lichid racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Parerea mea: ambele motoare sunt din fier. Pierderea de caldura e direct proportinoanal cu masa de fier sau acumularea de caldura. Randamentul la un diesel e mult mai mare ca la un benzinar, asta se traduce prin "pierderi" / "generare" de caldura mult mai mica. Atata timp cat motorul diesel se incalzeste mult mai greu decat un benzinar, ca sa urce mai repede in temperatura inseamna sa-l tii la viteza mica, in stationare, diesel-ul se raceste, dar per general tot se incalzeste. In schimb la viteza motorul generaza prea putina caldura ca sa compenseze pierderile date de aerul rece, decat daca se merge cu el foarte turat.
    Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

    Comment


    • #47
      Originally posted by Octavian___28
      Bre Andrei, scuza-ma dar asta e prea de tot: adica daca merge cu 150/h ''racirea e mai buna'' si de asta nu urca la 4 linii????
      In mod normal, dupa un anumit parcurs ar trebui sa fie la 4 liniii, daca nu e , inseamna ca are problema la indicator (la masa mai degraba, la ''-'').
      Ok, la diesel, in oras, daca mergi subturat, se mai intampla sa ''pice'' la doua linii...
      tie ti se intampla ca dupa ce rulezi, de exemplu, 15km, acum, in conditii de iarna, la o turatie cuprinsa intre 2300-2500 maxim, sa ajunga la 4 linii? ma indoiesc, sincer.... eu in ultimul timp vad foarte rar 4 linii, iar daca ajunge la 2 linii, sigur e ok...iar daca merge cu viteza mare => turatie mai mare => caldura mai mare.... deci nu ar trebui sa scada temperatura, ci sa creasca....
      1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

      Comment


      • #48
        chestia cu racirea tine si de suprafata frontala a radiatorului si de grosimea lui, cel putin la benzinarele cu AC radiatorul e mai gros decit la alea fara AC, automat un volum mai mare de apa in radiator si cind se deschide termostatul toata apa aia rece intra in blocul motor.
        treba e ca termostatul se deschide progresiv si la un moment dat ajunge intr-o pozitie semideschisa si volumul de apa care circula prin radiator se raceste mai mult decit volumul de apa care poate fi incalzit de motor.
        referitor la ce a spus andrei ca la 150/h racirea e buna, cunosc caz concret care a venit din Ungaria unde l-au lasat termocuplele la un audi si a venit noaptea numai cu 150-160/h ca sa aiba racire ca ventilatoarele erau moarte, zicea tipul ca daca o lasa la 140/h incepea sa se incinga motorul.

        Comment


        • #49
          baieti ce fel de lichid racire sa folosesc ca acum am constata ca a ajuns la minim k ms

          Comment


          • #50
            Ia Glaceol RX tip D de la dealer.
            Cel mai nou proiect auto din România!
            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

            Comment


            • #51
              multumesc mult o sa completez maine

              Comment


              • #52
                Originally posted by dybo66 View Post
                multumesc mult o sa completez maine
                daca masina e inca in garantie, nu te apuca tu sa completezi, ca nu e bine. du-te la ei la reprezentanta sa iti completeze, sa verifice. asa am vrut si eu o data sa completez, am sunat la ei sa intreb ce sa folosesc si mi-au spus sa nu imi bag nasul acolo, sa vin la ei, sa vada ce si cum, de ce a ajuns la minim, poate are pierderi pe undeva, etc. si eu aveam aceeasi impresie, ca e putin lichid de racire acolo inca de asta-vara, dar nu te speria; daca e aproape de minim cand e motorul rece, e ok, pt ca la cald se mai dilata si am observat acum la masina mea ca chiar nu am de ce sa imi fac griji, dar daca e la minim cu motorul cald, e altceva....
                1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

                Comment


                • #53
                  trebuie sa recunosc ca m am uitat la rece am completata astazi pana unde scrie in carte adica la jumatatea distantei dintre max si min nu e in garantie. ms oricum

                  Comment


                  • #54
                    Am parcurs aproape 12 000 km si am vazut 4 liniute la temperatura foarte rar. Motoarele diesel de 70 de cai cred ca se incalzesc mai greu desi nu stiu cauza exact.Din moment ce "fenomenul" se manifesta la toate 1,5 dci 70 cai, nu cred ca se constituie intr-o problema a motorului. Cred ca ne facem probleme degeaba.

                    Comment


                    • #55
                      Am vazut la mine ca lichidul se dilata la cald. Inainte de pornire, la rece era destul de aproape de minim (acoperea cam 20% din distanta dintre min si max). Cand am ajuns inapoi acasa, dupa drum prin oras, era peste jumatatea "gradatiei" min-max. A doua zi dimineata (luni) aceeasi poveste, aproape de minim. Iar cand am ajuns la munca era iarasi umflat in pene si se lafaia pe la jumatatea recipientului.

                      Intrebarea mea este legata de pret. E mai ieftin sa iau eu Glaceol RX tip D din alta parte si sa ma duc la service sa mi-l puna pe-al meu (probabil o sa maraie la inceput, dar fiind identic...) si sa platesc doar "manopera" (complicata operatiune de desurubare a capacului)? Sau al lor este deja ieftin si nu mai merita un drum un plus?

                      Nu l-am completat pana acum nici eu nici service-ul ca masina e noua si am lichidul din fabrica, care era la minute incluse odata cu cei 3 litri de motorina.

                      Un pic de offtopic, ca nu am gasit (rog un link daca subiectul este deschis undeva): cu ce lichid de spalare parbriz vine din fabrica? Este unul ce se poate cumpara sau este doar o licoare la care numai initiatii de la Mioveni au acces? Tocmai am luat ceva ce miroase numai daca iti atrage cineva atentia sau daca pui nasul pe parbriz. Cica aroma de lamaie, probabil ca au uitat sa-mi dea kilu' de lamai sa le storc.

                      Comment


                      • #56
                        Nu se gaseste Glaceol in alta parte, sau chiar daca se gaseste e mai ieftin cu 2-3 ron, foarte putin. Dar mai bine mergi la dealer, iei 1L de Glaceol (20 lei costa) si completezi tu cat e nevoie.

                        Din fabrica vine cu lichid de spalare parbriz de culoare roz, care se gaseste si el la dealer, e 10 lei bidonul, dar se dilueaza cu apa.
                        Cel mai nou proiect auto din România!
                        Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                        Comment


                        • #57
                          Eu am cumparat antigel de la reprezentanta cu 27 ron...Sa inteleg ca m-au tepuit? Am cumparat de la Motor service SCM (cu sediu prin zona Diham)

                          Comment


                          • #58
                            Au adaos mai mare si e in regula.
                            Cel mai nou proiect auto din România!
                            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                            Comment


                            • #59
                              Unde este "borcanul" cu lichid de racire ?
                              si de ce nu indica si cate 1 liniuta la caldura ?
                              merge doar din 2 in 2... Ce era greu sa indice mai exact ? Poate chiar temp in grade
                              turbo makes torque and torque makes fun

                              LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5

                              Comment


                              • #60
                                Vasul de expansiune e in partea dreapta a motorului, cum te uiti din fata masinii.
                                Cel mai nou proiect auto din România!
                                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google