Sau 4000 rpm la mers constant, cum zicea cineva mai sus...
Cum conducem un dCi?
Collapse
X
-
-
Originally posted by adicata2003 View Post....................................
.................................................. .....................
Deci nu are rost sa mergeti cu 2000 ...2500 sau chiar 3000 cand rulati constant. Uzati motorul mai repede si consumati mai mult combustibil.
Mergi constant pe tr IV la 60 km/h si apoi acelasi lucru fa pe tr V.
Ai sa vezi ca-ti consuma mai putin pe tr IV.
Se poate rula constant cu 1500 rpm, dar nu pe tr V...(consum la fel sau mai mare decat pr tr IV la ~1800-1900 rpm, presiune mica in lagari, ungere slaba, deci eu iti spun categoric ca motorul se uzeaza mai repede si injectoarele mai ales se duc naiba mai repede la un mers constant la 1500 rpm pr tr V decat constant la ~1800-1900 rpm pe tr IV)
Comment
-
Explica-mi te rog de ce distrugi turbina?????Last edited by adicata2003; 8 February 2009, 16:35.
Comment
-
la 60km/h am maxim tr a3`a....cateodata chiar si a doua..dar tot nu inteleg de ce merg unii subturat? frate ai dizal chiar asa te zgarcesti si la asta la 1 chil de gaz..las`o`ncolo de treaba...acum am venit dupa un drum de 400 de km consum: 5.5..mers 130-140 in sate 70-80..si ..am mers vreo 5-6 km cu a 3`a la 4800 rpm oare o fi rau?
Comment
-
Nu e vorba de zgarcenie. De ce sa ti motorul in plaja de cuplu maxim, mai ales putere maxima, cand nu am nevoie. Cind am nevoie il turez si la 4800... 5000. Dar numai cind am nevoie. Inainte sa turati degeaba, bietele motoare, va invit sa faceti un drive-test cu un autovehicul cu motor diesel si cutie automata. Ala cum naiba merge cu 60 Km/h si 1500 rot/min, si nu se mai strica turbina??????? Nu mai ascultati pe toti ce va spun.
Comment
-
Azi am incercat si eu, pentru prima data, sa vad cum se comporta a mea cu a V-a la 60 km/h. Mdea, trage... sa moara (si 70 cp are cuplul maxim la 1700 rpm, fata de cuplul maxim al 85 cp-ului la 1900, iar 65 cp la 2000 rpm)
In primul rand, @adicata2003 uita-te la o schema cuplu pentru dci 85 sa vezi unde sunt cp-ii toti...suuuuus de tot, acolo, la 1500 de rotatii vin prea putini la apel, sunt inca flamanzi. (ai spus ca ai acolo putere maxima)
Treptele superioare (V si VI) sunt concepute special pentru consum redus, utilizate la viteze mari.
Tu spui ca nu e subturata, insa te implora sa ii daruiesti una inferioara. Daca mai pui ceva greutate, pasageri si bagaje (pe langa sofer), nu mai poti merge cu ea.
Pur teoretic, ceea ce zici tu, e posibil in anumite conditii: drum plan, cativa km buni inainte, fara nici un fel de bagaj, persoane.
Uzura apare prin folosirea frecventa a cutiei,a ambreiajului. In plus, cel mai bine, din toate punctele de vedere, este sa ai rulajul constant, intr-o treapta de viteza, a III-a in oras (pana la vreo 60 km/h), fara accelerari si franari bruste.
Eu am consumul mediu in oras undeva la 5.5l/100km (daca plec cu motorul cald), si merg, sa zicem, 50 de km, cu I de pe loc, II la vreo 2500, III la fel si poate IV (daca depasesc 65 km/h).
In plus, la motorul meu, la 60 km/h, cu V, sunt cam 1400 rpm.
La 120 km/h cu V ai aproape 3000, tu crezi ca e uzura formidabila? Atunci rulam numai cu 80, asa, de protectie
Daca ai merge intr-un service renault, dacia si i-ai intreba... ai observa cate taxi-uri au trecut pe acolo si asta si datorita acestui rulaj cu a V-a la 60km/h. Insa...nu prea gasesti busite datorita unui rulaj normal (intre 2000-2500, chiar 3000). Iar motorina "mulsa" face "minuni".Last edited by 77sky; 8 February 2009, 19:53.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Daca rulezi CONSTANT (sa zicem 20 Km) cu 60.. 70 nu are rost sa folosesti o putere mare din motor pentru ca nu-ti trebuie. Iti trebuie putere doar pentru a mentine viteza, adica doar atingi putin pedala de acceleratie. Daca dintr-o data iti vine sa cresti viteza, retrogradezi in trepte si accelerezi. O masina ce ruleaza constant nu are nevoie de putere mare. Daca masina este incarcata e normalk sa moara motorul pentru ca iti trebuie o putere mai mare pentru a mentine viteza si in acel regim de turatia, motorul nu ti-l poate oferii. De aceea trrebuie sa retrogradezi in trepte.
