Curatarea Turbinei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curatarea Turbinei

    Salut. Am un Logan diesel 65hp din 2008, 80k km. Sunt utilizator amator si nu ma pricep la motoare, scuze de ignoranta.

    Masina merge bine, n-am probleme. Dar cand am fost la ITP, verificatorul (sau ce e el) de la centrul respectiv, in cadrul testarii, a turat masina spre 3500 rpm, brusc (2-3 secunde). A iesit un nor imens de fum negru, de m-am speriat.

    Persoana respectiva mi-a ca trebuie sa-i dau talpa periodic, adica sa duc masina la 3500 rpm, pentru ca e turbina plina de funungine depusa. El m-a sfatuit sa-i dau talpa repede, *sportiv*. El asa i-a dat talpa, repede, de la relanti la 3500 rpm, in 3 secunde. (motorul era deja cald)

    1. Eu stiam de problema cu funinginea, si stiam in principiu ca trebuie sa-i dau talpa din cand in cand. Asa ca, periodic, am mai turat-o spre 3200 rpm, mai ales pe autostrada. Dar o turam foarte treptat, si odata ajuns la 3200, o tineam putin, cam 10-15 minute, nu tot drumul. In rest eu o tin pe la 2500rpm, si schimb la 2200. Am impresia ca turbina nu se curata decat daca o turez sportiv, pentru ca daca o turez foarte treptat, nu iese fum deloc si deci apare intrebarea daca se curata. Ca urmare a sfatului primit de la ITP, intentionez de acum incolo sa mai ii dau talpa (cam o data pe saptamana) chiar si pe loc, sau in viteza 1-a rapid, sportiv, de la relanti la 3500 turatii in 2-3 secunde, si tinuta acolo pentru cateva secunde. O fi bine asa? Oare nu face surge?

    2. Mi-e teama sa nu fac mai mult rau, ca am inteles ca daca apare *surge* poate sa se rupa un ax, si nu vreau sa dau in altele. Cand apare concret, cand conduc, surge?

    Ideea e ca vreau sa previn ancrasarea turbinei, curatind-o prin turare. Cum sa fac? Turatii mari constante pe autostrada rezolva problema? Cresc turatia repede sau treptat? Sau poate curata mai bine accelerarile pe loc bruste cum ma sfatuia verificatorul ITP? Care e reteta de succes ca sa tin turbina sanatoasa pe termen lung si sa nu mai iasa pe viitor nori negri?

    Multumesc.

  • #2
    In primul rand este diesel si diesel-ul scoate fum
    Acum, daca tu nu ai depasit 3200 rpm, inseamna ca masina ta nu a vazut mai mult de 130 km/h.
    Eu schimb frecvent la 3000 rpm la mersul normal.
    Nu ii faci nici un rau daca ii dai blana, ba chiar ii faci bine.
    O sa ti se infunde si EGR-ul nu doar turbina daca mergi asa incet.
    Schimband la 2200, la cat cade in treapta urmatoare?

    Roaga un prieten sa mearga in spatele tau sa te filmeze si accelereaza la podea de la 2000 la 4000 sa vezi nor de fum ce o sa iasa (in treapta a 2-a sa nu ai viteza prea mare la final).

    Comment


    • #3
      Nu se intampla nimic stai linistit. Ocazional poti sa schimbi pe la 4500 -5000 sa se curete...
      MY CLA

      Comment


      • #4
        Originally posted by Krono View Post
        Salut. Am un Logan diesel 65hp din 2008, 80k km. Sunt utilizator amator si nu ma pricep la motoare, scuze de ignoranta.

        Masina merge bine, n-am probleme. Dar cand am fost la ITP, verificatorul (sau ce e el) de la centrul respectiv, in cadrul testarii, a turat masina spre 3500 rpm, brusc (2-3 secunde). A iesit un nor imens de fum negru, de m-am speriat.

        Persoana respectiva mi-a ca trebuie sa-i dau talpa periodic, adica sa duc masina la 3500 rpm, pentru ca e turbina plina de funungine depusa. El m-a sfatuit sa-i dau talpa repede, *sportiv*. El asa i-a dat talpa, repede, de la relanti la 3500 rpm, in 3 secunde. (motorul era deja cald)

        1. Eu stiam de problema cu funinginea, si stiam in principiu ca trebuie sa-i dau talpa din cand in cand. Asa ca, periodic, am mai turat-o spre 3200 rpm, mai ales pe autostrada. Dar o turam foarte treptat, si odata ajuns la 3200, o tineam putin, cam 10-15 minute, nu tot drumul. In rest eu o tin pe la 2500rpm, si schimb la 2200. Am impresia ca turbina nu se curata decat daca o turez sportiv, pentru ca daca o turez foarte treptat, nu iese fum deloc si deci apare intrebarea daca se curata. Ca urmare a sfatului primit de la ITP, intentionez de acum incolo sa mai ii dau talpa (cam o data pe saptamana) chiar si pe loc, sau in viteza 1-a rapid, sportiv, de la relanti la 3500 turatii in 2-3 secunde, si tinuta acolo pentru cateva secunde. O fi bine asa? Oare nu face surge?

