Fum Negru Si Consum Ridicat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fum Negru Si Consum Ridicat

    Salut. Imi cer scuze daca deranjez pe cineva dar am tot citit si pe forum si pe internet si nu am reusit inca sa gasesc o rezolvare la problema mea.
    O sa incep cu o mica introducere ca sa intelegeti problema.

    Masina este un logan diesel 1.5 dci 65CP din decembrie 2005 cu 270000 de km si a fost in posesia familiei mele de noua. Toate reviziile au fost efectuate la zi.

    Acum vreo 3 saptamani veneam de la Ploiesti spre Bucuresti. M-am oprit la un semafor intre Blejoi si Carrefour. Cand sa plec de la semafor am observat ca masina nu mai are putere de loc si in spate era ditamai norul de fum (negru). Tin sa precizez ca pana acolo masina a functionat perfect fara sa dea vreun semn ca ar avea ceva probleme. Am tras imediat pe dreapta, am oprit motorul si am verificat vizual daca am ceva probleme pe la motor. Totul parea in regula. Am continuat drumul pana la Bucuresti (pe avarii) cu maxim 50 km/h ca mai mult nu mergea masina. Practic nu puteam sa urc mai mult de 1400 rot/min decat la vale. Am reusit sa ajung in Bucuresti iar a doua zi am dus-o la un mecanic de incredere (recomandat de mai multi colegi de munca). Baiatul a verificat cam tot ce putea si aparent toate functioneaza. A curatat EGR-ul (foarte murdar - nu stiu daca a fost vreodata curatat) si apoi masina a inceput sa mearga mai bine (puteam ajunge la 2000 - 2500 de rot/min) dar in continuare scotea mult fum negru si aveam consumul crescut cam cu 2 l fata de inainte. Am mai fost la 2 diagnoze si mi s-a spus ca turbina nu face presiunea necesara. Am inlocuit turbina (in service dacia) cu alta noua. Dupa aceea nu s-a schimbat nimic. Am inlocuit si egr-ul cu altul nou si la fel nu s-a schimbat nimic. Au verificat si distributia sa nu fie sarita de la punct si era ok.

    Am dus masina la un service de injectoare sa le verifice. Mi-au spus ca sunt in parametrii si ca problema mea nu e de la ele (tinand cont ca masina porneste foarte bine indiferent de frig si ca nu sunt probleme la relanti).
    Am observat ca daca scot mufa de la EGR scade consumul pana aproape la cel normal iar fum nu mai scot asa mult. As putea spune decat atunci cand ajung la turatii mai mari de 3500 - 4000 de ture.

    S-a mai lovit cineva de aceasta problema? ce as mai putea verifica / inlocui?

    Problema mea actuala este ca atat la mers constant cat si la accelerare scoate foarte mult fum negru si pe langa asta am consumul mai mare cam cu 2L fata de obicei iar in treapta a 4-a si a 5-a nu pot trece de 2500 rot/min (in treptele inferioare ajung pana pe la 3500 - 4000). Atunci cand apas pe acceleratie mai tare se aude ca un fasait asa (pb atunci functioneaza turbina) care nu il auzeam pana sa schimb turbina.


    Inca o data imi cer scuze daca am deranjat pe cineva si sunt deschis oricaror sugestii. Deja nu mai stiu ce as mai putea face.

  • #2
    ceva asemanator am patit acum vreo 3 ani cand am dat egr-ul jos sa-l curat... dupa ce l-am pus la loc masina a inceput sa scoata fum negru si nu mai avea putere... dupa vreo cateva drumuri scurte, dar in "forja" (atat cat putea ea atunci) si-a revenit... pesemne mai ramasese ceva solutie de curatat pe-acolo... de atunci imi arunca ulei pe peretele antifoc, dar nu cat sa completez de la schimb la schimb...
    Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

    Comment


    • #3
      Fasaitul poate sa fie de la scapari de aer/gaze.
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • #4
        EGR-ul l-ai curatat, dar teava aia in forma de J ai curatat-o?

