Vibrat Ciudat (posibil AC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Am inteles cum sta treaba cu acel GMV si cu vibratiile care provin de la ventilator. Deasemenea m-am linistit ca vibratiile nu provin de la motor.
    In legatura cu GVM, nu mai am nalamuriri, cat timp vibreaza ca sa raceasca motorul, nu ma mai deranjeaza.

    Acum problema se pune cu totul si cu totul altfel si e legata DOAR de AC:

    1. Cand merg fara AC, motorul merge ca la carte.

    2. Cand pornesc AC, motorul isi mareste rpm-ul la relantii si pierde putina putere. BUN asta stiam dinainte sa cumpar masina si mi se pare normal.

    3. Dupa ce merge AC cateva minute pe caldura asta, puterea masinii scade si mai mult fata de punctul 2. RPM la relantii nu se modifica.
    ASTA este problema mea si as vrea sa stiu motivul.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Cezar View Post
      Cum sa fie racit freonul cu ajutorul radiatorului.
      Cred ca te-ai exprimat gresit.
      Este racit cu ajutorul radiatorului ... Deoarece condensatorul tot un radiator este.

      @nr4: Dupa cateva minute de mers (presupun dupa ce se incalzeste motorul) scaderea puterii se datoreaza presupun adimisiei aerului prea fierbinte. De asemenea, simt o scadere de putere si cand e umezeala foarte mare in aer. Dar asta nu depinde de utilizarea ac-ului.
      Poate cineva sa confirme acest lucru? Eu unul imi simt masina mai "lenesa" cand afara se ajunge la 38 de grade la umbra (45-48 la soare).

      Compresorul ac este antrenat de cureaua de distributie si nu are mai multe trepte, dar are cilindree variabila. Adica isi modifica cilindreea in functie de cativa parametri (cum ar fi temperatura aerului exterior).

      PS: nr4, nu mai posta consecutiv. ai 10 min sa folosesti butonul EDIT (langa Quote)
      Last edited by danielliviu; 22 August 2008, 13:01.
      GL-22-TOF

      Comment


      • #18
        Inteleg ce spui, sunt anumite conditii in care masina ar trebui sa "traga mai greu", insa ce se intampla la mine e de la AC sigur, deoarece daca opresc AC(de la buton), in maxim 10 secunde revine motorul la normal si iar merge ca la carte.

        Si daca ii dau iar drumu, iar porneste treapta 1 si dupa cateva secunde/minute treapta 2(la AC).
        -prin treapta ma refer la scaderea puterii motorului.

        In legatura cu posturile consecutive, din pacate noua idee mi-a venit dupa 15 minute si nu am mai putut modifica.

        Comment


        • #19
          @nr4: Ceea ce ti se intampla tie e normal, se intampla la oricine. Compresorul de AC are cilindree variabila, cum am mai zis, iar cand temperatura e mare, cilindreea se mareste pentru a asigura aerul rece necesar in interior, astfel luand mai mult din putere. Deci cand stai la semafor de exemplu, temperatura din compartiemntul motor si temperatura agentului frigorific creste, treapta 2 la GMV porneste si cilindreea se mareste.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #20
            Singura corectie: danielliviu, cureaua de distributie antreneaza dor axele cu came si pompa de apa. Aialalta a cureaua de accesorii
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              Asa-i. Scuze. Nu mi-am dat seama pe moment...
              GL-22-TOF

