Originally posted by eu_blitz
View Post
Probleme La Relanti
Collapse
X
-
nu prea este in regula, la egr, la o turatie intre 3000 si 4000 rpm trebuie sa avem o valoare maxima de 34%. Cand o accelerezi valoarea ar trebuii sa urce treptat iar cand decelerezi ar trebuii la fel sa scada tot treptat. Inseamna ca mai ai ceva depuneri sau in cel mai rau caz e ceva in neregula cu partea electrica de la egr.Last edited by ady24; 1 March 2011, 01:10.
Comment
-
Oricum ar trebuii sa ocileze inchiderea /deschiderea vanei EGR , in functie de regimul de turatie al motorului , asa cum a zis si Ady24. Chiar saptamanile trecute am puso si eu pe a mea la un test , si eram curios cam cum lucreaza ERG-ul la masinile astea.
Poate ar fi bine sa dati jos EGR-ul, racitorul ala si teava aia in forma de J , sa le curatati bine , si pe urma sa vedeti , va mai oscileaza turatia motorului., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
Salutare
M-am hotarat sa va impartasec cateva pareri asupra problemei cu oscilatia motorului la relanti. Problema la loganu meu diesel a inceput sa apara si sa le sesizez undeva prin luna noiembrie anul trecut (de cand a inceput frigul), problema se obseva cel mai bine dimineata la prima cheie cand stau pana in 5 min sa incalsesc putin masina inainte de plecare, atunci am observat ca motorul nu merege regulat (sesizabil la ureche) si ca acul de la turometru oscila (de la 1100 cat aveam cum il porneam, cadea cu 100-200 pana la 900, cam timp de 1 sec). Am observat ca ceva nu este in regula, am intrebat pe unu si pe altu, la sfatul lor am dus masina si a puso pe tester la reprezentanta si nu a aparut nici o eroare absolut nimic (de precizat ca testerul a fost pus cand motorul era deja incalzit). Am mai stat o vreme si m-am hotarat sa o duc iarasi la un tester dar sa imi masoare parametri cu motorul rece, iarasi am puso pe teste cu motorul rece (masina am lasat-o de cu seara in acel service)
, dimineata la prima cheie se sesiza foarte bine oscilatia, pe tester nici o eroare si atunci mi-a masurat presiunea din pompa de injectie care oscila de la 300 de bari pana la 250 chear si sub, dupa 5 min oscilatia a scazut considerabil dar tot persista in pondere mai mica. Am inceput sa ma interesez de la ce aparare acest fenomen, cu toata lumea cu cine am vorbit mi-a indicat ca IMV ar fi devina. Am iceput sa caut IMV, de nou pretu ii undeva la 500 de ron. Am incercat si varianta sa il dau pe al meu jos sa il curat poate o fi infundat, zis si facut dar era foarte curat, si foarte ciudat ca pentru o saptamana parca a disparut, dupa care a reaparut. Pana la urma tot nu am rezolvat problema, ca sincer va spun sa dau 500 de ron pe o piesa (o amarata de bobina si o sita in capat mi se pare exagerat), second-hand nu am gasit mai ieftin de 250 de ron (dar am auzit ca nu ar fi indicat, cel nou se calibreaza cu pompa). Oricat de ofticat as fi sa dau asa de mult pe o amarat de piesa am sa o schimb, dar am cateva nelamuriri, oare cat o sa ma tina, ca din cate vad tot mai multa lume se intampina problema aceasta, chear cu masini cumparate de noi. Am mai auzit ca ar fi problema de la motorina euro 5. Nici nu mai stiu ce sa cred, dar nici nu imi surade sa imi schim IMV in fiecare an, iar sa continu sa ignor problema mi-e frica de alte problema (sincer nu cred ca ii prinde bine motorului oscilatia aia mai ales la rece si un timp indelungat). Si ca o mica paranteza la ultimele pareri ale colegilor despre EGR, nu cred ca ca se rezolva asa problema (pentru ca problema este la relanti, nu in sarcina cand masina merge adica la peste 2000 rot/min) Sper sa rezolv problema pana la urma sa imi fac rost de IMV de undeva mai ieftin si oricum cu el schimbat nu il achit pana nu urmaresc pe tester daca functioneaza corect. Sper sa va rezolvati toti problemele cat mai usor. Salutare
Comment
-
multumesc tuturor colegiilor care fac tot ce pot ca sa ne ajute sa ne rezolvam si noi problema asta (ca observ ca suntem mai multi care au problema asta). Referitor la IMV si eu m-am gandit la asta dar..... nu prea ma da mana sa dau 5 mil pe el fara sa stiu sigur ca asta e buba. asa ca o sa va cer ajutorul tot voua sa-mi recomandati pe cineva cu tester din Buc. care sa stie sa umble cu testerul si sa stie sa verifice toti parametrii. aaaa si mi-am adus aminte! poate exista vreo legatura intre IMV si defectarea injectoarelor? de ce intreb asta: inainte sa-mi pice injectoarele, am curatat IMV-ul, si tot atunci m-am hotara sa verific si injectoarele scotandu-le furtunasele de retur, am fost uimit sa vad ca motorina trimisa pe retur abia picura (deci injectoare bune zic eu) apoi dupa ce am curatat IMV a doua zi nu a mai pornit masina. a venit un coleg dupa forum pregatit cu supape si cu un IMV, am reusit s-o pornim (trasa stiu ca nu e bine dar... nu aveam ce face ca aveam si bateria moarta) si cand a scos furtunasele de la retur surpriza.... 3 injectoare aruncau pe retur de mai avea putin motorina si iesea din compartimentul motor. asa ca ma intrebam daca exista vreo legatura intre cele doua componente ale injectiei
Comment
-
Daca stam si o luam logic acel IMV , este ca o supapa de refulare . Ea face ca surplusul de presiune care se creeaza in sistem ,sa fie refulat/ajustat, ca sa nu afecteze pompa de inalta din pompa de injectie si injectoarele. Sper sa nu gresesc ce am afirmat . Si astfel , dupa parerea mea sigur este o legatura intre acele piese cum zici tu, astfel , de ce ar mai monta acel IMV , care ridica atatea probleme.
