
Cum conducem un dCi?
Collapse
X
-
Se intelege foarte bine, vezi ca dupa ce dai click pe ea si o deschide putin mai mare, daca te duci cu mouseul in coltul din stanga jos apar 4 sageti...da click pe ele si iti apare mare de nu iti mai incape pe ecran
-
Sper sa va fie de folos
Am tot citit aceste pagini si am vazut ca sunteti tare nedumeriti in ceea ce priveste condusul dci-ului.
Ovidiu.st si alti cativa posesori de diesel merg cat se poate de corect(parerea mea), bravo!!! asta denota respect pentru portofel si fara sa vreti,probabil, pentru mediu.Foarte important, din pacate,nu inseamna ca un ing. Service Dacia va poate da informatii de asa finete,pe cele corecte, ei sunt mai degraba debusolati de istoricul clientilor(ce a facut x si y...), sa nu uitati totusi ca de pe bancile unei facultati nu se nasc profesionisti,ei devin sau poate nu profesionisti.
Asa ca v-am att. un doc. cu referire la condusul economic in care ve-ti gasi si turatia la care se face schimbul treptelor de viteza.
ATENTIE!!!!
Este un doc. oficialAttached Files
Leave a comment:
-
Eu am dci si as alege doar 1.6 , cel de 90 cp pentru un proiect ca cel al lui vgroza. Personal cand este motorul rece nu depasesc 2500rpm , dupa ce se incalzeste 3000-4200 (MAXIM AM SPUS
) , iar indiferent de situatie , plecatul de pe loc 2000 rpm .
Leave a comment:
-
clar 1.4e mult mai bun motoru ...
Stai sa vezi acuma replici.....
Iara o dam in dci vs mpi....omu isi ia dupa preferinte si bani disponibili
Leave a comment:
-
ati alege careva 1.4 sau 1.6 in locul dci-ului daca ar fi sa va luati una noua acum ?
Leave a comment:
-
pai ia gandeste-te au interesul sa te faca sa apuci cu masina peste 100.000 de km fara probleme sau sa te mai duci pe acolo pe la service sa nu faca foamea mecanici de pe acolo ,pana la urma fiecare merge cu masina cum vrea este proprietate si poate sa o puna pe butuci si la 40.000 de km.
Leave a comment:
-
"darksid3": foarte interesantă expunerea, dar de ce producătorii nu fac aceste recomandări?
Leave a comment:
-
Mersul subturat
Este o manevra folosita de multi soferi pentru reducerea consumului de carburant. Se merge pe principiul ca o masina cu cat este mai turata, cu atat consuma mai mult, ceea ce este adevarat, dar doar de la anumite turatii in sus.
Subturarea se traduce in schimbarea intr-o treapta de viteza superioara la viteze de deplasare mici (sau la turatii sub 2500rpm in general). In principiu 2500rpm este pragul la care se face trecerea intre mers subturat si mers normal, si este o turatie valabila pentru toate tipurile de motoare de pe autoturisme. Pentru anumite motoare chiar si schimbarea treptelor la 2500rpm este considerata mers subturat.
Reducerea de consum obtinuta prin mers subturat este sub 0.5l/100km (fata de mers normal), dar acest beneficiu este anulat de efectele negative pe care le are asupra motorului.
In timpul rularii subturat amestecul de carburant (combustibil + aer) injectat in motor este afectat si nu se produce o ardere completa, rezultand depuneri cunoscute sub numele de calamina.
O parte din aceasta se depune in motor afectand combustia si ungerea, iar o parte este transmisa prin evacuare pana in catalizator. Aici se depune pe sitele din interiorul acestuia, astfel infundandu-l. O infundare a catalizatorului duce la eliminarea defectuoasa a gazelor si caldurii din motor, ceea duce la scaderea puterii acestuia.
De asemenea aceasta infundare a catalizatorului are ca efect si valoarea mare a noxelor emanate de motor. Din aceasta cauza nu veti putea obtine ITP-ul (inspectia tehnica periodica), fapt ce va va impiedica sa puteti rula cu autovehiculul pana nu il reparati.
Infundarea catalizatorului se poate remedia prin doua metode in functie de gradul de afectarea, respectiv se recomanda sa se parcurca cativa zeci de km, cu motorul foarte turat, daca nu este infundat foarte tare.
Dar daca acest lucru n-are efect, catalizatorul fiind mult prea afectat, nu mai puteti decat sa-l schimbati, si v-as sfatui pe cei care sunteti adeptii mersului subturat sa va interesati cat costa toata aceasta operatie.