              Comment


              • #22
                Ma gandeam, ideea nu era neaparat sa te corectez pe tine, ci sa nu ia de buna altii o informatie eronata si sa mai si "defileze" apoi cu ea
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #23
                  Aici Andrei te contrazic. Pe logan sunt montate compresoare aer conditionat de generatie veche. Nu sunt cu cilindree variabila, ci cu cilindree fixa. Acesta cupleaza si decupleaza printr-un cuplaj magnetic montat pe fulia de antrenare a acestuia. Sti tu ceva de acele compresoare cu cilindree variabila. Acelea sunt comandate printr-o electrovalva (semnal PWM, de la un calculator) care face legatura dintre camera de joasa si cea de inalta presiune din compresor.Cu AC orit in tot sistemul sunt ~7 bari. Cind se cupleaza aerul, in partea de inalta trebuie sa fie ~11bari, iar in cea de joasa ~4 bar. Aceasta este o functionare in perfecta. Cu cit se inchide electrovalva, cu atata presiunea din camera de inalta creste si deplaseaza platoul cu pistonase creand si mai mare presiune. Daca presiune creste prea mult (motive: freon prea mult,diuza infundata, radiator infundat. Etc), peste 15 bar, atunci calculatorul v-a taia alimentarea electrovalvei, respectiv decupleaza ambreiajul. Aerul nu mai functioneaza. Acesta din urma (cel cu cilindree variabila) este mult mai economic. Practic fura din puterea motorului, doar cit e nevoie. Celalalt cu ambreiaj electromagnetic, practic functioneaza la capacitate maxima tot timpul cit este cuplat aerul conditionat. Consum mai mare de energie.
                  Tehnic vorbind pe Logan nu pot monta astfel de compresoare. Pe Logan inca nu se folosesc comunicatii de tipul CAN BUS si nici semnale PWM. Cu semnale analog nu poti comanda o astfel de electrovalva.




                  Pt. N4. De obicei electroventilatoarele de generatie noua au turatie foarte mare (vezi treapta a doua). De aceea pentru a nu produce vibratii, trebuie facuta o echilibrare foarte precisa. Din fabrica, daca o sa verificati, o sa vedeti pe unii paleti ai elicii niste cleme mici de metal. Acelea sunt contragreutati pt echilibrare. Daca unul din acele cleme sar electroventilatorul se dezechilibreaza si produce vibratii . Nu se poate echilibra. Acestea se inlocuie in garantie. Asa ca du-te la service, povesteste-le, si o sa ti-l inlocuiasca. Al meu cind a pornit o data pe treapa a 2- a in interior se auzea doar zgomotul produs de vant. Nicio vibratie.

                  Comment


                  • #24
                    Pe logan nu exista CAN bus? nu exista pwm?
                    mai studiaza problema, eu zic ca vei gasi chiar o magistrala CAN pe standardul CAN2.0, pe doua fire, CAN_Hi si CAN_Lo. Apropo, poate ne luminezi cu tehnologia spoeciilor evoluate de masini, ce tip de magistrala folosesc pt comunicare ECU injectie, UCH, ECU ABS, ECU Airbag, ECU meter cluster. Si la ce foloseste mufa obd2 din torpedou?
                    motorasele pas cu pas ce plimba acele pe bord, nu sunt cumva comandata pwm? Motorasul pas cu pas ce regleaza ralantiul, cum e comandat? Dar injectoarele? Or fi mecanice...
                    iar referitor la compresoarele de clima, da, n-o fi avand loganul compresor cu cilindree variabila, dar ambreiaj electromagnetic au toate, inclusiv unele super modelele tehnologice cu climatronic ale grupului vag, psa, renault, bmw; altfel n-ai putea sa opresti clima de tot.
                    In rest, total de acord cu explicatiile privind compresoarele de clima cu cilindree variabila si explicatiile despre motoventilator.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      @adicata: S-a mai pus odata (cel putin) problema compresorului ac pe acest forum. Modelul este Sanden SD7V16 sau Sanden SD7V12.
                      Principiul de functionare nu il stiam si sunt foarte bine venite informatiile. Pe Logan este cu cilindree variabila...
                      GL-22-TOF

