Da' normal.Asta ziceam si eu.Doar ca nu-mi place mie vorba asta si de cele mai multe ori cei care o zic nici n-au habar si incerc sa le explic cum sta treaba.Tu nu esti unu dintre ei.Numai bine!
Curatare Motor Prin Turare
Collapse
X
-
A lui tata are 15.000 de km. si trage mult mai prost decat la 5000 de km. , nu ma mai baga in scaun ca inainte , am mers si cu un posesro de 65 cp dci in dreapta si cica trage ca a lui (el o alearga). Cred ca ii trebuie si la dieselar cativa km numai in 4000 rpm intr-o anumita treapta ca sa se curete? Ca taicamiu merge ca o baba, bine ca l-am batut la cap sa ia diesel de 85 ca daca lua de 70 era clar). A mea 1.4 tragea prost cand am primit-o si am tinut-o in 6000 pe autostrada + forjele de zi cu zi si trage altfel fata de cum o primisem + ca am ambreiajul varza care o sa il schimb saptgamana viitoare si atunci abia astept sa vad cum merge un 1.4 adevarat.
Comment
-
Hai sa va zic o faza.
Se ia una bucata Peugeot 207 Hdi 1.6 90 de cai mers cu el 10.000 km numai cu maxim 2500 Rpm, schimbat frecvent la maxim 2000 Rpm. Se suie nebunul de mine la volan si mers cam 130 km in regim de : Schimbat numai la 3000-4000 Rpm, forja, etc.
Se suie gagica la volan in Bucuresti si ma intreaba "Ce i-ai facut ca merge ca unsa...e foarte lina si silentioasa"
Ati inteles "morala".In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
O alta morala despre care nu cred ca s-a discutat este ca durata de viata a motorului se scurteaza daca mergi mai turat
(In cazul meu, preconizez ca in loc de 350.000km o sa ma tzina cam 250.000) ... concluzia ... regim forja unde se poate
P.S. fara baze tehnice, tzin sa cred ca mersul "forja" de oras (cel putin bucuresti) este mai daunator decat mersul linistit ... eu folosesc metoda 4000+ rpm pe autostrada.
Comment
-
Macar sa tina motorul 250.000 km fara sa schimbi injectoarele din 50.000 in 50.000 . Stai linistit ca ce-am descris eu mai sus a fost facut pentru "destuparea" motorului...la ora actuala tot maxim 2200 Rpm vede ))....iar il prind iar il fac silentiosIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by CAnnabYS View PostO alta morala despre care nu cred ca s-a discutat este ca durata de viata a motorului se scurteaza daca mergi mai turat
Stiu din experienta, Renault-ul cu care umbla nevasta-mea are in trei ani kilometrajul meu de 1 an, si este supus frecvent regimului de "curatare si dresare"...Cum ma sui la volan vede 6000 de ture...se aude super motorul, nu si nevasta...
Comment
-
Vă salut!
Un subiect destul de sensibil aș spune eu. Din ce am citit am înțeles că e recomandat (mă refer strict la diesel) să "îi mai dai blană" din când în când (indicat din câte am înțeles săptămânal). Buuuun... Problema mea pe lângă faptul că părerile sunt foarte împărțite si câteva comentarii au fost de prisos este că "a-i da blană" este un concept destul de vag... cel puțin pentru mine. Care știe mai bine, poate ne oferă un post mai complet, cum am mai văzut unul în acest topic care să acopere mai multe detalii, cum ar fi:
1. Când e motorul rece pe la ce turații este indicat să schimbăm treptele? Implicit și pentru motor cald, aceeași întrebare.
2. Asta e puțin off-topic (cred că și prima s-ar încadra la off-topic, dar am observat că s-au mai menționat aceste detalii aici) Motor rece - cald, ce înseamnă exact (cineva precizase la 2 liniuțe - temperatura apei schimb pe la... la 4 liniuțe schimb pe la...) sau se încălzește dupa x minute de mers?