Va garantez ca o sa va lecuiti de subturare.
Pentru a evita efectele negative asupra motorului si pentru a obtine un consum de combustibil rezonabil, se recomanda schimbarea in treapta superioara la cel putin 2500rpm, preferabil 2700-2800rpm, in timpul rularii urbane. Extraurban este recomandat schimbarea la cel putin 2800rpm, preferabil 3000rpm si pentru depasiri daca este necesar retrogradarea (vezi articolul cu acest nume). Si aceasta manevra fiind un invers pentru mersul subturat.
Daca rulati preponderent in oras, este bine ca atunci cand rulati extraurban (cat mai des cu putinta) sa rulati o parte din traseul dumneavoastra cu motorul turat mai mult, in jurula valorii de 4000-4500rpm (3500rpm la diesel). Un astfel de regim de turatii, duce la arderea si eliminarea calaminei care se depune oricum la mersul in oras, doar ca intr-un ritm mai lent la un mers normal, comparativ cu mersul subturat.
Atentie la rulajul pentru eliminarea calaminei, ca la un regim de turatii ridicat, viteza de deplasare in treapta de viteza maxima, va fi mai mare decat limita legala admisa. Pentru a nu avea probleme din aceasta cauza se recomanda utilizarea treptelor de viteza inferioare.
Leave a comment:
-
Explicatia este aceasta.
Injectoarele nu sunt afectate in niciun fel de un mers subturat.
Leave a comment:
-
Îmi poate explica şi mie cineva de ce s-ar strica injectoarele în cazul unui mers subturat?
Dar foarte documentat şi cu argumnte tehnice, nu empiric. Mulţumesc.
Leave a comment:
-
salut eu am si un kangoo 1,5 dci am schimbat si eu injectoarele la el cind am aduso din germania mergea beton dupa aia tot mai rau motorina petrom sau rompertom nu de la baieti cred ca din cauza ca am circulat numai cu ea in oras ca urmare se poate sa fi umblat sub turat si atunci de aia a picat asa sa intimplat la mine.
Leave a comment:
-
O remarca.
Termenul de kick down se foloseste doar la cutii automate. Pedala de acceleratia are in partea inferioara a cursei un prag de unde "pedala se intareste" - se apasa mai greu. Dupa acest punct se mai apasa putin . Acela este kick down. Practic cand se actioneaza kick down, auto accelereaza maxim posibil. Da fiecare data cand se inlocuieste un calculator de motor sau cutie sa adapteaza kick down-ul.
Cu stima.
Originally posted by gelica75 View Postadicata nu a spus nimeni ca se strica injectoarele la mers subturat ,era vb. de turbosuflanta ,EGR.
acelas stil de mers am si eu cum ai scris tu fara turatii exagerate dar inafara cand prin talpa adica 3000 sau 3500 rot/min.
sant sigur ca se poate si mai mult dar nu imi place cum urla saracu motor de zici ca isi da duhu.
Leave a comment:
-
Kitul de ambreiaj a constat in disc, placa de presiune si rulment marca Dacia, ar fi fost suficient sa schimb numai discul de ambreiaj dar m-am gandit ca e mai cu minte sa schimb si celelalte componente. Am dus masina in service Dacia si au inlocuit ambreiajul cu piesele lor. Ca si costuri nu mai stiu exact pe componente (am ratacit factura), dar costul total a fost parca 1300lei. Probleme n-am avut decat cu ambreiajul, motorul toarce ca un motan pe soba, trage ca un cal de povara si mananca cat o vrabie. ZERO probleme!
Leave a comment:
-
Ovidiu.st, mulţumesc şi "La mulţi ani!". Acum, "kick-down" bănuiesc că înseamnă "pedala la podea". Referitor la kit-ul ambreiaj, în ce a constat acesta, ce marcă, cât a costat acesta şi manopera. De asemenea, dacă la cei 160.000 km rulaţi, ai avut vreo problemă cu turbina, egr-ul, intercoolerul sau alte piese specifice DCI-lui. De ce întreb toate acestea? Pentru că mi se pare ceva deosebit să utilizezi în România un DCI 160.000 km şi să nu ai probleme. De asemenea, mai am o vagă bănuială că cei care au probleme "fac ei ceva", ori pe mine mă interesează un model auto prin prisma unei exploatări corecte. Mulţumesc.
Leave a comment:
Leave a comment: