If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sunt incepator de 7 luni, imi poate explica si mie cineva de ce nu se poate frana cu motorul oprit, si se intareste pedala de frana. E ceva legat de servofrana... nu am ABS, insa de curiozitate am incercat sa franez pe liber cu motorul oprit (si cu contactul pus si fara) si sa constat ca nu se poate (pana se creeaza presiune pe instalatie, 3-4 pedale si gata), bineinteles am actionat frana de mana.
motorul ne fiind pornit servofrana nu isi mai ia vacum de pe galeria de admisie.
merge sa franezi si fara dar trebuie sa apesi pedala foarte tare.
e mai greu cu servodirectia ca se misca foarte foarte greu volanul.
recomandarea mea este sa nu mai faci astfel de experimente
p.s. nu are legatura cu nici un sistem antifurt. daca ai cheia in contact nu se blocheaza volanul. aste e singurul sistem antifurt. frana nu are astfel de sistem
motorul ne fiind pornit servofrana nu isi mai ia vacum de pe galeria de admisie.
merge sa franezi si fara dar trebuie sa apesi pedala foarte tare.
e mai greu cu servodirectia ca se misca foarte foarte greu volanul.
recomandarea mea este sa nu mai faci astfel de experimente
motorul ne fiind pornit servofrana nu isi mai ia vacum de pe galeria de admisie.
merge sa franezi si fara dar trebuie sa apesi pedala foarte tare.
e mai greu cu servodirectia ca se misca foarte foarte greu volanul.
recomandarea mea este sa nu mai faci astfel de experimente
p.s. nu are legatura cu nici un sistem antifurt. daca ai cheia in contact nu se blocheaza volanul. aste e singurul sistem antifurt. frana nu are astfel de sistem
multumesc mult pentru explicatie, acuma am inteles, o sa tim cont de recomandarea ta,
Stima si respect!
Nu pot sa inteleg de ce un om ar incerca chestia asta...
ca incepator am multe curiozitati, si doresc sa stiu totul despre masina mea, prin absurd daca se opreste motorul in varful muntelui cand cobor? ce sa actionez prima oara frana de picior, de mana, sau masina se va opri automat fara probleme fiind intr-o treapta inferioara?
Toti am fost incepatori si ne-am bagat nasul unde nu ne-a fiert oala
daca apesi tare - franeaza masina si fara motorul pornit doar ca nu mai ai servo(ajutor mecanic din partea masinii) frana - ci totu e sa te tii de volan asa cum trebuie(tragi cu mainile de volan si apesi pedala de frana...) si sa apesi pe frana - acelasi lucru il vei face si daca vei fi tractat ... nu recomand franarea cu frana de mana pentru ca vei fi uimit ca nu va tine
scuzati-mi deranjul. multe persoane pot sa faca misto de cei noi insa putine sunt ca @marx si @Canto sa raspunda pe subiect nu sa imi atraga atentia ca tot ce fac aici e gresit! Mi-a parut bine de acest forum. De acuma o sa citesc posturile si atata pun intrebari in alta parte daca pe voi majoritatea va deranjeaza prezenta cuiva care vrea sa invete.
.............prin absurd daca se opreste motorul in varful muntelui cand cobor? ce sa actionez prima oara frana de picior, de mana, sau masina se va opri automat fara probleme fiind intr-o treapta inferioara?
............................
Folosesti frana de picior cu incredere (FARA sa o scoti din viteza sau sa apesi ambreajul), cu motorul oprit mai ai ''pedala''/frana pentru ~una-doua actionari a franei ca sa opresti .
Oricum ideea e sa nu mai faci experimente d-astea.
n-am raspuns omului la intrebari pt ca sincer am crezut ca face misto...stii bine ca au mai fost cazuri, n-ar fi primul. acum pe bune: rychy, cand calezi motorul (moare ca nu iese plecarea sau moare ca asa vrea el), nu intri in panica. in primul rand nu bruschezi masina. franezi si cu frana apasata, retrogradezi treapta cu treapta pana se opreste masina. nu tragi frana de mana, ca nu stii cum initiezi un derapaj de mai mare dragul, pe care aproape sigur n-o sa-l poti controla. foarte important, nu iei contactul dupa ce motorul a facut "amin". din 2 motive: contactul ramanand pus, ai volanul neblocat si servodirectie. ceea ce-ti usureaza mult "chinurile". lasand contactul, in momentele cand executi retrogradarea si lasi ambreiajul, poti reporni motorul ca si cand impingi masina.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment