Originally posted by zeegermans
View Post
Schimb Gresit De Antigel + Alta Prostie
Collapse
X
-
Ca sa fie si mai mare incurcatura cromatica, mai este si antigel RedLine G12+, de culoare....ROSIE
Din experienta si din cele auzite din mai multe surse "de meserie". in general antigelul nu se foloseste chiar 100% pur, in nici o situatie, din cauza faptului - zic gurile meseriasilor - ca ar fi cam coroziv..si daca ai norocul sa ai un radiator schimbat cu unul mai low-cost, s-ar putea sa intampini ceva probleme...
Eu folosesc diluat 50-50..si iarna trecuta am prins 2 zile in Harghita, cu temperaturi de - 27, 4 grade noaptea..fara nici o problema pt masina. In schimb, a inghetat bocna lichidul de parbriz care, dupa eticheta, rezista cu brio la - 30 grade ))
Comment
-
Antigelul folosit fara dilutie, este mai putin eficient decat in amestec cu apa. Am pus pe alt thread (tot despre antigel) un link catre explicatia stiintifica. Daca vreti sa-l cautati, il gasiti, daca nu, revin si aici cu aceeasi explicatie (spusa de altii mai destepti).In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
uite asta chiar n-o stiam (pana la 90% concentratie tot pe la -35 se invarte. cum creste concentratia mai mult de 90% deja duce spre -15 aprox). tot invata omul cat traieste. chiar o sa testez si eu la iarna sa pun intr-un pahar antigel pur sa vad pe la cat incepe sa devina gel.internal combustionizer
Comment
-
Originally posted by zeegermans View Posteu am pus eticheta de la antigelul original glaceol facut in belgia, nu antigel romanesc 'universal'. asta o fi asa, cu cat il diluezi cu atat e mai bun, pana ajungi sa pui doar apa distilata in motor si sa reziste -100
L.E.
zeegermans, pai de ce sa astepti pana la iarna, da frigiderul la maxim si baga o proba in congelator...
Comment
-
Bai fratilor voi chiar nu mai stiti romaneste? Ce inseamna "diluat"? Adica cu cat pui in alcool de 90 grade mai multa apa cu atat e mai tare vodka? Cea de 90 e mai slaba decat cea de 40?
Eu lucrez in domeniul feroviar si la motoarele diesel de la locomotive folosim antigel. Si cu cat concentratia de antigel este mai mare (adica e mai MULT) cu atat rezista la mai multe grade cu minus. Si credeti-ma la ce frig e la Covasna sau Intorsura Buzaului stiu ce vorbesc.
Comment
-
E bine c-ai dat exemplul cu alcoolul, antigelul ethylene glycol neincadrandu-se in tagma asta, fiind vorba de un antigel organic.
Exemplul tau se aplica la antigelul bazat pe alcool sau Propylene glycol, care nu prea mai sunt folositi in automotive.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
-
Inlocuirea lichidului de racire - si in general instalatia de racire - trebuie tratata cu mare atentie. Desi aparent pare o treaba simple, am vazut destule motoare incinse, garnituri de chiulasa impuscate sau chiar chiuloase ovalizate - de la "o simpla schimbare a antigelului" --- si astea facute de mecanici in service... "e gata, poti sa pleci... ii mai completezi nivelul in borcan, daca mai scade".
Aerisirea este foarte importanta, trebuie facuta corect, iar nivelul de lichid din borcan este de asemenea important - daca este prea mult lichid presiunea din circuitul de racire poate dauna. Chiar daca exista supapa de supra/sub-presiune din capacul borcanului, asta nu inseamna putem umple vasul de expansiune cu lichid pana sus, "ca isi face supapa treaba"
Comment
-
Mda. Eu am patit-o cu asta. Am avut antigel pur in instalatie si aveam o racire defectuoasa la masina, mai ales cand mergeam cu AC pornit. Antigelul nediluat nu asigura o racire optima, dar in conbinatie cu apa (diluat) este altceva si rezista si la inghet mult mai bine. Am bagat si eu in congelator probe de antigel diluat si nediluat si rezultatele se vad. Cel nediluat este mult mai gros si circula mult mai greu decat cel diluat in instalatie.
Comment
Comment