Am vrut sa o tin intr-a 4-a dar am vrut sa nu turez prea tare..Cred ca turam peste 3000 ca sa-l pot depasi...Invat din greseli, asa ca nu este prea grav ce am patit...
Cum conducem un dCi?
Collapse
X
-
Azi am patit o chestie prin care sper sa nu mai trec...am depasit aiurea intr-o curba cu oarecare vizibilitate, afara era urat tare, pluoa, ceata, ud, si cand colo, fix in coltul curbei m-am trezit cu un alt camion in fata, eu eram deja in depasire, dar mi-am pastrat calmul, spun eu, si am dat talpa putin mai tare, eram intr-a 4-a. Si am reusit sa ma reabilitez dupa depasire printr-un culoar format intre cele doua camioane. Sunt convins ca au franat si ele...ca daca nu, nu stiu ce s-ar fi intamplat
Ideea e ca masina s-a comportat foarte ok, eram sigur pe mine ca am sa trec peste situatie, si m-a ajutat asta mult
Ps: nu l-am intrebat pe tipul din dreapta pe care il luasem la ocazie cu 10 minute in urma(doar de petrecut timpul - nici nu i-am luat bani ca m-a tinut de vb-a si asta imi place)
Comment
-
Am citit cu interes tot ce s-a scris aici pana acum, plecand de la ideea ca nu stiu nimic.
DAR, nimeni nu a pus problema in ansamblu... toti s-au laudat ca schimba vitezele ca la avioane, si ati luat de bun absolut tot ce mananca astia prin service-uri.
1. Totusi... nu credeti ca cei de la Renault care au facut acest motor stiu mai bine ca noi cum se utilizeaza acest motor? noi n-am fost in stare sa aducem imbunatatiri majore nici la dacia veche... care era facuta tot de francezi.
2. Cand vorbim de turatii... hai sa tinem cont de principiul de functionare, constructie si combustibil. Nu vad de ce turati asa de mult motorasele astea... motorul OTTO are nevoie de timp pentru a oxida omogen amestecul, e motor MAC (motor cu aprindere prin compresie) si astfel arderea are loc complet in tot amestecul. Diferenta intre un motor cu si fara e TURBINA in mod principal, bun, hai sa vedem care e rolul turbinei... supraalimenteaza motorul cu aer pentru a putea oxida omogen amestecul la turatii mai mari intr-o plaja mai mare, de ce? pentru a creste randamendul prin realizarea proportiilor aer/ combustibil optim care rezulta in putere mai mare, automat consum redus (optimizat).
3. Motorul nu e cuplat (integrat in ansamblu automobil) individual, el este un generator... dezvolta o putere si un cuplu, este inima sa spunem asa, dar pare ce dezvolta el ajunge direct la roata... care pune in miscare automobilul... NU. Aici se intercaleaza cu, CUTIA DE VITEZE (CV) care nu este altceva decat un reductor.
Un reductor, dupa cum spune si numele "converteste" transforma energia data de motor, ganditi-va la un transformator, mai exact transforma turatia in putere si cuplu (la transformator de ex la ap. de sudura converteste tensiunea in amperaj). Numai ca, orice reductor are pierderi, datorate frecarilor, deci din randamentul motorului, ceea ce a junge la roata e mai putin.Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic
Comment
-
Nu am apucat sa termin mai sus
Si totusi, cei SUBTURAREA asta domle?!?! Hai sa presupunem urmatorul experiment:
Avem o bicicleta si vreti sa plecati de pe loc cu pinionul cel mai mic cuplat, ce se intampla, va fortati, va apasati
cu toata greutatea pe pedale, curg apele de pe voi pana va puneti in miscare.
Dar daca cuplati cel mai mare pinion (treapta cea mai mica), plecati cu minim de efort, nu curg apele de pe voi
, dar la un moment dat constattai ca pedalati prea repede si aveti nevoie de viteza mai mare, ce faceti?, schimbati
pinionul pe unul mai mic, si toate astea fara sa curga apele de pe voi.
Ei la fel se intampla si cu motorasul asta care ati fi voi pe bicicleta, masina si bicicleta-ciclist se supun legilor
fizicii clasice, care si ele au fost deduse prin experimente, constatari si transpunearea lor in dimensiuni si cifre
s-a facut cu ajutorul matematicii.
Din pacate in Romania, tot ce zboara se mananca, nu de geaba Porumbescu a scris imnul Romaniei "DESTEAPTA-TE ROMANE"
Sper sa mai gasesc graficele cu puterea dezvoltata si cuplu motor in functie de treapta de viteza si turatie, dar si rezervele de putere, acolo puteti sa va CALCULATI momentul schimbarii treptei de viteza, de asemenea si cat anume ajunge la roata in conditiile mentionate.Last edited by culaurentiu; 5 December 2007, 11:35.Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic
Comment
-
Originally posted by Sp!keOfftopic!
