If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Asa ca, va spune un patit, daca n-aveti DPF la masina, puneti cu incredere ulei 2T cu norma JASO FC/FD in rezervor in proportia 1:200. Ideea este sa nu dati prea mult pe el, ca sa nu cresteti costul carburantului si al deplasarii cu masina in final. Daca gasiti la 20-30 lei litrul, e perfect. Sintetic/mineral - nu va bateti capul. La pretul asta, n-are cum sa fie sintetic si este foarte bine. Unge cat trebuie si apoi pleaca pe galeria de evacuare. JASO FC zice un maxim de 0,24% reziduuri cenusa sulfat, iar JASO FD 0,18%. O panarama de Mol Sprint dynamic 2T se lauda cu 0,05% reziduuri. Si costa 20 de lei.
De unde ai luat cifrele astea (0,24%, 0,18% si 0,05%)?
E o chestie noua si interesanta pentru mine.
Inca ceva interesant pe care e bine sa-l aflati: uleiurile 2T au aprox 3000ppm de sulf in compozitie. Deci la un raport de 1:300 in motorina fara sulf dau exact 10ppm in amestecul final valoarea maxima pentru motorina EURO 5.
De unde ai luat cifrele astea (0,24%, 0,18% si 0,05%)?
E o chestie noua si interesanta pentru mine.
Din documentatia JASO, respectiv din fisa uleiului Mol Sprint Dynamic 2T. Contrar parerii tale, cifrele nu sunt "aruncate" in balta pentru a face cercuri.
Inca ceva interesant pe care e bine sa-l aflati: uleiurile 2T au aprox 3000ppm de sulf in compozitie. Deci la un raport de 1:300 in motorina fara sulf dau exact 10ppm in amestecul final valoarea maxima pentru motorina EURO 5.
Da' tu de unde ai luat valoarea aia de 3000 ppm sulf ?
Din documentatia JASO, respectiv din fisa uleiului Mol Sprint Dynamic 2T. Contrar parerii tale, cifrele nu sunt "aruncate" in balta pentru a face cercuri.
Da' tu de unde ai luat valoarea aia de 3000 ppm sulf ?
Nu am insinuat ca ar fi aruncate din balta.
Eu bag ulei 2T intr-un euro 5 cu DPF si incerc sa pun o cantitate "safe" pentru DPF.
Din pacate cautarile mele pe net nu m-au dus la documente explicite.
Cifra de 3000 ppm sulf din uleiurile 2T o poti considera ca fiind din "balta" pentru ca nu am documente care sa o sustina, fiind luata de pe un forum strain. Deci nu are sustinere in spate.
De asta am si ales sa merg pe 1:400 in loc de 1:300, pentru a fi mai "safe" (daca pot spune asa) pentru DPF.
Se pare ca e cum spuneam si cum spuneai: JASO FD are mai mult detergent decat JASO FC dar si mai putin Sulphated Ash, % mass, max (D874) 0.18 vs. 0.25, dar aceleasi valori la exhaust smoke si exhaust system blocking.
Trebuia sa citesc in amanunt documentatia sa inteleg pe deplin valorile alea, dar acum pare mai bun JASO FD decat JASO FC.
Last edited by madhorsefuzzy; 21 July 2014, 10:51.
Reason: Automerged Doublepost
Mie un inginer de la Dacia-Renault mi-a recomandat sa bag motorina in proportia 1:1000. Cu aceasta proportie am inceput sa bag ulei, apoi citit pe forumuri, am crescut la 1:500 si apoi la 1:250 (defapt cred ca mai degraba e spre 1:300)...Si este vorba de un dCi euro 3 (deci fara DPF).
Ma gandesc ca pt un diesel cu DPF poate ca ar fi "safe" daca ai pune 1:1000...
Eu am inceput cu 1:600 apoi am pus si 1:300 dar am ramas la 1:400.
