că am încadrat thread-ul corect.
    Aș dori un tutorial dacă poate face cineva sau măcar niste sfaturi legate de schimbul filtrului de motorină la Logan (în special pentru modelul 65 cp cu filtru euro 3). Am găsit pe un alt thread niste posturi legate de purjarea acestuia dar despre schimb am găsit doar ceva de genul "scoți scutul și de acolo e ușor".

    Când l-am schimbat la service domnul mecanic mi-a spus că nu e prea greu, dar mulți au încercat și au ajuns tot la service chiar și cu alte lucruri stricate în urma încercării.

    Vă mulțumesc pentru ajutor.
    Succesul nu e determinat de ceea ce obţii când ajungi la destinaţie, ci de ceea ce devii de-a lungul drumului. [Zig Ziglar]

  • #2
    vezi ce langa roata fata dreapta(sub masina) este un capac de plastic prisc de bara de protectie, il dai jos, (are vreo 4 suruburi)si o sa vezi filtrul care este prins de 2 coliere avnd un surub, scoti mufele de la filtru si gata l-ai dat jos.

    Comment


    • #3
      DA in mare asa e, dar eu cand l-am schimbat nu se mai amorsa am tras cu gura pana la urma.
      nu e chiar asa de simplu
      DAR CURAJ SI RABDARE

      Comment


      • #4
        Ok. Vă mulțumesc pentru răspunsuri.

        Mai auzisem ceva de faptul că trebuie dat cu niște vaselină (sau motorină?) pe garnitură înainte de a-l monta înapoi.

        Amorsarea nu se face din pompa aceea din stânga motorului ? (citisem tot pe aici ceva despre asta, dar nu îmi aduc aminte exact unde...)
        Succesul nu e determinat de ceea ce obţii când ajungi la destinaţie, ci de ceea ce devii de-a lungul drumului. [Zig Ziglar]

        Comment


        • #5
          Pt SIC41.Bună,eu zic mai bine sa schimbi f de motorina la fiecare 10000 sau un an ca-i mai sanatos pt masina.O fi motorina de la omv,mol sau alte firme dar tot din romania le cumperi si nu se stie.Eu am cam 32000 si am schimbat f de motorina la fiecare revizie de 10000 sau un an.La service normal ca-i mai usor de schimbat pt ca-i sus pe elevator si ai loc,dar lasata pe roti n-ai nici pozitie nici loc suficient.Daca ai sa-l schimbi tu vreodata,baga matorina in noul filtru inainte de al monta ca se va amorsa mai usor.Eu asa am facut si n-am avut probleme cu amorsarea.

          Comment


          • #6
            Pai atunci cand schimbati filtrul , banuiesc ca pe cel nou care urmeaza sa-l montati il umpleti cu motorina inainte , astfel se va amorsa mult mai usor instalatia si nu va trebui sa dai la pompita aia ca inecatul .
            , sunt cu ochii pe voi !
            :thumbsup:

            Comment


            • #7
              aerisire filtru

              Dupa ce a iesit aerul apasati inapoi mufa cu clicul verde ,repetati operatiunea pina nu mai iasa aer din instalatie

              Comment


              • #8
                Originally posted by SiC41 View Post
                Ok. Vă mulțumesc pentru răspunsuri.

                Mai auzisem ceva de faptul că trebuie dat cu niște vaselină (sau motorină?) pe garnitură înainte de a-l monta înapoi.

                Amorsarea nu se face din pompa aceea din stânga motorului ? (citisem tot pe aici ceva despre asta, dar nu îmi aduc aminte exact unde...)
                Acela este la filtrul de ulei. Filtrul de motorina nu are filet sau altceva care sa necesite ungere, plus ca nu ai vrea urme de vaselina pompata in injectoare.
                La filtrul de ulei este recomandata ungerea atat a garniturii (cu ulei, nu cu vaselina) cat si a filetului (aici poti sa pui vaselina): va iesi mult mai usor la urmatoarea schimbare (s-au vazut cazuri in care a fost scos cu polizorul unghiular, prin taiere).

                Comment


                • #9
                  filtru motorina

                  [QUOTE=rcostin;316776]Acela este la filtrul de ulei. Filtrul de motorina nu are filet sau altceva care sa necesite ungere, plus ca nu ai vrea urme de vaselina pompata in injectoare.
                  La filtrul de ulei este recomandata ungerea atat a garniturii (cu ulei, nu cu vaselina) cat si a filetului (aici poti sa pui vaselina): va iesi mult mai usor la urmatoarea schimbare (s-au vazut cazuri in care a fost scos cu polizorul unghiular, prin taiere).[/QUO
                  cind ai sa scoti senzorul de pe filtru de motorina ,ai sa observi un oring ,acela trebuie uns cind il pui inapoi prin rasucire 90 grade

                  Comment


                  • #10
                    Foarte folositoare răspunsurile voastre. Și la mine a fost schimbat filtrul la fiecare 10.000 km (actualmente fiind pe la 36000). Da, la service e mai ușor, dar în același timp mai scump + că nu mai e plăcerea de a-ți băga tu nasul, să faci tu treaba. ;) Încă nu știu unde, dar când voi încerca schimbarea lui, sigur va fi pe o rampă
                    Vă mulțumesc pentru ajutor.
                    Succesul nu e determinat de ceea ce obţii când ajungi la destinaţie, ci de ceea ce devii de-a lungul drumului. [Zig Ziglar]

