Schimbul De Ulei Prin Extractie/aspiratie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbul De Ulei Prin Extractie/aspiratie

    A mai incercat cineva la dci aceasta metoda de schimbare a uleiului ?

    Am achizitionat de curand o pompa pentru extragerea uleiului pe la joja dar nu am reusit sa inserez furtunul de plastic mai mult de 2/3 din lungimea jojei. Evident ca furtunul nu ajunge pana la ulei, probabil exista o obturatie pentru ca joja sa stea pe o pozitie si asta nu da voie ca furtunul sa treaca. Am vazut operatiunea la alte masini unde mergea brici, furtunul intra fara pb. .

    O alta varianta este sa incerc pe la gaura de la filtru, dar nu stiu cat de safe este. Aici rog pe cineva care stie cum arata motorul in interior, cu un sfat pertinet.

  • #2
    Ai nevoie de un furtun semirigid - asa cum este si joja masinii - ca sa poate urmari curbura tevii in care sta joja, si sa aiba diametrul cam cu 2 - 2,5 mm mai mic pe diametru fata de diametrul interior al tevii in care intra joja.

    Nu ai ce sa cauti pe la filtrul de ulei... acolo sunt canale prin blocul motor care fac legatura cu pompa de ulei pe de o parte si respectiv cu canalele din blocul motor care conduc uleiul fitrat in filtrul de ulei spre piesele unde trebuie sa ajunga uleiul.... Nu vei ajunge in nici un caz pe acolo in baia de ulei.

    Plasticul din care e facuta teava respectiva pentru extragerea uleiului trebuie sa fie rezistent la temperatura (90 - 100 grade celsius) --- sa nu inceapa sa se inmoaie cand il bagi in teava jojei de ulei, sa dai de alte belele. Vorbeste cel mai bine la un service auto care foloseste deja asa ceva.

    Comment


    • #3
      Vezi ca prin aspiratie niciodata nu ai sa tragi tu tot uleiul din baie,plus ca nici nu esti sigur daca furtunul ajunge pana pe fundu baii de ulei,masora cu ceva pe lateral pe la distributie cam cat ar trebui sa intre din furtun in motor.

      Comment


      • #4
        Lascarica de ce te complici tu cu chestii care se folosesc in service?acasa cel mai bine se inlocuieste uleiu pe la busonu de golire de pe baia de ulei,si la service tot asa se practica busonu e sfant pentru golire,chestia aia cu trasu uleiului pe la joja o faci la dusmani sa le scoti 1/2 de ulei din motor si pui dala bun si gata

        Comment


        • #5
          Am incercat si cu un furtun ceva mai flexibil decat cel din pachet. Intra foarte usor 2/3 si loveste apoi intr-o obturatie. Am presupunerea ca acel canal urmareste forma jojei si devine dreptunghiular deoarece oricum as introduce joja ea se rasuceste apoi pe pozitia buna. Asta ar insemna ca la dci nu poti extrage uleiul prin aspiratie, cel putin nu cu un tool obisnuit, din comert.

          Despre metoda joja vs. buson de golire nu am dubii, a doua e cea mai buna. Totusi avand in vedere ca acest schimb de ulei il fac la nici 5k dupa ce am bagat ELF Evo. SXR, doar pentru ca becul sta aprins acum 2-3 secunde dupa pornire (iar inainte de schimb se stingea instant), am zis sa incerc sa ma murdaresc mai putin de data aceasta.

          Comment


          • #6
            salutare am stie cineva ce sa imi zica?am schimbat uleiul la masina numai ca in loc sa il scot pe ala din motor l-am scos pe ala din cutie,si am mai adaugat 4 litri peste ceilalti 4,am plecat la ploiesti din bucuresti si a inceput sa fluiere treapta a 5-a asa mi-am dat seama ca gresisem am ajuns acasa am scos uleiu din motor am pus 4 litri si am bagat si in cutie 2,7-2,8 litri.intrebarea este masina merge nu se mai aude e posibil sa cada cutia in timp sau motoru ceva dat fiind ca mi-a aruncat ulei pe la turbina asta ce am vazut eu...astept raspuns

            Comment


            • #7
              Desi sunt offtopic parerea mea e ca trebuia sa deschizi un thread nou cu problema ta nu sa postezi aici! Si nu imi dau seama cum le-ai imbulinat asa de rau... macar in cutie ai bagat ulei de cutie?

              Comment


              • #8
                Salut,

                On topic după câțiva ani...
                Cine a mai schimbat prin această metodă uleiul, ce diametru a folosit la furtunul introdus pe la jojă?

                Vă rog nu mă criticați pentru metoda aleasă, uneori, ocazional este utilă...

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google