        2. Mi-e teama sa nu fac mai mult rau, ca am inteles ca daca apare *surge* poate sa se rupa un ax, si nu vreau sa dau in altele. Cand apare concret, cand conduc, surge?

        Ideea e ca vreau sa previn ancrasarea turbinei, curatind-o prin turare. Cum sa fac? Turatii mari constante pe autostrada rezolva problema? Cresc turatia repede sau treptat? Sau poate curata mai bine accelerarile pe loc bruste cum ma sfatuia verificatorul ITP? Care e reteta de succes ca sa tin turbina sanatoasa pe termen lung si sa nu mai iasa pe viitor nori negri?

        Multumesc.
        Si eu lucrez ca inginer ITP si iti pot spune ca orice diesel fara filtru de particule va scoate fum cand se face testul de fum. Testul presupune accelerarea brusca a motorului din relanti pana la turatia de regulator cand se intrerupe alimentarea, practic nu prea e ok pt un diesel sa il turezi asa dintr-o data in gol.
        Problema ta e ca din cauza mersului subturat se infunda EGR-ul si galeria de admisie, mai putin turbina, care la ce turatii lucreaza de ordinul zecilor de mii si avand in vedere ca nu e cu geometrie variabila nu prea are ce sa se infunde la ea, dar sa zicem ca nu e exclus.
        Sfatul meu este sa nu o turezi aiurea in gol, mai bine mergi pana mai ai vre-o 4-5 litri de motorina in rezervor, apoi bagi peste ea vre-o 10-15 litri de motorina de top si o scoti la un drum lung si ii poti da cateva forje cu pedala la fund pe inferioare 2, 3 pana in 4000 dar nu o tii acolo turata, schimbi treptele mai departe daca se cer. Ideea e ca daca ii mai aplici cate o talpa din cand in cand nu ai ce sa desfunzi sau sa cureti la ea. Cum spunea si colegul, ii dai cateva reprize din 2000 in 4000 si jar mananca.
        Eventual poti incerca si o verificare si o curatare la egr daca zici ca ai mers cu ea subturat si crezi ca e infundata.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Krono View Post
          ... Dar cand am fost la ITP, verificatorul (sau ce e el) de la centrul respectiv, in cadrul testarii, a turat masina spre 3500 rpm, brusc (2-3 secunde).

          Ideea e ca vreau sa previn ancrasarea turbinei, curatind-o prin turare. Cum sa fac?
          Multumesc.
          1-aia nu e accelerare brusc, e gidileala.
          2-motorul cald, a I-a, a II-a, a III-a, acceleratia la blana. abia atunci poti vedea ce ai avut pe evacuare. fa ciclul asta de doua ori consecutiv, o data la doua luni, daca in general mergi la consum.

          Testul presupune accelerarea brusca a motorului din relanti pana la turatia de regulator cand se intrerupe alimentarea, practic nu prea e ok pt un diesel sa il turezi asa dintr-o data in gol.
          DDT-ul ce face prin LEAK TEST DETECTION?

          Comment


          • #6
            salut

            Turbina nu se infunda, turatiile ei pot sari de 100.000, deci fumul rezultat din turarea brusca este ce s-a adunat pe evacuare la care contribuie si o parte rezultata din arderea incompleta a motorinei( turbina nu poate oferii instant debitul/presiunea de aer necesara arderii motorinei cand pedala de acceleratie este apasata la podea rapid) In concluzie nu ai de ce sa treci de 2500 ture ocazional mai scapo in 3000 si este de ajuns sa se mai curete galeria de evacuare. Turarea la 5000 iti curata in timp mai scurt si definitiv injectoarele

            Comment


            • #7
              Multumesc de raspunsuri. Din ce inteleg, ideea ar fi s-o forjez (periodic) in reprize la drum intins. As vedea urmatorul scenariu posibil: cu motorul cald, sa bag a 3-a, si de la 2000 turatii apas pana jos, si urc la 3-4000 turatii, o tin acolo 2-3 secunde, si schimb a 4-a, revenind la turatii normale de ~2500. (si preferabil cu motorina de top). Chestia asta s-o repet de doua ori la doua luni. In rest continui s-o tin pe la 2500.
              Last edited by Krono; 6 September 2014, 07:37. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Turbina nu se curata!!!
                *eu am spalat turbina cu carburol nu pt ca avea funingine,ci pt a preveni mizeria din uleiul care ajunge la ea pt ungere,turbina are rolul de a baga aer rece...
                EGR-ul da,pt ca aduna funinge si motorina nearsa din cauza slabei turatii la care se schimba treptele(pt consum mai mic ?!)..
                sigpic
                Poate pentru lume ești o singură personă,dar
                pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google