Schimbare Motor - Procedura Omologare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare Motor - Procedura Omologare

    Salutare,

    In urma unei probleme cu termostatul, motorul meu s-a blocat si am hotarat sa il schimb cu alt motor luat din dezmembrari.
    Acum a plecat socrul meu sa il asculte, sa il vada si sa il cumpere.
    Intrebarile sunt :
    1. Dupa montarea noului motor (toate anexele gen turbo, pompa injectie, etc vor fi luate de pe vechiul motor) ce mai trebuie facut? Recalibrat injectoare? Modificat ceva in soft? Nu ma pricep si de-asta intreb.
    2. Voi primi de la dezmembrari copie dupa cartea de identitate pe care este seria motorului. Ce alte acte imi mai trebuie pentru RAR si cum le pot obtine?
    3. Ce alte proceduri mai trebuie respectate pentru buna functionare a noului motor?

    Multumesc anticipat!

  • #2
    Cel mai bine mergi la RAR si intreaba acolo! E un subiect delicat si ar fi pacat daca ai incerca sa rezolvi problema dupa presupuneri. Eu, de exemplu, iti pot spune atat: un prieten si-a omologat motorul de pe un Golf dupa 3 ani. A trebuit doar sa mearga la RAR si sa faca operatiunea. In sfarsit, daca as fi in locul tau, m-as duce la ei sa-i intreb, ca vezi Doamne ei au nevoie de un proces verbal sau deviz de la un service autorizat din care sa reiasa ca motorul a fost schimbat la ei si toate normele de poluare au fost respectate. Vezi sa fie acelasi motor, ca norma euro si putere. Succes!

    Comment


    • #3
      este acelasi motor, doar ca nu il montez in service, ci acasa in curte.

      baietii care il monteaza se pricep doar sa il puna sus si sa il porneasca, de aceea intreb care sunt urmatorii pasi, din pdv electronica si din pdv acte.
      exista posibilitatea sa iau de undeva acel deviz dupa ce am montat motorul?
      stiu ca este o intrebare cam...neortodoxa...dar la greu incerci sa faci economie.

      Comment


      • #4
        Pai mai bine te duci la un service si vorbesti cu patronul/seful de service , etc... si vezi cum te intelegi cu el sa iti faca o factura sau deviz cum ca ti-ai montat acolo motorul.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Dacă vei monta injectoarele tale pe motorul cel nou,nu va mai fi cazul să se introducă,codurile injectoarelor.Aia ar fi fost singura operaţiune care ar fi fost necesară!(de tester vorbind)

          Comment


          • #6
            vreo 4-5 colegi de forum mai populari au facut operatiunea asta anul acesta.
            sa vedem daca te ajuta vreunul.
            Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

            Comment


            • #7
              tot atatia din aia mai populari care si-au schimbat motoarele nu au fost la RAR sa omologheze motoarele nou puse, deci mai bine ai intreba din start pe cineva care cunoaste legislatie si e prezent in domeniu, poti lua legatura chiar cu un inginer de la rar sa te indrume ce sa faci pentru ca mai apoi sa ti-l omologheze chiar el
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • #8
                multumesc pentru sfaturi si ajutor. de apreciat!

                am citit pe site-ul rar si cica nu trebuie decat sa merg cu masina acolo, cu cartea de identitate si cu "adeverinta" de la service-ul autorizat unde s-a montat motorul. acum mai ramane doar sa vad cum fac rost de respectiva adeverinta.
                eu sunt un om corect, si vreau sa fiu in regula 100%, cu toate actele la zi. si daca ar fi sa vand masina, noul proprietar va stii ca motorul a fost schimbat.
                celalalt s-a degripat dupa ce au fost slabite suruburile de la arbore, dar mi-e frica sa-l mai pun inapoi pe masina, asa ca va fi spalat, apoi controlat de cineva capabil sa spuna daca mai poate fi folosit, iar apoi pastrat pentru piese sau vandut la un pret modic.

                revin cu detalii dupa ce termin operatiunile costisitoare care urmeaza. multumesc inca o data!

                Comment


                • #9
                  norma RNTR 7 http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf, subcapitolul I5 punctele 32 si urmatoarele...
                  motor minim Euro 3 (daca a fost dci 65), service autorizat, echipamente, piese etc de origine sau omologate si verificare
                  sigpic
                  Ambition 1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    Motorul de schimb se monteaza azi in service autorizat. Pentru manopera se percep 300 ron, pentru ca este motor complet, cu tot cu anexe. Altfel ar fi fost 500. Am fost asigurat ca in 3-4 ore masina va fi gata sa plece pe rotile ei spre casa. Costuri pana acum : 4000 ron motorul complet, 200 ron demontatul motorului de pe masina mea. Urmeaza cei 300 ron montajul...plus costurile uleiului, antigelului, si ce o mai fi. Costurile finale le voi scrie aici, poate intereseaza pe cineva.

                    Comment


                    • #11
                      Ai luat bine motorul, la banii astia, daca zici ca ai luat cu tot cu anexe. Sa te tina cat mai mult!

                      Comment


                      • #12
                        Hai sa il stapanesti sanatos pe cel nou si sa ai grija de el.

                        Ti-am zis ca dieselul e mai pretentios decat benzina.
                        sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

                        Comment


                        • #13
                          nu e vorba neaparat de pretentios, e vorba ca am facut greseala cea mai mare, fiind si defectul meu : am fost superficial la verificarea masinii cand am cumparat-o, toti cei care au vazut motorul defect spunand ca are cel putin 250.000km, in cazul in care pe bord in momentul de fata sunt 98.000km. Cel cumparat se spune ca ar avea 82.000km, si sincer...cam pare sa aiba doar atat.
                          sper sa nu mai fie probleme, multumesc pentru urari.
                          ca informatie, daca (Fereasca Dumnezeu!) mai are cineva nevoie : a fost cumparat de la un tip Marin, de la Balaceanca, intre Cernica si Glina. Om super ok, a fost super de treaba si si-a respectat cuvantul. Acum sa vedem ce spun si mecanicii dupa ce vad motorul in functiune.

                          Daca mai aveti alte recomandari, referitor la operatiuni dupa montare, sunt binevenite. Distributia se va schimba, injectoarele vor fi rescrise in computer...mai multe chiar nu imi vin in minte acum.

                          Comment


                          • #14
                            update:

                            aseara am luat masina, functioneaza perfect...ma rog, vorba vine. astazi s-a schimbat si termostatul de la noul motor, pentru ca si asta era blocat. se incalzea prea repede. s-a schimbat si uleiul si filtrul, pentru ca erau prea vechi, s-a schimbat si distributia.
                            Mai pe scurt, este ca noua. Costuri totale pentru toata afacerea : 5000 RON.
                            Sa speram ca sunt ultimii bani bagati in masina asta, exceptand ce este normal de cheltuit.
                            urmeaza omologarea, pentru care se vor mai cheltui in jur de 170 ron dupa cate am inteles.
                            Doamne ajuta! Multumesc pentru ajutor si informatii!

                            Comment


                            • #15
                              care motor l-ai pus? 1.5 dci dar care?
                              Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google