If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
La adresa://www.forte.bizoo.ro/vanzare/5949/Tuning-motor-Dacia-Logan-diesel se prezinta un powerbox pentru marirea puterii motoarelor diesel.
Cine a testat asa ceva ? Cum functioneaza ? Sunt rentabile ?
Ce parere aveti ?
Powerbox:
Powerbox-ul este un modul electronic extern de tuning; se monteaza usor, se demonteaza si mai usor; nu necesita interventii vizibile sau ireparabile asupra motorului. Modulele se programeaza in prealabil pentru tipul de motor si plusul de putere necesar, apoi se conecteaza in circuitul de comanda a motorului prin conectori standard, operatiunea fiind usoara, rapida si curata. Avantaje: - powerbox-ul se poate indeparta oricand in cateva minute, revenind la starea initiala a masinii. - nu se observa prezenta lui in timpul unei diagnoze computerizate la service - in majoritatea cazurilor se poate conecta/deconecta printr-un buton montat pe bord sau o telecomanda Dezavantaj: Deoarece nu modifica decat parametrii de injectie ai motorului, aduce un surplus de putere mai mic decat metoda OBD tuning
Bart: I am through with working. Working is for chumps.
Homer: Son, I'm proud of you! I was twice your age when I figured that out.
Buna Ziua!
M-am gandit mai de mult timp la tunarea motoarelor, dar ceva nu mi se pare in regula. Daca gresesc, va rog sa-mi spuneti, chiar ma intereseaza.
As vrea sa zic ca nu am nici un fel de incredere in tuning.
Daca ar fi de optimizat injectia, si sa se obtina un sport de 25% putere si 20% cuplu, ar face Renault asta. Sincer ma indoiesc de ceea ce se spune ca se obtine. Poate s-ar putea obtine in urma presiunii marite in cilindri, cu optimizarea injectiei(dar cu forte mult mai mari pe pistoane,( dar aici se spune ca se umbla numai la injectie- Un amestec mai bogat?)). A facut cineva analiza gazelor pe o masina tunata? Consum? Calamina, cumva? Injectoare?
2. Cred ca in urma tunarii se obtine un avantaj numai cu pedala la fund. Cati dintre noi umbla cu pedala la podea la Diesel?
Exista versiuni de soft care iti optimizeaza amestecul, marind cuplu si implicit nr. CP
Am modificat softul la un logan de 70 CP si am obtinut performante apropiate de cel de 85 CP (demaraj mai bun, etc) asta fara sa modific nimic la motor.
Consum 5.8% pe o distanta de ~500km - Arad -Pitesti.
@andreis: la diesel nu conteaza cat de bogat sau sarac e amestecul asa de mult ca la benzinare; calamina se depune daca mergi subturat. de modificat se modifica oricum doar curbele de accelerare, la mers constant se pastreaza valorile originale (majoritatea chiptunerilor asta fac); da, se exercita forte mai mari asupra pistoanelor, bielelor, cuzinetiilor, dar nu peste limita motorului; oricum daca nu abuzezi de rezerva de putere, motorul n-are de suferit; gazele probabil vor iesi ceva mai mari, nu stiu la dieseel, dar la benzinar nu ies mai mari la testul de mers constant, doar la cel de accelerare (oricum, in limite);concumul e tot ala ca inainte de chiptuning, doar daca mergi in aceeasi maniera, altfel, daca iti place cum se simte masina dupa remapare si sigur o sa-ti placa si "te dai la ea", probabil vei avea un 0,5l% in plus la consum. daca te tii de condus sportiv si-i dai numai peste 3500rpm, poate sa-ti ia si-un litru in plus. dar, cum am zis, daca nu abuzezei de noua putere a masinii decat la o depasire si asta ma gandesc ca se intampla ocazional, nu ai de ce sa-ti faci griji nici de motor, nici de consum. eu la benzinar am dupa resoftare consum mediu de 8,7%, in conditiile in care inainte aveam 8,5% (asta pe CB, ca real era pe la 9%, acum ar fi intre 9 si 9,5%, depinde cum merg cu masina, adica in functie de cate ori/zi ma apuca sa bag piciorul mai tare sau sa schimb mai tarziu vitezele )
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Salut! Am avut eu un box tuning de la Powertunig ( Forte SRL)!
Cu telecomanda, chestii!
Mergea bine de tot si impreuna cu FSI ( dispozitiv de reducrea consumului tot de la ei) aveam peste 15 CP ( masurati de Sandor Nyaguly - patronul de Forte ) cu un gen de dinamometru prtabil instalat pe bord, la montajul boxului.
Am terminat doua rezervoare putin sub 4L/100Km - 3.8 in bord!
Apoi am avit in diferend privind termenul de plata si le-am returnat pe amundoua!
Erau cam scumpe dar ...merita!
Colega, fara suparare, dar dinamometru in bord egal cu zero barat! Asta ca sa nu fie confuzii cu semnele matematice
puterea reala se masoara pe stand dino cu role. restul sunt vrajeli, doar date aproximate din consum, senzori de presiune si lambda, plus ceva calcule tabelare. realitatea o vezi pe testul dino cu role. si la asta poti fi mintit frumos, daca cel ce face testul incarca date aiurea despre masina ta.
pe de alta parte, cel putin in cazul tau, cine ti-a zis 15CP in plus nu te-a mintit (desi metoda lui lasa mult de dorit, omul a fost corect si probabil scula a nimerit rezultatul). la chiptuning prin resoftarea ecu-ului obtii 20CP la 1.5dci70 si vreo 25 la 1.5dci85.
avantajul powerboxului e ca-l poti da jos de pe masina si nimeni nu vede ca la un moment dat ai avut o modificare la motor. daca nu mai ai masina in garantie si intentionezi sa te folosesti de acei cai in plus, mai ieftin iesi cu chiptuning. parerea mea...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
pentru mai multe detalii exista topicuri de "Chiptuning" destinate oricaror probleme si nemultumiri.Va rog folositi cu incredere search
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment