@fero81: solutia cea mai ieftina e sa iei injectoarele de la dezmembrari, cu conditia sa fie de acelas tip....Nu merg, le duci inapoi si iti altele in schimb. Sau mergi direct la ei cu masina, le schimba, daca porneste e ok, daca nu, pune altele pana pornesc. Stiu ca multi ar zice ca se scriu codurile injectoarelor in ECU. Dar asta e pentru cei care vor sa fie totul perfect.....
Logan DCI Nu Porneste!
Collapse
X
-
cam scump dar eu zic ca se poate gasi si mecanici mai ieftini care s-o repare.un set de inj noi din magazin e intre 24si32 sa zicem ca trebuie sa schimbi si filtrul de motorina si ar trebui sa cureti si rezervorul de apa. nu e mare inginerie sa schimbi injectoarele (ai grija cu inj 4 de langa distributie are pb nu prea vrea sa iasa (s-ar putea sa fie ruginit in cazul asta treb sa dai chiuloasa jos si o sa mai apara alte costuri ) tu hotarasti
mai fa o proba ca sa fi sigur si la pompa de innalta .decuplezi conectorul mari si inj si dai 5 sec la automat in timpul asta presiunea rampa treb sa fie de pe la 1056bari.
bafta multa
Comment
-
@fero81: fero81! Ai un singur injector cu 10, restul peste 40 (nu stiu exact ce inseamna, presupun ca ml). Deci ala cu 10 e de fapt bulit, pentru ca scapa motorina tot timpul, nu se inchide si doar la comanda sa se deschida. In unitatea de timp, celelalte au functionat normal....Daca stai de ex. o ora, cu injectoarele toate noi, probabil aduni mult la fiecare (ex. aiurea: 500ml) , asta nu inseamna ca injectoarele scapa mult......
@toti: Oare cum s-ar fi comportat daca un injector ar fi ramas blocat pe deschis (caza care duce in timp la topirea pistonului - citit pe forum) astfel ca presiunea din distribuitor sa scape intr-un cilindru. La demaror motorul se invarte cu o turatie mica, presiunea de la pompa fiind insuficienta, scapand prin injectorul respectiv. La tractare, turatia motorului creste, presiunea in distribuitor ajunge sa fie cat de cat suficienta pentru celelate trei injectoare sa pulverizeze motorina (chiar daca scapa putin pe la un injector). Testul cel mai simplu, cred, ar fi ca pe rand, pe fiecare iesire din distribuitor sa se conecteze o conducta sudata, astfel ca motorul sa porneasca in trei pistoane, intreaga presiune produsa de pompa ajungand acum la cele trei injectoare ramase conectate. In cazul lui fero81 doar pe pistounul cu 10 ml.....E cel mai simplu pentru orice mecanic sa inlocuiasca toate injectoarele....pe banii nostri! Daca ar fi fost uzate toate injectoarele la supapa de retur, ar fi pornit din ce in ce mai greu, pe masura ce se uzau acestea. Nu murea asa dintr-o data....Parerea mea!Last edited by LoganPetre; 21 July 2011, 10:24.
Comment
-
Originally posted by sacalu009 View Postcam scump dar eu zic ca se poate gasi si mecanici mai ieftini care s-o repare.un set de inj noi din magazin e intre 24si32 sa zicem ca trebuie sa schimbi si filtrul de motorina si ar trebui sa cureti si rezervorul de apa. nu e mare inginerie sa schimbi injectoarele (ai grija cu inj 4 de langa distributie are pb nu prea vrea sa iasa (s-ar putea sa fie ruginit in cazul asta treb sa dai chiuloasa jos si o sa mai apara alte costuri ) tu hotarasti
mai fa o proba ca sa fi sigur si la pompa de innalta .decuplezi conectorul mari si inj si dai 5 sec la automat in timpul asta presiunea rampa treb sa fie de pe la 1056bari.
bafta multaPentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Originally posted by petremoisanu View Post@fero81: fero81! Ai un singur injector cu 10, restul peste 40 (nu stiu exact ce inseamna, presupun ca ml). Deci ala cu 10 e de fapt bulit, pentru ca scapa motorina tot timpul, nu se inchide si doar la comanda sa se deschida. In unitatea de timp, celelalte au functionat normal....Daca stai de ex. o ora, cu injectoarele toate noi, probabil aduni mult la fiecare (ex. aiurea: 500ml) , asta nu inseamna ca injectoarele scapa mult......