                    Comment


                    • #11
                      filtru motorina

                      Originally posted by dany59ddd View Post
                      Pt SIC41.Bună,eu zic mai bine sa schimbi f de motorina la fiecare 10000 sau un an ca-i mai sanatos pt masina.O fi motorina de la omv,mol sau alte firme dar tot din romania le cumperi si nu se stie.Eu am cam 32000 si am schimbat f de motorina la fiecare revizie de 10000 sau un an.La service normal ca-i mai usor de schimbat pt ca-i sus pe elevator si ai loc,dar lasata pe roti n-ai nici pozitie nici loc suficient.Daca ai sa-l schimbi tu vreodata,baga matorina in noul filtru inainte de al monta ca se va amorsa mai usor.Eu asa am facut si n-am avut probleme cu amorsarea.

                      Daca dai jos roata dreapta o sa ai loc suficient
                      pentru aerisire nu trebuie umplut filtru cu motorina te chinui prea mult
                      daca respecti procedura de aerisire postata de mine nu ai treaba

                      Comment


                      • #12
                        Eu cand am schimbat f de motorina am bagat putina motorina in ala nou si dupa ce l-am montat si am cuplat toate furtunele si mufele,am mai dat putin la pompita aia de cauciuc far sa mai desfac ceva.După ce-am dat la pompita am pornit-o am mers putin cu ea mai turata si n-am avut nici un fel de probleme.La toate cele trei revizii care le-am avut pân-acuma am facut la fel cum am scris mai sus si n-am avut nici un pic de bâlbâială.La f de motorina cel mai usor mod de schimbare e pe elevator,daca-i jos pe roti e mult mai greu,indiferent daca demontezi roata sau nu,pt ca mufa si furtunele alea se decupleaza greu si n-ai nici pozitie bună.

                        Comment


                        • #13
                          parerea mea e ca daca folosesti motorina de la un acelasi pruducator,in cazul meu numai OMV nu cred sa ai probleme cel putin eu nu am avut deloc,eu am schimbat filtrul de motorina la 35.000 km dupa un drum lung in belgia si o alimentare din greseala la ARAL,unde am bagat 10 litri sa imi ajunga pina la un OMV si vreau sa va zic ca am facut cea mai mare prostie,sa nu mai zica nimeni ca noi avem motorina proasta au si ei bubele lor,dupa alimentarea cu 10l mi s-a aprins martorul din bord care indica bujiile si apa din filtru de motorina,asa m-am hotarit la intoarcere sa schimb filtrul de motorina
                          daca face-ti purjare la fiecare 5000 km nu o sa aveti probleme cu filtrul de motorina vreodata si nici schimbat la 10.000 km
                          masina mea are 3 ani si cateva luni iar filtrul actual am cu el 37.000 km nici o problema hartia e inca alba in el e curat si fara apa
                          masina are 62.000 km
                          iarna sa aveti plinul facut in permanenta pt ca motorina creaza condens mai mare ca benzina si se evapora mult mai greu
                          la pornire cand e frig incercati sa nu porniti pina nu se stinge martorul pt bujia incandescenta si a ledului rosu care confirma citirea cheii pt contact,daca tineti la masina d-tra puteti sa procedati de 2-3 ori operatiunea punerii contactului depinde de cat de frig e afara si nu veti avea probleme cu pornirea
                          apropo eu am inca bateria originala pe masina fara nici un fel de misto deci are 3 ani si ceva asa ca nu va temeti daca tineti de 2-3 ori contactul pus pina a da la automat,bine ca sa dureze atit o baterie trebuie sa si stii putina meserie de intretinere
                          inca o data repet punerea contactului trebuie facuta cam asa
                          -puneti cheia in contact asteptati stingerea martorului de bord care indica bujia incandescenta si a ledului rosu din centru pt confirmarea ca a citit cheia,la a 2-3 a operatiune martorul pt bujia incandescenta nu se va mai aprinde sau va sta f putin aprins,important este sa se stinga cel pt recunoasterea cheii si cine are rabdare si cel pt airbag si atunci stii cu siguranta ca computerul de bord si-a realizat tot parametri de citire inaintea pornirii
                          cititorul de turatie care este pozitionat intre cutie si motor deasupra volantei sa fie si el curatat din cand in cand si no problem
                          DRIVE SAFE
                          p.s. sunt mecanic auto de meserie deci concluziile le trageti fiecare,eu sunt aici pt sfaturi si imi place lumea de aici,de practicat nu o mai practic pt ca e murdara si prost platita
                          sigpic
                          Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                          pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                          Comment


                          • #14
                            bun sfat asta cu punerea contactului de 2 -3 ori pe timp rece.mecanicii batrani au confirmat faza asta chiar si la papucul diesel

                            Nu mai cita postul anterior...se intelege ca lui ii raspunzi.
                            Last edited by valeriuciprian; 24 June 2009, 18:26.

                            Comment


                            • #15
                              O sa ajungem sa o pornim si cu festila , mama ei de masina. Ca asa confirma un mos care-l stiu eu .
                              , sunt cu ochii pe voi !
                              :thumbsup:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google