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by csebalyn View Post
                        Pe logan nu exista CAN bus? nu exista pwm?
                        mai studiaza problema, eu zic ca vei gasi chiar o magistrala CAN pe standardul CAN2.0, pe doua fire, CAN_Hi si CAN_Lo. Apropo, poate ne luminezi cu tehnologia spoeciilor evoluate de masini, ce tip de magistrala folosesc pt comunicare ECU injectie, UCH, ECU ABS, ECU Airbag, ECU meter cluster. Si la ce foloseste mufa obd2 din torpedou?
                        motorasele pas cu pas ce plimba acele pe bord, nu sunt cumva comandata pwm? Motorasul pas cu pas ce regleaza ralantiul, cum e comandat? Dar injectoarele? Or fi mecanice...
                        iar referitor la compresoarele de clima, da, n-o fi avand loganul compresor cu cilindree variabila, dar ambreiaj electromagnetic au toate, inclusiv unele super modelele tehnologice cu climatronic ale grupului vag, psa, renault, bmw; altfel n-ai putea sa opresti clima de tot.
                        In rest, total de acord cu explicatiile privind compresoarele de clima cu cilindree variabila si explicatiile despre motoventilator.

                        Masimile mai evoloate au mai multe feluri de comunicare CAN. CAN ANTRENARE (~300MHz) (intre motor ABS, AirBag, Cutie viteze), CAN confotr (~100 MHz)(calculatoarele de usi , calculatorul de confort, Stergatoare s.A.M.D.) CAN infotatement (~100MHz) (Radio, navigatie, tv, amplificator audio, telefon) CAN infotatement pe autovehiculele Audi A6, A8, Q7,Noul a4, a5, este format dintr-un inel cu fibra optica. Ca sa poate comunica intre ele, aceste CAN-uri, exista un calculator "Gateway" "adresa 09- pe tester, pt, cunoscatori", ce practic"traduce "informatie pe limbajol lor.

                        Comment


                        • #27
                          @adicata2003: Compresoarele care se monteaza pe Logan sunt SD7V16 sau SD7V12.
                          Asta insemnand: SD - Sanden, 7 - 7 pistoane, V - "variable" (cilindree variabila) iar 16, respectiv 12 volumul maxim dislocuit la o rotatie (16 = 160 cc, 12 = 120 cc).
                          Cel mai nou proiect auto din România!
                          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                          Comment


                          • #28
                            Atunci de se aude cind cupleaza ambreiajul si variaza usor turatia? Se aude un "clantz" la cuplarea aerului conditionat. Daca era cu cilindree variabila presiunea crestea lin nu nu se aude nimic cand se cupleaza aerul conditionat

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by adicata2003 View Post
                              Pt. N4. De obicei electroventilatoarele de generatie noua au turatie foarte mare (vezi treapta a doua). De aceea pentru a nu produce vibratii, trebuie facuta o echilibrare foarte precisa. Din fabrica, daca o sa verificati, o sa vedeti pe unii paleti ai elicii niste cleme mici de metal. Acelea sunt contragreutati pt echilibrare. Daca unul din acele cleme sar electroventilatorul se dezechilibreaza si produce vibratii . Nu se poate echilibra. Acestea se inlocuie in garantie. Asa ca du-te la service, povesteste-le, si o sa ti-l inlocuiasca. Al meu cind a pornit o data pe treapa a 2- a in interior se auzea doar zgomotul produs de vant. Nicio vibratie.
                              La mine nu vibreaza tabla pe masina.
                              Vibratia "se simte" in interiorul masinii daca ti mana pe volan, pe usi, pe bord, chiar si la picioare la pasagerul din dreapta.
                              A nu se intelege ca incepe bordul sau altceva sa zdrangane(atat mi-ar mai trebui).
                              Adica este o diferenta clara intre treapta 0 a GMV, treapta 1 si treapta 2.

                              Deci vreau sa stiu daca trebuie sa merg la service sa rezolve ventilatorul, sau asa fac toate ventilatoarele.
                              Last edited by nr4; 31 August 2008, 19:18.

                              Comment


                              • #30
                                Du-te la service. Ventilatoarele nu trebuie sa vibreze asa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google