        Comment


        • #5
          Originally posted by popavlm View Post
          ceva asemanator am patit acum vreo 3 ani cand am dat egr-ul jos sa-l curat... dupa ce l-am pus la loc masina a inceput sa scoata fum negru si nu mai avea putere... dupa vreo cateva drumuri scurte, dar in "forja" (atat cat putea ea atunci) si-a revenit... pesemne mai ramasese ceva solutie de curatat pe-acolo... de atunci imi arunca ulei pe peretele antifoc, dar nu cat sa completez de la schimb la schimb...
          Da si eu m-am gandit ca este posibil sa fie rezultat in urma curatarii egr-ului numai ca am tot mers de atunci in forja destul de mult si degeaba. Am curatat corpul EGR-ului (acela de metal care este prins de motor) iar supapa am schimbat-o de tot cu una noua. Teava sub forma de "J" am curatat-o cat am putut de mult. A mai ramas ceva in cotul acela dar nu am reusit sa scot mai mult.

          Originally posted by mumus View Post
          Fasaitul poate sa fie de la scapari de aer/gaze.
          Da este posibil dar acest fasait nu l-am auzit si la liber si din cauza asta nu am putut sa ascult sa vad de unde se aude.

          Originally posted by grassu_tgv View Post
          EGR-ul l-ai curatat, dar teava aia in forma de J ai curatat-o?

          Am curatat corpul EGR-ului (acela de metal care este prins de motor) iar supapa am schimbat-o de tot cu una noua. Teava sub forma de "J" am curatat-o cat am putut de mult. A mai ramas ceva in cotul acela dar nu am reusit sa scot mai mult.

          Comment


          • #6
            mai mergi o data " ...la un mecanic de incredere (recomandat de mai multi colegi de munca)..." si spune-i sa-ti curete teava in forma de J cu benzina si un pamatuf facut ordinar din sirma si o cirpa si sa iti verifice compresia. nu inainte de a sufla tot ce inseamna admisie cu pistol cu benzina.

            Comment


            • #7
              Am rezolvat problema cu ajutorul tutorialului lui Cristi (cel in care curata EGR-ul). Era teava aia sub forma de "J". Am cumparat Decarbonol si am turnat in teava aia pana am umplut-o (astupand ambele capete cu celofan). Am lasat teava la "inmuiat" mai bine de 24 de ore (asta pentru ca am fost la munca si nu am putut mai devreme sa o curat). Dupa aceea am golit teava de solutie si am mai clatit-o de cateva ori. La final era curata si dupa ce am uscat-o cu aer cald am pus-o pe masina si ca sa vezi masina a revenit la mersul normal.

              Multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi.

              Comment


              • #8
                n-ar fi rau ca de acum inainte sa-i dai cate o forja sanatoasa cand prinzi drum liber, ca sa nu mai trebuiasca sa umblii acolo prea des...
                Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

                Comment


                • #9
                  Eu fara sa stiu ca asta asta e problema, mi s-a aprins de vreo 2 ori pe la 160km/h asa, si din curiozitate asa am vrut sa vad daca e infundat ala, era putin asa, insa nu cine stie ce, l-am curatat frumos si nu am mai avut treaba, insa acum de curand am facut legatura cu acel martor !

                  Comment


                  • #10
                    Colegu torry daca mai esti p-aci, in 270000 km ai schimbat ceva la motor ? (gen injectoare, pompa etc).

                    Comment


                    • #11
                      Am schimbat in garantie pe la 17000 un injector (al doilea). In rest nu s-a umblat la ce tine de motor. Doar consumabilele.
                      Last edited by 77sky; 17 March 2015, 00:01.

                      Comment


                      • #12
                        Pacat de $ aia dati degeaba pe turbina noua si EGR.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google