@toti: Oare cum s-ar fi comportat daca un injector ar fi ramas blocat pe deschis (caza care duce in timp la topirea pistonului - citit pe forum) astfel ca presiunea din distribuitor sa scape intr-un cilindru. La demaror motorul se invarte cu o turatie mica, presiunea de la pompa fiind insuficienta, scapand prin injectorul respectiv. La tractare, turatia motorului creste, presiunea in distribuitor ajunge sa fie cat de cat suficienta pentru celelate trei injectoare sa pulverizeze motorina (chiar daca scapa putin pe la un injector). Testul cel mai simplu, cred, ar fi ca pe rand, pe fiecare iesire din distribuitor sa se conecteze o conducta sudata, astfel ca motorul sa porneasca in trei pistoane, intreaga presiune produsa de pompa ajungand acum la cele trei injectoare ramase conectate. In cazul lui fero81 doar pe pistounul cu 10 ml.....E cel mai simplu pentru orice mecanic sa inlocuiasca toate injectoarele....pe banii nostri! Daca ar fi fost uzate toate injectoarele la supapa de retur, ar fi pornit din ce in ce mai greu, pe masura ce se uzau acestea. Nu murea asa dintr-o data....Parerea mea!I HAVE A !sigpic
fara linkuri externe in semnatura
Comment
-
frate iti zic eu ca pe tot forumul asta sunt maxim 4 oameni care cunosc loganul a-z ...
mergi cu actele si masina la un service autorizat gen dacoserv....meridian....etc etc o pui pe tester si iti spun baietii ce ai nevoie sa inlocuiesti. ai garantie la piese nu te "ard" la preturi si multe altele, nu mai sta pe forum sa iti spuna cineva sa te uiti la senzori si la toti dracii mai ales daca nu stii mecanica nici nu stii unde sa-i cauti!
bafta
Comment
-
Logan din 06 putin probabil sa mai aiba garantie o sa conste ceva asa e cand se strica dieselul nu conteaza ce marca e.
am patit acelas lucru cu a mea... porneste daca ti-au picat injectoarele si in 2M si mai porneste si cu sprei de pornire...daca pica de tot atunci chiar nu mai ai ce face cu ele sa nu mai mergi cu ea asa!!!
anunta te rog cum se termina povestea
am o intrebare:am mai intrebt si pe forum masina ta cand o pornesti dimineata /sau dupa ce sta mai mult de 7-8 ore da vere-un pic de fum albastru cand o accelerezi putin? am pus si un filmulet pe net logan dci fum albastru youtube? a mea are cam 150k si am pb asta ulei nu mananca si merge si bine dar ma framanta si vreai sa vad dc mai are cineva pb asta
mc si bafta multa cu reparatia
Comment
-
Pentru X@by: eu am facut o presupunere. Mi se pare logic ca am afirmat. Cantitatea de motorina data pe retur e functie de timpul cat a functionat motorul. Daca testul respectiv se facea intr-o unitate de timp standard, iar cantitatea de motorina data pe retur ar trebui sa se incadreze intre anumite limite, atunci am fost beat, intr-adevar. Dar daca fero81 nu a precizat asta, am emis o ipoteza care eu zic ca sta in picioare. Tot pe forumul asta am citit ca la un dci s-a blocat injectorul, nu mai pornea decat trasa si a mers pana s-a topit pistonul....Daca forumul e doar pentru profesionisti, ma retrag fara nici o problema! Dar ma asteptam sa mi se argumenteze de ce nu am dreptate cand afirm ceva care nu tine neaparat de logan ci de fizica....Cand ai patru robinete pe un repartitor conectat la o conducta cu presiune constanta (la turatie a motorului constanta), in conditii similare pentru fiecare robinet, cand le deschizi pe toate, acea presiune se imparte la patru. Cand deschizi doar un robinet, intreaga presiune refuleaza pe acel robinet. Daca unul dintre robinete e deschis, cand mai deschizi inca unul, la el va ajunge doar jumatate din presiune. Ei bine, la logan, in orice moment dat, fiind motor in patru timpi si avand patru pistoane, intreaga presiune generata de pompa trebuie sa ajunga doar la un injector, celelalte nefiind comandate electronic sa se dechida. Supapa de refulare actioneaza doar cand injectorul are comanda de deschidere pe el, surplusul de motorina care nu apuca sa fie pulverizat prin diuza ajungand se fie eliminat prin supapa de retur. Daca spun prostii te rog sa ma contrazici, cu argumente logice, iar daca e mai simplu pentru tine sa schimbi tot cand ai o problema, trebuie sa iti poti si permite....