Totusi o chestie ciudata ce nu o inteleg eu , cum de naiba dupa ce ai curatat tu sita la IMV , zici ca masina nu ti-a mai pornit , ba chiar mai mult , ti-au cazut si 3 injectoare . Inainte , susti ca nu aveai acele probleme. Ceva nu se leaga aici., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
pentru inceput fac o precizare: mi-am amintit ca acele oscilatii nu au aparut in urma curatarii IMV-ului, am gresit mai sus cand am spus asta, acum mi-am adus aminte deci scuze
o luam sistematic ca sa inteleaga toata lumea: pe 31 decembrie am plecat dimineata la serviciu, masina nu avea nicio problema, pe la ora 16 cand am plecat de la serv. nu a mai vrut sa porneasca decat cu cabluri (probleme cu bateria) pe drum cand ma intorceam am observat acele oscilatii. am ajuns acasa si ca orice om nebun, in loc sa ma pregatesc pt revelion, dupa ce am citit pe aici despre IMV, si vazand ca alti colegii si-au curatat IMV-ul asa JUST IN CASE, am zis sa fac si eu acelasi lucru, dupa care am zis sa verific si injectoarele, ca aveam niste dubii in privinta acestora din cauza pornirii mai greoaie dimineata (pornea la prima cheie dar invartea mai mult)am scos furtunasele si motorina venita pe retur mi se parea ok ca si presiune adica abia picura (la toate cele 4 inj).toate bune si frumoase, ma apuc de petrecut cu acazia noului an, iar a doua zi pe 1 ian, drept cadou pentru noul an, masina nu a mai vrut sa porneasca. am vb cu cineva pe forum si s-a oferit sa vina pe 2 ian sa vada despre ce e vb , din ce i-am spus eu a zis ca sigur sunt inj mai precis supapele de retur, la insitentele mele a luat si un IMV pt ca aveam eu o fixatie cu acest imv. a venit colegu si acum sa incercam sa pornim masina, cum bateria mea era varza am hotarat sa o tragem, ca si incercarea cu cablurile esuase, am pornit-o si acum colegu de forum se apuca sa-i scoata furtunasele de retur, acum surpriza cea mare pe returul a 3 inj motorina sarea de zici ca era fantana arteziana, si asa am ajuns sa-i schimb supapele la toate inj. Din aceasta cauza am intrebat daca exista vreo legatura intre ele (IMV si INJ. stiu ca exista dar eram curios daca un IMV defect poate strica injectoarele). IMV-ul adus de coleg nu l-am montat intrucat masina a pornit si am zis ca nu mai e nevoie
Comment
-
aceeashi problema cu oscilatia o am si eu si am fost la un service autorizat delphi pt un test la injectoare crezand ca ele sunt problema...Inginerul de acolo a scos toate injectoarele si le-a pus pe un stand de proba..rezultatul toate merg in parametrii..si pompa la fel..El m-a sfatuit sa ma duc la reprezentanta dacia si sa fac o resoftare totala....voi ce parere aveti? poate sa fie de la soft sau e problema mecanica??
Comment
-
Eu te-as intreba altceva. Tu ti-ai facut cumva resoftare la masina de curand , sau masina are softul din fabrica?
Pentru ca imi este greu sa cred ca mecanicul ala de la Delphi , nu se pricepe chiar deloc , si greseste cand iti spune ca injectoarele tale si pompa de injectie sunt in stare buna de functionare., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
Da aceleashi simptome le aveam si eu...am vazut filmuletul lui x@by....exact la fel...te sfatuiesc sa te duci la un service autorizat dacia pt o testare...a costat 180 de lei cu tot cu tva
Comment
Comment