De exemplu eu sunt din Ploiesti, dar ma duc foarte des la Valenii de Munte. Din cei 30 de Km doar vreo 5 sunt in afara localitatii. rulez aproape constant cu 60..70 Km/h. Spuneti-mi si mie de ce sa "omor" motorul cand nu am nevoie de putere in acel moment. Daca dintr-o data am nevoie de o rezerva de putere, normal ca nu o calc dintr-o data, pt ca atunci intervine subturarea, si motorul nu are ce sa-mi ofere. Retrogradez in trepte, si o calc. Retrogradez si 2 trepte daca e nevoie, depinde de sarcina si viteza.
E la fel cu ar fi ai drumul la robinet si tie iti trebuie doar o parte mica din apa. Nu e mai bine sa deschizi cit trebuie, si cand ai nevoie sa-l deschizi de tot.
Acum nu va ganditi ca eu sunt unul din ala care merge batraneste. Cind e nevoie o calc si pina la 5000 rot/min. Dar cind nu am nevoie de putere mai mare, nu-l pun pe motor sa o produca degeaba.
Comment
-
Propunere
Uite ce iti propun eu: mergi, sa zicem, doua saptamani, acel traseu, cum rulezi tu, socoteste consumul de motorina; apoi inca doua saptamani dar cu treapta a IV-a de data asta. Fa comparatia. Te astept
A...sa nu uit: cum turezi tu pana la 5000? nu "se gatuie" robinetul? (taie injectia); ce rost are sa urci pana acolo? nu mai ai nimic disponibil
Intotdeauna pentru un motor cea mai buna cale e de mijloc, nici turatii deficitare, nici excedentare. In functie de imprejurari: depasiri, panta, incarcatura, temperatura exterioara, a motorului, etc. etcLast edited by 77sky; 8 February 2009, 21:33. Reason: P.S. Trebuia sa fie dupa postul lui @Adicata2003Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
adicata dupa cum vb tu nu cred nici in veci ca masina ta a vazut 4800 rt\min poate ca ai vrea dar te doare asa dupa cum spui tu nu ca mergi batraneste mergi mosnegeste daca pot sa spun asa ,hai sa iti dau un exempu sa intelegi tu cum sta treaba cu motoarele aste ca vad ca te cam incurci deci cum preferi sa mearga motorul rotund adica putin turat undeva intre 1500-2500 r.t.\min sau sa auzi cum pur si simpu cum incepe sa trepideze ca numai poate sa suporte sarcina la turatia joasa in care il ti nu stiu ce parere ai tu dar gandestete nici eu nu sant adeptul mersului la turatii ridicate gen cum auzit pe aici eu shimb pe 3000 sau 3500 da si pt mine sant niste aberatii dar nici asa cum zici tu .
Comment
-
La motoarele din ziua de azi nu cred ca se mai ridica "problema"/bucuria masinilor de pana acum ceva ani cand ziceai fericit "Am X km si porneste la sfert de cheie si la -minus nu stiu cate grade" pentru ca majoritatea pornesc la sfert de cheie in conditiile alea si dupa 100.000+ km.
Ideea era la cat schimbam vitezele si cat de turat/subturat mergem.
Eu schimb treptele la ~ 2300 rpm cat e motorul rece, iar cand e cald in functie de nevoie, ori la 2500-2600 ori peste 3000 rpm. Exceptie face treapta I care are regim special si o schimb la 2000, maxim 2200 rpm indiferent de temperetura motorului pentru simplul fapt ca dupa turatia aia oricum nu se mai simte nimic in plus iar motorul face o galagie de zici ca-i cu reactie
De vreo 2-3 ori am dus-o si la 4900 rpm in a 3-a si a 4-a pt teste(dupa 4900, defapt chiar la 4900 stim cu totii ca ne taie robinetul )
Daca e nevoie la vreo depasire, o urc la 3500-3700 rpm.
In general sunt linistit, nu o alerg si nici nu ma infig la depasiri dubioase asa ca in majoritatea cazurilor atunci cand motorul este cald treptele sunt schimbate la ~ 2600 cum ziceam si mai sus. (masina in cauza fiind cea din semnatura..65 cp by default si teoretic ~85 cp dupa resoftare)
Pana la urma fiecare conduce asa cum i se pare lui ca este mai bine pt el si masina pe care o conduce.Last edited by god; 9 February 2009, 02:09.ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs
Comment
Comment