Salut. Imi cer scuze daca deranjez pe cineva dar am tot citit si pe forum si pe internet si nu am reusit inca sa gasesc o rezolvare la problema mea.
O sa incep cu o mica introducere ca sa intelegeti problema.
Masina este un logan diesel 1.5 dci 65CP din decembrie 2005 cu 270000 de km si a fost in posesia familiei mele de noua. Toate reviziile au fost efectuate la zi.
Acum vreo 3 saptamani veneam de la Ploiesti spre Bucuresti. M-am oprit la un semafor intre Blejoi si Carrefour. Cand sa plec de la semafor am observat ca masina nu mai are putere de loc si in spate era ditamai norul de fum (negru). Tin sa precizez ca pana acolo masina a functionat perfect fara sa dea vreun semn ca ar avea ceva probleme. Am tras imediat pe dreapta, am oprit motorul si am verificat vizual daca am ceva probleme pe la motor. Totul parea in regula. Am continuat drumul pana la Bucuresti (pe avarii) cu maxim 50 km/h ca mai mult nu mergea masina. Practic nu puteam sa urc mai mult de 1400 rot/min decat la vale. Am reusit sa ajung in Bucuresti iar a doua zi am dus-o la un mecanic de incredere (recomandat de mai multi colegi de munca). Baiatul a verificat cam tot ce putea si aparent toate functioneaza. A curatat EGR-ul (foarte murdar - nu stiu daca a fost vreodata curatat) si apoi masina a inceput sa mearga mai bine (puteam ajunge la 2000 - 2500 de rot/min) dar in continuare scotea mult fum negru si aveam consumul crescut cam cu 2 l fata de inainte. Am mai fost la 2 diagnoze si mi s-a spus ca turbina nu face presiunea necesara. Am inlocuit turbina (in service dacia) cu alta noua. Dupa aceea nu s-a schimbat nimic. Am inlocuit si egr-ul cu altul nou si la fel nu s-a schimbat nimic. Au verificat si distributia sa nu fie sarita de la punct si era ok.
Am dus masina la un service de injectoare sa le verifice. Mi-au spus ca sunt in parametrii si ca problema mea nu e de la ele (tinand cont ca masina porneste foarte bine indiferent de frig si ca nu sunt probleme la relanti).
Am observat ca daca scot mufa de la EGR scade consumul pana aproape la cel normal iar fum nu mai scot asa mult. As putea spune decat atunci cand ajung la turatii mai mari de 3500 - 4000 de ture.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema? ce as mai putea verifica / inlocui?
Problema mea actuala este ca atat la mers constant cat si la accelerare scoate foarte mult fum negru si pe langa asta am consumul mai mare cam cu 2L fata de obicei iar in treapta a 4-a si a 5-a nu pot trece de 2500 rot/min (in treptele inferioare ajung pana pe la 3500 - 4000). Atunci cand apas pe acceleratie mai tare se aude ca un fasait asa (pb atunci functioneaza turbina) care nu il auzeam pana sa schimb turbina.
Inca o data imi cer scuze daca am deranjat pe cineva si sunt deschis oricaror sugestii. Deja nu mai stiu ce as mai putea face.
O sa incep cu o mica introducere ca sa intelegeti problema.
Masina este un logan diesel 1.5 dci 65CP din decembrie 2005 cu 270000 de km si a fost in posesia familiei mele de noua. Toate reviziile au fost efectuate la zi.
Acum vreo 3 saptamani veneam de la Ploiesti spre Bucuresti. M-am oprit la un semafor intre Blejoi si Carrefour. Cand sa plec de la semafor am observat ca masina nu mai are putere de loc si in spate era ditamai norul de fum (negru). Tin sa precizez ca pana acolo masina a functionat perfect fara sa dea vreun semn ca ar avea ceva probleme. Am tras imediat pe dreapta, am oprit motorul si am verificat vizual daca am ceva probleme pe la motor. Totul parea in regula. Am continuat drumul pana la Bucuresti (pe avarii) cu maxim 50 km/h ca mai mult nu mergea masina. Practic nu puteam sa urc mai mult de 1400 rot/min decat la vale. Am reusit sa ajung in Bucuresti iar a doua zi am dus-o la un mecanic de incredere (recomandat de mai multi colegi de munca). Baiatul a verificat cam tot ce putea si aparent toate functioneaza. A curatat EGR-ul (foarte murdar - nu stiu daca a fost vreodata curatat) si apoi masina a inceput sa mearga mai bine (puteam ajunge la 2000 - 2500 de rot/min) dar in continuare scotea mult fum negru si aveam consumul crescut cam cu 2 l fata de inainte. Am mai fost la 2 diagnoze si mi s-a spus ca turbina nu face presiunea necesara. Am inlocuit turbina (in service dacia) cu alta noua. Dupa aceea nu s-a schimbat nimic. Am inlocuit si egr-ul cu altul nou si la fel nu s-a schimbat nimic. Au verificat si distributia sa nu fie sarita de la punct si era ok.
Am dus masina la un service de injectoare sa le verifice. Mi-au spus ca sunt in parametrii si ca problema mea nu e de la ele (tinand cont ca masina porneste foarte bine indiferent de frig si ca nu sunt probleme la relanti).
Am observat ca daca scot mufa de la EGR scade consumul pana aproape la cel normal iar fum nu mai scot asa mult. As putea spune decat atunci cand ajung la turatii mai mari de 3500 - 4000 de ture.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema? ce as mai putea verifica / inlocui?
Problema mea actuala este ca atat la mers constant cat si la accelerare scoate foarte mult fum negru si pe langa asta am consumul mai mare cam cu 2L fata de obicei iar in treapta a 4-a si a 5-a nu pot trece de 2500 rot/min (in treptele inferioare ajung pana pe la 3500 - 4000). Atunci cand apas pe acceleratie mai tare se aude ca un fasait asa (pb atunci functioneaza turbina) care nu il auzeam pana sa schimb turbina.
Inca o data imi cer scuze daca am deranjat pe cineva si sunt deschis oricaror sugestii. Deja nu mai stiu ce as mai putea face.
Comment