"DESTEAPTA-TE ROMANE" a fost scris de Anton Pann...
Anton Pann sau George Ucenescu sunt uneori eronat creditaţi cu muzica imnului; în fapt melodia pe care Andrei Mureşanu a pus versurile sale avea o largă circulaţie în epocă şi nu i se cunoaşte cu certitudine autorul. Era o melodie cântată de obicei pe un text religios, ce purta numele Din sânul maicii mele.[1] Gheorghe Ucenescu a fost cel care i-a intonat-o, printre altele, la cererea poetului care căuta o melodie potrivită pentru versurile sale
Sursa: Wikipedia
Imi cer scuze de informatia eronata, in virtutea inertiei am comis-o.Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic
Comment
-
Originally posted by culaurentiuNu am apucat sa termin mai sus
Si totusi, cei SUBTURAREA asta domle?!?! Hai sa presupunem urmatorul experiment:
Avem o bicicleta si vreti sa plecati de pe loc cu pinionul cel mai mic cuplat, ce se intampla, va fortati, va apasati
cu toata greutatea pe pedale, curg apele de pe voi pana va puneti in miscare.
Dar daca cuplati cel mai mare pinion (treapta cea mai mica), plecati cu minim de efort, nu curg apele de pe voi
, dar la un moment dat constattai ca pedalati prea repede si aveti nevoie de viteza mai mare, ce faceti?, schimbati
pinionul pe unul mai mic, si toate astea fara sa curga apele de pe voi.
Ei la fel se intampla si cu motorasul asta care ati fi voi pe bicicleta, masina si bicicleta-ciclist se supun legilor
fizicii clasice, care si ele au fost deduse prin experimente, constatari si transpunearea lor in dimensiuni si cifre
s-a facut cu ajutorul matematicii.
Din pacate in Romania, tot ce zboara se mananca, nu de geaba Porumbescu a scris imnul Romaniei "DESTEAPTA-TE ROMANE"
Sper sa mai gasesc graficele cu puterea dezvoltata si cuplu motor in functie de treapta de viteza si turatie, dar si rezervele de putere, acolo puteti sa va CALCULATI momentul schimbarii treptei de viteza, de asemenea si cat anume ajunge la roata in conditiile mentionate.1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!
Comment
-
Originally posted by huzzy1981subturarea e atunci cand motorul functioneaza in-afara turatiei de cuplu; mai exact, sub 1700-1800 e subturata, peste 2800 e supra-turata, sa zic asa. in gama asta e cuplul maxim...
Sper sa gasesc cat mai repede acele rapoarte cu puterile si cuplurile ca sa lamuresc.Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic
Comment
-
Originally posted by culaurentiu...motorul OTTO are nevoie de timp pentru a oxida omogen amestecul, e motor MAC (motor cu aprindere prin compresie)...
Originally posted by culaurentiu... supraalimenteaza motorul cu aer pentru a putea oxida omogen amestecul la turatii mai mari intr-o plaja mai mare
Originally posted by culaurentiumai exact transforma turatia in putere si cupluLast edited by Seba; 5 December 2007, 13:54.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Merci fain pentru completari, nu am avut timp ca sa fiu foarte coerent si exact in afirmatii si nici detaliat, am vrut ideea de principiu sa o scot in evidenta. Ca sa nu mai lungim cu discutii pro si contra atasez exce-ul in cele din urma.Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic
Comment
-
banuiesc ca ai vrut sa raspunzi oarecum la interbarea ce-ai pus-o inainte sa postez eu, din moment ce-ai postat studiul de pe celelat forum... ideea e ca acest excel iti spune cata putere si cat cuplu au motoarele in functie de turatie si cam ce acceleratii obtii, nu raspunde de fapt la intrebarea ta. puterea de care ai nevoie nu depinde de cutie, ea doar ajuta sa obtii acea putere schimband parametrii de functionare ai motorulului. poti, de exemplu, sa fii in tr 4 la 1500rpm sau in tr3 la 2500 (nu stiu turatiile echivalente pt aceeasi viteza), ca sa mentii viteza sau s-o cresti cu 10km/h, ai nevoie de aceeasi putere la roata in ambele cazuri; problema se pune daca in ambele variante motorul iti poate livra acea putere si cat de repede ti-o da. aici intervine cutia de viteze...oricum, pt multi cred ca e interesant acel studiu, mai ales ca datele sunt pertinente si relativ aproape de realitate.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by culaurentiuIntrebare.... esti in treapta a II-a si mergi 1500 RPM... de cati cai putere ai nevoie ca sa deplasezi 1000 si ceva de kg cat are golanul dci de 65 caluti? ia in calcul cutia de viteze...
Sper sa gasesc cat mai repede acele rapoarte cu puterile si cuplurile ca sa lamuresc.1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!
Comment
Comment