Trebuie sa ma conectez cu CLIP-ul/DDT2000-ul sa vad starea DPF-ului dupa 13.000km de folosinta de 2T.
Eu nu am simtit diferenta intre 1:300 si 1:400, si foarte mica (probabil subiectiva) intre 1:400 si 1:600.
Si la 1:400 mi se pare ca pun ulei cu pipeta in amestec cu motorina ... la 1:1000 cred ca o sa fie dubios sa bag 10ml la 10l ... ii si masor greu ...
Tu ai simtit diferenta intre 1:1000, 1:500 si 1:250?
Sincer eu nu prea am simtit diferenta nici fata de cand nu puneam si nici intre diferitele proportii de ulei adaugat, dar am ca "scuza" faptul ca e masina sotiei, si eu o conduc mai rar...Poate daca as fi condus-o zilnic, numai eu era altceva.
Oricum, ca fapt divers acum mi se pare mai silentios motorul decat in trecut (fata de acum 1 an, 2, 3...etc.). In momentul de fata alimentez cu motorina de la Rompetrol (in general EfixS de 55), si bag Metabond Megasel Plus si ulei 2T (diverse proportii, pe plaja 1:1000-1:250). Si inca ceva, la ultimul schimb de ulei am adaugat in motor si Metabond Eco, uleiul motor fiind Elf SXR 900 5W40.
Da, a fost mai scump ca uleiul, dar am zis sa pun, sa vad cum este...oricum am inteles ca se pastreaza din efecte si la schimburile urmatoare de ulei. Ei zic ceva de genul ca la urmatoarele schimburi se foloseste doar jumate din cantitate.
Si cum un flacon trateaza 4-8 litri, daca e sa pui prima data 1/2 de flacon si la urmatoarele schimburi cate 1/4, te tine mai mult un flacon. Oricum eu am pus tot flaconul, dar probabil ca la urmatorul schimb nu o sa mai pun.
PS. Oare sa incerc Metabond Eco si la Logan ?...oricum daca e, astept sa iasa din garantie.
Din ce am vorbit cu un nene ce vinde Metabond la benzina efectele cica ar fi mai mici decat la diesel in special pe partea de atenuare a zgomotului. In interior habar nu am daca face aceeasi treaba.
Sincer eu nu prea am simtit diferenta nici fata de cand nu puneam si nici intre diferitele proportii de ulei adaugat, dar am ca "scuza" faptul ca e masina sotiei, si eu o conduc mai rar...Poate daca as fi condus-o zilnic, numai eu era altceva.
Oricum, ca fapt divers acum mi se pare mai silentios motorul decat in trecut (fata de acum 1 an, 2, 3...etc.). In momentul de fata alimentez cu motorina de la Rompetrol (in general EfixS de 55), si bag Metabond Megasel Plus si ulei 2T (diverse proportii, pe plaja 1:1000-1:250). Si inca ceva, la ultimul schimb de ulei am adaugat in motor si Metabond Eco, uleiul motor fiind Elf SXR 900 5W40.
Te complici inutil! Logan dci E3, minim 8ani acum, minim 100.000km, minim 1.000E taxa de timbru=> nu ti-l mai ia nimeni garantat! Si nici nu cred ca tine tabla peste 15ani ca sa zici ca il tii mult si bine. Si eu sunt fix in situatia ta(si a altora de aici), mi-am luat deja gandul de revanzare sau de pastrat pe termen lung, nici una din variante nu e buna. Ce poti face e sa reduci costurile de intretinere si sa te plimbi cu ea la consum redus cat o mai merge. Ulei pun si eu si nu imi fac griji ca e prea mult sau prea putin. La o masina care nu se mai poate vinde oricum nu mai conteaza...
O mica precizare, masina nu e Logan, e Renault Symbol, deci macar la partea cu rugina sta mai bine decat Loganul
PS. E din noiembrie 2005 si are 104 mii km.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment