Salut. Am un Logan diesel 65hp din 2008, 80k km. Sunt utilizator amator si nu ma pricep la motoare, scuze de ignoranta.
Masina merge bine, n-am probleme. Dar cand am fost la ITP, verificatorul (sau ce e el) de la centrul respectiv, in cadrul testarii, a turat masina spre 3500 rpm, brusc (2-3 secunde). A iesit un nor imens de fum negru, de m-am speriat.
Persoana respectiva mi-a ca trebuie sa-i dau talpa periodic, adica sa duc masina la 3500 rpm, pentru ca e turbina plina de funungine depusa. El m-a sfatuit sa-i dau talpa repede, *sportiv*. El asa i-a dat talpa, repede, de la relanti la 3500 rpm, in 3 secunde. (motorul era deja cald)
1. Eu stiam de problema cu funinginea, si stiam in principiu ca trebuie sa-i dau talpa din cand in cand. Asa ca, periodic, am mai turat-o spre 3200 rpm, mai ales pe autostrada. Dar o turam foarte treptat, si odata ajuns la 3200, o tineam putin, cam 10-15 minute, nu tot drumul. In rest eu o tin pe la 2500rpm, si schimb la 2200. Am impresia ca turbina nu se curata decat daca o turez sportiv, pentru ca daca o turez foarte treptat, nu iese fum deloc si deci apare intrebarea daca se curata. Ca urmare a sfatului primit de la ITP, intentionez de acum incolo sa mai ii dau talpa (cam o data pe saptamana) chiar si pe loc, sau in viteza 1-a rapid, sportiv, de la relanti la 3500 turatii in 2-3 secunde, si tinuta acolo pentru cateva secunde. O fi bine asa? Oare nu face surge?
2. Mi-e teama sa nu fac mai mult rau, ca am inteles ca daca apare *surge* poate sa se rupa un ax, si nu vreau sa dau in altele. Cand apare concret, cand conduc, surge?
Ideea e ca vreau sa previn ancrasarea turbinei, curatind-o prin turare. Cum sa fac? Turatii mari constante pe autostrada rezolva problema? Cresc turatia repede sau treptat? Sau poate curata mai bine accelerarile pe loc bruste cum ma sfatuia verificatorul ITP? Care e reteta de succes ca sa tin turbina sanatoasa pe termen lung si sa nu mai iasa pe viitor nori negri?
Multumesc.
Masina merge bine, n-am probleme. Dar cand am fost la ITP, verificatorul (sau ce e el) de la centrul respectiv, in cadrul testarii, a turat masina spre 3500 rpm, brusc (2-3 secunde). A iesit un nor imens de fum negru, de m-am speriat.
Persoana respectiva mi-a ca trebuie sa-i dau talpa periodic, adica sa duc masina la 3500 rpm, pentru ca e turbina plina de funungine depusa. El m-a sfatuit sa-i dau talpa repede, *sportiv*. El asa i-a dat talpa, repede, de la relanti la 3500 rpm, in 3 secunde. (motorul era deja cald)
1. Eu stiam de problema cu funinginea, si stiam in principiu ca trebuie sa-i dau talpa din cand in cand. Asa ca, periodic, am mai turat-o spre 3200 rpm, mai ales pe autostrada. Dar o turam foarte treptat, si odata ajuns la 3200, o tineam putin, cam 10-15 minute, nu tot drumul. In rest eu o tin pe la 2500rpm, si schimb la 2200. Am impresia ca turbina nu se curata decat daca o turez sportiv, pentru ca daca o turez foarte treptat, nu iese fum deloc si deci apare intrebarea daca se curata. Ca urmare a sfatului primit de la ITP, intentionez de acum incolo sa mai ii dau talpa (cam o data pe saptamana) chiar si pe loc, sau in viteza 1-a rapid, sportiv, de la relanti la 3500 turatii in 2-3 secunde, si tinuta acolo pentru cateva secunde. O fi bine asa? Oare nu face surge?
2. Mi-e teama sa nu fac mai mult rau, ca am inteles ca daca apare *surge* poate sa se rupa un ax, si nu vreau sa dau in altele. Cand apare concret, cand conduc, surge?
Ideea e ca vreau sa previn ancrasarea turbinei, curatind-o prin turare. Cum sa fac? Turatii mari constante pe autostrada rezolva problema? Cresc turatia repede sau treptat? Sau poate curata mai bine accelerarile pe loc bruste cum ma sfatuia verificatorul ITP? Care e reteta de succes ca sa tin turbina sanatoasa pe termen lung si sa nu mai iasa pe viitor nori negri?
Multumesc.
Comment