Rolul radiatorului mai mic...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rolul radiatorului mai mic...

    Salutare!
    Am si eu o intrebare.
    Ce rol are radiatorul mai mic montat in fata radiatorului motorului ? Nu am aer conditionat.

  • #2
    ala de sub bara fata e intercoler...are rol de racire.

    Comment


    • #3
      ala e intercooleru nu zic ce raceste ca mie sa nu zic vreo tampenie

      sigpic

      Comment


      • #4
        Ok, are rol de racire. Dar stie cineva ce raceste ?

        Comment


        • #5
          aeru care intra in turbina sau uleiu D chiar nu stiu

          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by SirEv
            Ok, are rol de racire. Dar stie cineva ce raceste ?
            aerul daca nu ma insel.

            Comment


            • #7
              acel radiator raceste aerul scos de turbina, nu ala care intra, ca ala e rece. turbina functionand pe la 100000rpm (da, ati citit bine) intr-un spatiu mic, face compresie prin centrifugare, deci temperatura aerului creste spre 100grade sau poate mai mult, daca forjati bine. ei, la un moment dat devine ineficienta turbina daca temperatura aerului cauzeaza dilatatia acestuia peste raportul de compresie al turbinei, rezultatul fiind o insuficienta de aer in motor (eficienta volumetrica scazuta). asta duce la pierdere de putere. pt a se compensa dilatarea aerului prin incalzire, se monteaza aceste radiatoare (le zice intercooler), care aduc aerul la temperatura mai mica (60-70 de grade), crescand astfel eficienta turbinei si implicit a motorului.sper ca am fost destul de clar, daca nu, revin cu alte detalii (manualul de fizica clasa a 10-a, capitolul termodinamica, explica foarte bine fenomenul)
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                aham am inteles.... dar radiatoare ptr ulei nu exista la alea cum le zice??? care racesc uleiul din motor...

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SoNyKeL
                  aham am inteles.... dar radiatoare ptr ulei nu exista la alea cum le zice??? care racesc uleiul din motor...
                  le zice radiatoare de ulei... nu toate motoarele au, cred (din pacate nu sunt sigur) ca logan dci are, fiindca se folosesc deobicei la motoarele turbo. uleiul are la motoarele astea si rol de racire al lagarelor turbinei, pe langa rolul de ungere, si in general (din cate stiu si la logan dci e asa) este acelasi ulei folosit la ungerea motorului, turbina se alimenteaza din aceeasi rampa, deci nu-i indicat sa fie prea fierbinte. exista si turbine racite cu apa/antigel din aceeasi instalatie cu cea de racire a motorului, dar nu cred ca-i cazul loganului.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by SoNyKeL
                    aham am inteles.... dar radiatoare ptr ulei nu exista la alea cum le zice??? care racesc uleiul din motor...
                    La Loganul tau nu ai asa ceva si nici nu-ti trebuie. Daca aveai racire pe aer nu pe apa aveai radiator.
                    Cel mai lent 1,6 8v

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rocri
                      La Loganul tau nu ai asa ceva si nici nu-ti trebuie. Daca aveai racire pe aer nu pe apa aveai radiator.
                      de data asta n-ai nimerit-o... ce-are prefectura cu coada vacii ? masinile de wrc au cumva racire pe aer ? radiatoarele de ulei se monteaza in functie de regimurile de functionare (incarcare, coeficienti de frecare, uzura,temperatura,actionari/minut) ale diferitelor subansamble (motor, turbina, ax came, temperatura camera de ardere, turatie, etc)...n-are legatura cu metoda de racire a motorului. de aia masinile de competitie au radiatoare inclusiv pt lichidul de frana.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Ba eu sustin in continuare ca Loganul(benzinar) nu are nevoie din urmatoarele considerente:
                        1 Loganul nu este masina de curse asa ca nu ii este necesar
                        2 Montarea unui radiator de ulei necesita o pompa de ulei cu debit marit deci mai se i-a putin din puterea motorului.
                        3. Tinand cont ca la noi mai vine si iarna se incalzeste si mai greu motorul daca mai racim si uleiul ce dai pe mere iei pe pere. Adica ai un randament mai bun cu un motor cald pentru ca folosesti un ulei mai vascos dar mergi cu motorul rece mai mult timp.
                        Opinia mea este de nespecialist asa ca nu ma "injurati" daca spun prostii.
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Rocri
                          Ba eu sustin in continuare ca Loganul(benzinar) nu are nevoie din urmatoarele considerente:
                          ...
                          ei, asta-i altceva, dar ce-ai zis inainte nu "pusca"... si nu stiu sigur daca sony intreba explicit de loganul lui. la o intrebare generala, i-am dat un raspuns general...in particular, cazul loganului, da, ai dreptate, nu-i nevoie, din motivele enumerate de tine, nu neaparat din cauza racirii cu aer la unele motoare.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Da a doua propozitie am vrut sa fie daca aveai racire pe aer aveai radiator de ulei sigur.
                            Cel mai lent 1,6 8v

                            Comment


                            • #15
                              dci-urile de logan au racitor de ulei, pe locul unde se prinde filtrul de ulei este montata mai inti o cutie un pic mai mare decit un filtru in care intra/ies niste furtune de la instalatia de racire a motorului si prin care circula si uleiul inainte sa intre in filtru, practic se face racirea cu ajutorul lichidului de racire al motorului, pe cutia asta vine montat filtrul de ulei, la benzinar fitrul se monteaza direct pe blocul motor.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google