pete de ulei

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pete de ulei

    azi m-am uitat pe la motor, si culmea am vazut niste pete de ulei prin spatele turbinei; sa fie ceva grav?
    sa fie asta cauza trepidatiilor care le am la ralanti?
    Attached Files

  • #2
    mai ai garantie ? ar fi bine sa te duci cu ea la service
    Mereu superiori unui sat cu caini si oi

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lucianitos View Post
      mai ai garantie ? ar fi bine sa te duci cu ea la service
      din pacate nu mai am; o sa ma duc curand cu ea, poate maine

      Comment


      • #4
        E posibil sa fie de la simeringul arbore cotit sau sa aiba joc in axul turbinei, deci se schimba tot turbo-compresorul.
        Sau mai pot scurgeri de ulei pe la epuratorul de aer.
        Cel mai nou proiect auto din România!
        Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

        Comment


        • #5
          la service.................
          sigpic Alexandria

          Comment


          • #6
            Sal...am vazut si eu mai demult aceleas pete de ulei prin aceas zona;m-am suparat si m-am apucat eu sa desfac tot de pe acolo(capc,filtru aer etc)si ce am obs...acolo este o tija care culiseaza(era plina cu ulei),cred ca este opritorul ,in fine,iar deasupra lui vine o conducata cu ulei,asa.....mie pe la colieru acela care este deasupra tijei (o sal vedeti) imi curge.Intrebare ori nu este strans bine,ori se slabeste din cauza trepidatiilor,ori lau strans prea tare in fabrica pana a crapat conducta?....cine stie care ar putea fi cauza ?

            Comment


            • #7
              Nu inteleg prea bine din poze...oricum, in turbina vine un circuit de ulei din motor, care are rol de ungere si racire pt axul turbinei (care e drept, nu-i cotit, ala cotit e al motorului si-i vreo 30cm mai jos - scuze, andrei, dar nu m-am putut abtine )si care s-ar putea sa "scape" ulei. daca ai tija inseamna ca ala e limitatorul de presiune al turbinei, adica actionarea "waste-gate"-ului: in cazul in care urci motorul mult in ture, presiunea turbinei creste peste limita ce-o suporta motorul si atunci acea tija deviaza o parte din gazele de esapament direct in tobe, fara sa le mai treaca prin turbina, fie, daca e "blow-off valve", deschide circuitul de admisie al motorului ca sa nu ai suprapresiune in compresor la decelerarile bruste. oricum, acel mecanism e pt protectia turbinei si a motorului. e normal sa aiba urme de ulei pe el. tot in intrarea turbinei, vine si circuitul de la vana egr (sistemul de recirculare al gazelor de esapament), care bineanteles ca poate contine ulei sau motorina nearsa, ce se depune in locurile unde circuitul nu-i etans.
              si tot in intrarea turbinei vine un furtun mic ce absoarbe gazele din capacul distributiei (la benzinare se absorb si gazele de carter, deci banuiesc ca si la diesel), care iar e normal sa fie un gaz uleios si care chiar nu deranjeaza pe nimeni daca acel furtun "sifoneaza" un pic. probleme sunt cand acolo e mult ulei la km putini si cand nu s-a fortat motorul. a, am uitat sa spun, cei de la dacia baga deobicei mai mult ulei in motor decat rebuie si acel surplus ajunge inevitabil sa fie evacuat prin turbina...
              cel mai sigur e sa intrebati la service, desi in afara de cazul mentionat mai devreme (defect clar, putini km, mers normal si totusi mult ulei) nu sunt probleme.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                Este ceva normal aceeasi chestie si la wv ,citroien C4...asta am vazut eu

                Comment


                • #9
                  Salut,

                  ceva de genul ala am si eu. s-a uitat cineva(mecanic service dacia), a desfacut chiar conducta metalica de intra in motor(cea curbata in forma de U de intra prin partea dreapta a motorului, e mai groasa asa) si era plina de funingine cu ulei. aceeasi mizerie chiar si la intrarea in motor spre capul pistoanelor(nu stiu daca descriu bine, nu sunt de specialitate, descriu doar ce am vazut). n-a putut sa-mi zica cu exactitate din ce cauza. a verificat turbina, cica este ok, mi-a scos un furtunel subtire de ieste din motor si intra undeva in turbina(cred ca e chiar acel furtunel invelit in plasa impletita din prima poza de mai sus). l-a prelungit cu un furtun si l-a scos sub masina.

                  performantele masinii nu s-au diminuat, merge ok, consum ok.

                  oricum, daca mai e in garantie cred ca ar trebui vazuta intr-un service(daca e sa cunoasteti pe cineva si mai bine), sa desfaca conducta metalica mai groasa in forma de U de intra in capatul motorului si sa vedeti daca este curata.

                  cam asta am constatat la mine
                  Logan Laureate, 1.2 16V, Blank Glacier

                  Comment


                  • #10
                    Ti-a facut o manarie de mecanic de cartier. in loc sa recirculi gazele din motor, le scoti ca dacia 1300 sub motor pe un furtunas...faina treaba
                    Last edited by Seba; 14 May 2008, 10:19.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      Acele scurgeri de ulei pe la epuratorul de aer (piesa aceea rotunda din spatele motorului) am auzit ca ar fi o problema generala la DCI, o am si eu, am mers la service mi-a strans un colier de cred ca apare din nou uleiul, am sters azi bine si astept sa vad ce se intampla.Mai am garantie, dar nu sunt deloc incantat de ce se intampla.

                      Cine are DCI ar fi bine sa verifice, ca sa nu aiba surprize dupa.
                      Last edited by andrei; 25 September 2008, 15:24.

                      Comment


                      • #12
                        Cred ca am sa fac si eu magaria de a elimina gazele de carter si vapori de ulei din admisie(turbina).Prelungesc furtunul si direct cu el sub masina, in felul asta elimin posibilitatea de a ajunge in intercooler.
                        http://www.youtube.com/watch?v=Tp58aNdH-ks

                        Comment


                        • #13
                          Aceast problema am avut-o si eu -se rezolva foarte simplu si schimba acea conducta care intra in turbo(vine intr-o punga cu tot cu epurator pe ea). Pe viitor daca va duceti in service sa cereti sa o schimbati direct ca sa nu mai faceti N drumuri ca zice nea` Mecanicu` ca era slabit colierul si ca-l strange el bine cum a facut la mine si in final a pus unul nou. Iar problema cu epuratorul este aceea ca nu sta etans pe conducta (are doua prosti de garnituri)- sa va uitati bine daca si palaria sau capacul de la epurator este etans.
                          PS: MARE ATENTIE: Inainte de al da jos sa va asigurati ca mai exista unul identic in magazie, ca odata scos NU MAI INTRA.
                          Ciao

                          Comment


                          • #14
                            pe mine "m-au lamurit" ca daca o schimba tot o sa apara si pe cealalta cu timpul, asa ca sa o las asa ca nu are nimic, bineinteles ca au strans colierul ... inainte, nu prea au ei treaba.
                            M-am mai consolot cand am vazut si la un passat ca pierde tot pe la furtunul ce intra in turbo ...

                            Comment


                            • #15
                              Cu aceias problema am fost si eu la service.. si mi sa zis sa nu imi fac probleme cica ar fi nush ce evacuare de la turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google