Mesterii, ma bate un gand sa imi schimb filtrul de aer stock cu unul de la K&N.
Nu ma astept sa imi creasca poneii-putere, dar din ce am studiat, se pare ca se simte o imbunatatire la raspunsul motorului la acceleratie.
Ce ma face sa ma mai gandesc este partea cu intretinerea. Filtrul trebuie curatat cand se murdareste,e si putina bataie de cap cu curatarea efectiva. Pierzi cateva ore cu spalatul, uscatul, etc...si am inteles ca filtru trebuie imbibat cu un ulei..
Debitul de aer si retinerea impuritatilor sunt doua notiuni care intr-o mare masura se cam exclud reciproc. Iar din moment ce filtrele K&N promit imbunatatiri in ambele directii ma duce cu gandul la basme si nazbatii cu spiridusi.Apoi, cica spalatul sau schimbatul prea des al filtrelor este o operatie nerecomandata. Filtrele devin cu adevarat eficiente doar dupa o anumita incarcare cu particule, s-ar spune ca asta se intampla dupa utilizarea a cel putin 20% din durata lor de viata propusa de producator. Un filtru nou este mai ineficient, lasand sa treaca diverse particule minuscule care pot uza motoarele mai noi, mult mai delicate decat cele vechi. Eficienta unui filtru pe partea de retinere de impuritati devine maxima spre sfarsitul perioadei de utilizare, numai ca in acel moment devine critic debitul de aer, mult diminuat. Deci intre cele 2 exista un compromis continuu, iar atunci cand cineva va propune imbunatatirea majora a ambelor, cam schioapata ceva pe undeva.
De aceea, daca vreti sa protejati motoarele nu este bine sa schimbati sau sa spalati (atunci cand este permisa aceasta operatie) filtrele prea des, ci sa le pastrati pentru schimbul la revizii, odata cu schimbul de ulei.
Multi care si-au pus filtrul asta, nu au avut probleme daca l-au intretinut cum trebuie. Pe de alta parte, un filtru normal nu e scump, si l-as putea schimba mai des (o data la 5000km)
Voi ce experiente aveti cu filtrele K&N ?
Nu ma astept sa imi creasca poneii-putere, dar din ce am studiat, se pare ca se simte o imbunatatire la raspunsul motorului la acceleratie.
Ce ma face sa ma mai gandesc este partea cu intretinerea. Filtrul trebuie curatat cand se murdareste,e si putina bataie de cap cu curatarea efectiva. Pierzi cateva ore cu spalatul, uscatul, etc...si am inteles ca filtru trebuie imbibat cu un ulei..
Debitul de aer si retinerea impuritatilor sunt doua notiuni care intr-o mare masura se cam exclud reciproc. Iar din moment ce filtrele K&N promit imbunatatiri in ambele directii ma duce cu gandul la basme si nazbatii cu spiridusi.Apoi, cica spalatul sau schimbatul prea des al filtrelor este o operatie nerecomandata. Filtrele devin cu adevarat eficiente doar dupa o anumita incarcare cu particule, s-ar spune ca asta se intampla dupa utilizarea a cel putin 20% din durata lor de viata propusa de producator. Un filtru nou este mai ineficient, lasand sa treaca diverse particule minuscule care pot uza motoarele mai noi, mult mai delicate decat cele vechi. Eficienta unui filtru pe partea de retinere de impuritati devine maxima spre sfarsitul perioadei de utilizare, numai ca in acel moment devine critic debitul de aer, mult diminuat. Deci intre cele 2 exista un compromis continuu, iar atunci cand cineva va propune imbunatatirea majora a ambelor, cam schioapata ceva pe undeva.
De aceea, daca vreti sa protejati motoarele nu este bine sa schimbati sau sa spalati (atunci cand este permisa aceasta operatie) filtrele prea des, ci sa le pastrati pentru schimbul la revizii, odata cu schimbul de ulei.
Multi care si-au pus filtrul asta, nu au avut probleme daca l-au intretinut cum trebuie. Pe de alta parte, un filtru normal nu e scump, si l-as putea schimba mai des (o data la 5000km)
Voi ce experiente aveti cu filtrele K&N ?
Comment