EUGEN2008 are dreptate prin ceea ce afirma (chiar daca eu nu am diesel, mai stiu ceva despre ele...), iar $$ilviu propune o solutie practica pana la punctul in care acel filtru ingheata el complet.
Ideea e ca motorina de la noi are la parafina in ea de sa ne traiasca. De-aia se duc dracului instalatiile de injectie la diesele. Nota bene: parafina din motorina nu e ceara de lumanare, ci niste hidrocarburi usoare care, in combinatie cu ce baga romanasii nostri in motorina, la frig, devin un fel de mamaliga, cu consecintele de rigoare. In egala masura, la temperaturi mari, hidrocarburile astea se evapora partial, iar motorina isi pierde o serie de proprietati, creand din nou probleme instalatiilor de injectie.
Deci, ciufuliciule, daca gasesti un aditiv care sa "lucreze" asupra parafinelor si care astfel sa impiedice separarea lor de motorina, nu ar trebui sa mai ai probleme.
Iar cei cu camioane si rezervoare afara, sa stiti ca majoritatea camioanelor au o rezistenta pe fundul rezervorului, care tine motorina la o temperatura superioara punctului de separare de parafina...
Ideea e ca motorina de la noi are la parafina in ea de sa ne traiasca. De-aia se duc dracului instalatiile de injectie la diesele. Nota bene: parafina din motorina nu e ceara de lumanare, ci niste hidrocarburi usoare care, in combinatie cu ce baga romanasii nostri in motorina, la frig, devin un fel de mamaliga, cu consecintele de rigoare. In egala masura, la temperaturi mari, hidrocarburile astea se evapora partial, iar motorina isi pierde o serie de proprietati, creand din nou probleme instalatiilor de injectie.
Deci, ciufuliciule, daca gasesti un aditiv care sa "lucreze" asupra parafinelor si care astfel sa impiedice separarea lor de motorina, nu ar trebui sa mai ai probleme.
Iar cei cu camioane si rezervoare afara, sa stiti ca majoritatea camioanelor au o rezistenta pe fundul rezervorului, care tine motorina la o temperatura superioara punctului de separare de parafina...
Comment