@maha90: spune-mi te rog pentru ce sunt forumurile! Iar pentru tine tin sa precizez ca un coleg, cu simbol cu motor K9K nu reusea sa o mai porneasca decat dupa multe reprize lungi de demaror...A gasit pe forum de renault cum ca ar putea fi din senzorul de turatie, a curatat senzorul de mizerie si pilitura si a pornit imediat....Daca cineva te intreaba de unde ar putea fi o problema, iar el nu stie de unde se ridica capota, e problema lui, lasa-l pe el sa intrebe.
@sacalu009: daca o turez repede, adica apas accelaratia dintr-o data, scoate fum albastru un timp scurt. Daca o turez treptat, nu scoate.....127K, nu consuma ulei, porneste usor.
Comment
-
Test daca motorul porneste e dat copy/paste din manualul de diagnoza
bafta multa
TEST
De asemenea, comanda AC029 Etanşeitate circuit de înaltă presiune verifică volumul debitului de retur al
fiecărui injector pentru a detecta orice scurgere în interiorul injectoarelor.
Atenţie la orice obiect (sculă sau altele) ce se găseşte pe părţile locaşului motorului în timpul celor patru
cicluri (vibraţii posibile).
Scule şi dispozitive necesare
– Mot. 1711 Kit de măsurare debit injector.
Sau: Utilizaţi patru conducte cu diametrul interior de aproximativ 4 mm şi cu lungimea de aproximativ 50 cm şi
patru eprubete gradate.
Demers
– asiguraţi-vă ca temperatura apei motor să fie mai mare de 60 ˚C,
– întrerupeţi contactul,
– deconectaţi conductele de retur ale celor patru injectoare,
– puneţi un buşon pe canula venturi a pompei pentru a evita dezamorsarea circuitului de joasă presiune,
– racordaţi cele patru conducte transparente în locul conductelor de retur,
– introduceţi aceste patru conducte în patru eprubete gradate.
Timp de 30 secunde la ralanti pentru motoarele euro 4 K9K 718 - 740 - 792 - 796.
Timp de 2 minute la ralanti pentru motoarele euro 3 K9K 790 - 794.
Remarcă
Este foarte important să respectaţi aceste intervale de timp pentru o interpretare corectă a rezultatelor
testului.
– Activaţi comanda AC029 "Test etanşeitate circuit de înaltă presiune".
Motorul va efectua automat un ciclu de patru accelerări pentru a ridica presiunea în rampă şi pentru a măsura
în aceste condiţii scurgerile interne ale injectoarelor.
– După încheierea ciclului, activaţi comanda AC029 Test etanşeitate circuit de înaltă presiune pentru a
doua oară pentru a obţine citirea corectă a volumului de retur pentru fiecare injector.
Opriţi motorul la sfârsitul testului.
La finalul fazei de ralanti şi a celor două cicluri, volumul de retur pentru fiecare injector trebuie să fie:
45 ml (maximum) pentru motoarele euro 4 K9K 718 - 740 - 792 - 796.
35 ml (maxim) pentru motoarele euro 3 K9K 790 - 794.
Dacă volumul de retur al unuia dintre injectoare este mai mare decât valorile de mai sus, înlocuiţi numai injectorul
DACA masina NU porneste
.
Debranşaţi cele 4 conducte transparente şi rebranşaţi circuitul de retur al injectorului.
Pentru a confirma reparaţia efectuaţi testul următor:
– cu contactul întrerupt, deconectaţi actuatorul de joasă presiune de la pompă (conector IMV maro) şi conectaţi
adaptorul de test (IMV test, Mot.1711),
– debranşaţi electric cele 4 injectoare,
– cuplaţi contactul, branşaţi testerul de diagnosticare şi reintraţi în dialog cu sistemul de injecţie,
– pe ecran va fi afişat "Stări şi parametri principali ai calculatorului",
– acţionaţi demarorul timp de 5 secunde,
– citiţi în timpul testului pe testerul de diagnosticare valoarea maximă a presiunii în rampă (PR038 "Presiune
rampă").
Dacă presiunea în rampă (PR038 "Presiune rampă") nu este mai mare de 1050 bari, aplicaţi testul 6:
"Control sistem de înaltă presiune".