3. Am mai auzit concepția că treapta 1, respectiv 2 fiind trepte inferioare nu trebuiesc schimbate la turații mari. Prin nu trebuie, mă refer mai mult la un nu e necesar.
4. On-topic: Am înțeles că se poate curăța si în mers și pe loc, recomandată fiind prima variantă. Când vorbim de turat până la 4000-5000 ture la ce motoare ne referim (că sincer eu nu știu dacă dCI-ul meu de 65cp trece de 4000).
5. Pentru un cât mai bun efect ( de curățare ) între ce trepte schimbăm la 4000 ture? Toate? Sau din 3 în 4, din 4 în 5? Că să schimb din 1 în 2 la 4000 mi se pare puțin absurd.
6. Nu îmi mai amintesc ( ora e de vină )
Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.
Poate unele întrebări au mai primit răspunsuri și în alte părți, sau poate chiar aici și nu am fost eu destul de atent, poate unele par prostești, pentru cazurile prezentate mai înainte îmi cer scuze de pe acumSuccesul nu e determinat de ceea ce obţii când ajungi la destinaţie, ci de ceea ce devii de-a lungul drumului. [Zig Ziglar]
Comment
-
1. aceleasi turatii, diferenta e ca la motor rece nu e recomandat sa accelerezi puternic;
2. la benzinar uzual pe bord sunt 4 liniute. daca termostatul e acelasi, si la dizal ar trebui tot4 sa fie. citisem undeva ca 2 linii inseamna aprox 65-70 de grade la apa, deci nu mai e motor rece. 4 linii sunt vreo 85-90 de grade;
3.corect, nu e necesar, mai ales pe tr1. la 2, deja se schimba problema, in dunctie de incarcarea masinii;
4. 3500-4000 dizal, 4000-4500 benzina. dci trece de 4500rpm. greu, dar trece
5. vezi 3). curatarea de care vorbim noi inseamna sa mergi undeva in afara localitatii vreo 10-15km cu 3500-4000rpm, nu neaparat in tr5 cu 160km/h, ci doar turatia sa fie peste 3500rpm.
6. ce ?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Seba View Postcuratarea de care vorbim noi inseamna sa mergi undeva in afara localitatii vreo 10-15km cu 3500-4000rpm
Comment
-
Am testat curatirea motorului prin turare, asa cum am citit pe acest thread, desi in mod normal schimb vitezele la peste 2600 rpm (maxim 3000 rpm) si am 84.000 Km fara probleme, doar consumabile. Motorina numai de la Mol, Tempo Plus si la cca 5000 Km un plin cu EVO.
Astfel, pe traseul Teliu-Intorsura Buzaului am urcat cu treapta a 2-a constant cu 3500 rotatii pe minut, cca 10 min.
Rezultatul: la ralanti vibratiile sunt mai mici, iar la demaraje parca este putin mai sprinten.
Consider ca este benefica aceasta metoda de curatire si merita efectuata din cand in cand, mai ales ca nu implica nici un risc de defectiune.
Comment
-
am mers cu un ww passat diesel acum vreo saptamana si ceva pe bucuresti pitesti, si in tr.4 la 3500 rpm undeva la 130 si ceva la ora mers linistit, am mers de la iesirea din bucuresti, pana pe la km 36, unde am ajuns la tara.cand am ajuns am lasat-o putin gen 3-4 minute la ralanti ca sa se raceasca turbina si am oprit-o.e foarte indicat ca orice masina sa o urci in ture.motorul imbatraneste fortat.
Comment
-
Spunea cineva mai sus ca daca mergi prin oras mai turat se strica motorul.De ce?Si de ce trebuie sa mergi 10-15km si nu 2-3 km cu sa zicem 3000 de ture.Cred ca presiune pe traseul de evacuare se formeaza destul de repede(poate ca mai repede se strica daca mergi cu 3000 ture 10-15 km decit 2-3 km).Eu am atins treptat si in bucuresti pe 2-3 km 3000 ture si tin sa va spun ca a eliminat ceva(si repet asta ori de cite ori am ocazia cu viteza a 3-a)
Comment
Comment