– Întrerupeţi contactul, rebranşaţi electric cele patru injectoare,
– debranşaţi actuatorul de umplere de test (IMV de test) şi rebranşaţi conectorul actuatorului de joasă presiune
pe pompă,
– repuneţi contactul, ştergeţi defectele injecţiei cu ajutorul testerului de diagnosticare.
Dacă presiunea în rampă (PR038 "Presiune rampă") este mai mare de 1050 bari, reparaţia este corectă.
Finalul TESTULUI 8.
Daca nici aici nu gasteti raspunsul si nu intelegi cum sa depistezi PB mai mult nu pot face
Salutare
Comment
-
@sacalu: esti profi! Dar uite, citat: "De asemenea, comanda AC029 Etanşeitate circuit de înaltă presiune verifică volumul debitului de retur al fiecărui injector pentru a detecta orice scurgere în interiorul injectoarelor". Citez acum din manualul pe care il am de la tine si pentru care iti multumesc inca o data:
"TEST 7 Control etanşeitate circuit de înaltă presiune
INSTRUCŢIUNI Particularitate:
Anumite defecte vor împiedica punerea în funcţiune a acestui test, trataţi-le cu prioritate.
Comanda AC029 Test etanşeitate circuit de înaltă presiune permite efectuarea unui test de etanşeitate a
circuitului de înaltă presiune atunci când motorul funcţionează.
Această comandă permite să se diagnosticheze o scurgere în circuitul de înaltă presiune dacă un racord este
montat sau strâns greşit. Acest test nu permite să de distingă o scurgere mică dacă un racord nu este strâns la
cuplu.
Această comandă poate fi utilizată doar dacă temperatura motorului este mai mare de 60 ˚C.
Atenţie la orice obiect (dispozitiv sau altele) ce se găseşte pe părţile locaşului motorului în timpul celor
4 acceleraţii (posibile vibraţii).
Utilizaţi comanda AC029 Test etanşeitate circuit de înaltă presiune, motorul va efectua automat un ciclu de
patru accelerări pentru a creşte presiunea în rampă şi verificaţi dacă există scurgeri în circuitul de înaltă presiune."
Deci acest test se face pentru a creste presiunea generata de pompa, astfel sa se poata vizualiza scurgeri pe la conducte.....Dar injectorul cum poate fi verificat daca scapa presiune fara sa aibe comanda pe el, fara sa mergi la un stand specializat? Merge demontat, racordat cumva la conducta lui fara a fi indoita prea tare, fara conector electric pe el si dat la demaror?
Ideea e ca eu sunt gigi contra, refuz sa cred ca asa dintr-o data pica injectoarele, iar fero81 care a deschis topicul poate sa-si schimbe linistit toate injectoarele....Chiar ca ma las de postat daca fero81 schimba doar cele trei injectoare si ii porneste masina, fara sa mai faca permutari de injectoare mecanicii din service pana porneste...
Te rog fero81 sa ne tii la curent!!!
Colegul care a avut problema cu pornirea simbolului DCi a fost initial in doua service-uri (dar nu la reprezentanta Renault), iar la primul i-au schimbat filtrul de motorina - degeaba, la cel de-al doilea aproape ca l-au convins, cu test de injectoare cu furtunase, ca trebuie sa-si schimbe injectoarele ca sunt uzate....Si masina merge si acum foarte bine cu injectoarele vechi (dupa cca inca 20.000 Km).
Comment
-
Originally posted by petremoisanu View Post
Colegul care a avut problema cu pornirea simbolului DCi a fost initial in doua service-uri (dar nu la reprezentanta Renault), iar la primul i-au schimbat filtrul de motorina - degeaba, la cel de-al doilea aproape ca l-au convins, cu test de injectoare cu furtunase, ca trebuie sa-si schimbe injectoarele ca sunt uzate....Si masina merge si acum foarte bine cu injectoarele vechi (dupa cca inca 20.000 Km).
Cei de la reprezentata intotdeauna vor zice sa schimbi injectoarele cu altele noi, niciodata nu vor spune ca poti inlocuii supapele, normal ca sa isi vanda marfa care este exagerat de scumpa. Practic motorul tot la fel va merge si cu injectoarele vechi chiar daca se schimba doar supapa de retur Cunosc masini care au mers si 100.000 km rulati in tara cu injectoare reconditionate.
Comment
Comment