Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by csebalyn
    banuiesc ca ai vrut sa raspunzi oarecum la interbarea ce-ai pus-o inainte sa postez eu, din moment ce-ai postat studiul de pe celelat forum... ideea e ca acest excel iti spune cata putere si cat cuplu au motoarele in functie de turatie si cam ce acceleratii obtii, nu raspunde de fapt la intrebarea ta. puterea de care ai nevoie nu depinde de cutie, ea doar ajuta sa obtii acea putere schimband parametrii de functionare ai motorulului. poti, de exemplu, sa fii in tr 4 la 1500rpm sau in tr3 la 2500 (nu stiu turatiile echivalente pt aceeasi viteza), ca sa mentii viteza sau s-o cresti cu 10km/h, ai nevoie de aceeasi putere la roata in ambele cazuri; problema se pune daca in ambele variante motorul iti poate livra acea putere si cat de repede ti-o da. aici intervine cutia de viteze...oricum, pt multi cred ca e interesant acel studiu, mai ales ca datele sunt pertinente si relativ aproape de realitate.

    Normal ca motorul "poate dezvolta x CP la turatia respectiva" si e in functie de sarcina, aici vroiam sa subliniez.. ca pentru a trece de la o treapta la alta avem nevoie de turatia x RPM astfel incat in treapta superioara motorul "sa poata dezvolta y CP" in functie de necesitate. Deci cand cineva afirma ca treptele se schimba, de ex. intre 2500 - 3000 RPM, atunci inseamna ca vrem sa scoatem de la motor tot ce poate in domeniu accelerare si treptele se schimba in functie de mom in care cuplul scade iar in tr in care trecem motorul sa poata accelera la maxim.
    Eu ma refer la condus civilizat fara sarcina mai mare decat maxim 2 persoane in masina (sarciona se modifica datorita CV).
    Faza cu 2500 - 3000 RPM mi-au bagat pe gat niste "mesteri de service"
    Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

    Comment


    • Originally posted by culaurentiu
      Intrebare.... esti in treapta a II-a si mergi 1500 RPM... de cati cai putere ai nevoie ca sa deplasezi 1000 si ceva de kg cat are golanul dci de 65 caluti? ia in calcul cutia de viteze...

      Sper sa gasesc cat mai repede acele rapoarte cu puterile si cuplurile ca sa lamuresc.
      a, si daca esti la vale, nu ai nevoie de putere, ci de frana de motor si de frane bune!
      caii putere sunt acolo tot timpul, cuplul nu este cel maxim, ci devine la 1800 de rotatii...
      1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

      Comment


      • Originally posted by culaurentiu
        ...Eu ma refer la condus civilizat fara sarcina mai mare decat maxim 2 persoane in masina (sarciona se modifica datorita CV).Faza cu 2500 - 3000 RPM mi-au bagat pe gat niste "mesteri de service"
        aici ai dreptate. iar turatiile alea se refera la benzinar. in general, orice motor se recomanda a fi folosit in apropierea regimului de cuplu maxim (schimbi in asa fel incat noua turatie, mai mica, sa cada tot in banda de cuplu: cam 90% din regimul de cuplu maxim). dar asta nu-i neaparat econom. economia, am mai spus si cu alte ocazii, o obtii la primul minim al curbei de consum specific (care deobicei nu ne-o prezinta nimeni, dar care uzual e undeva pe la 500rpm mai devreme decat limita inferioara a benzii de cuplu) si unde din pacate mergi cam subturat. de aia se prefera functionarea in banda de cuplu...sper c-am fost destul de coerent.
        Originally posted by huzzy1981
        caii putere sunt acolo tot timpul, cuplul nu este cel maxim, ci devine la 1800 de rotatii...
        vai ce-ai mai pocnit-o de preti pe asta cu caii putere...! ) in principiu, ei sunt acolo tot timpul, doar ca nu toti. calul putere depinde al dracu' de mult de cuplu si invers (intre cele doua exista o formula matematica, nu poti sa o ai pe una fara cealalta;nu exista motor in lumea asta care sa aiba curbele de putere si de cuplu o linie orizontala in toata gama de turatii)
        Last edited by Seba; 5 December 2007, 16:07.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • La ce anume te referi cand zici limita inferioara a benzii de cuplu?
          Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

          Comment


          • Mai oameni buni... m-am uitat si eu pe graficele acelea de la culaurentiu, problema e ca nu trebuie sa fii expert in dinamica si inginer la NASA sa poti merge cu o masina. Dieselul se conduce cam asa (pentru un condus relativ economic):

            1. Treptele de viteza se schimba cand motorul depaseste putin turatia la cuplu maxim (merge si mai jos un pic dar nu foarte mult), si anume: DCI 70 se poate schimba la 1900-2000rpm iar la DCI 85 la 2000-2200;
            2. Se accelereaza usor, nu se bruscheaza acceleratia. Daca situatia impune, atunci accelerezi mai puternic si poti schimba mai sus de 1900/2200;
            3. In decelerare nu se scoate din viteza. Se lasa masina "sa curga" in treapta de viteza in care s-a gasit in momentul in care s-a inceput decelerarea (consum 0%);
            E complicat?
            Daca doresti performante de la masina, nu e nici-o problema daca mai bagi piciorul in ea din cand in cand cu conditia sa nu devina obisnuinta pentru ca altfel se arde motorina mai repede si implicit te arde la buzunar.

            Acum depinde de stilul fiecaruia de condus. Motorul e fiabil si duce la fel ca un benzinar, numai ca trebuie sa nu iti bati joc de masina.

            Eu schimb treptele la 2000/2200 rpm si scot un consum in oras de 6-7%. Daca schimb la peste 2500 rpm ma apropiam de benzinar la consum (9-10%)... asa ca... va las pe voi sa decideti...

            Comment


            • Originally posted by csebalyn
              aici ai dreptate. iar turatiile alea se refera la benzinar. in general, orice motor se recomanda a fi folosit in apropierea regimului de cuplu maxim (schimbi in asa fel incat noua turatie, mai mica, sa cada tot in banda de cuplu: cam 90% din regimul de cuplu maxim). dar asta nu-i neaparat econom. economia, am mai spus si cu alte ocazii, o obtii la primul minim al curbei de consum specific (care deobicei nu ne-o prezinta nimeni, dar care uzual e undeva pe la 500rpm mai devreme decat limita inferioara a benzii de cuplu) si unde din pacate mergi cam subturat. de aia se prefera functionarea in banda de cuplu...sper c-am fost destul de coerent.

              vai ce-ai mai pocnit-o de preti pe asta cu caii putere...! ) in principiu, ei sunt acolo tot timpul, doar ca nu toti. calul putere depinde al dracu' de mult de cuplu si invers (intre cele doua exista o formula matematica, nu poti sa o ai pe una fara cealalta;nu exista motor in lumea asta care sa aiba curbele de putere si de cuplu o linie orizontala in toata gama de turatii)
              bineinteles ca asa e, asa e si normal, insa intrebarea era tare ambiguu pusa si nu am inteles nik din ea....

              Originally posted by Sp!ke
              Mai oameni buni... m-am uitat si eu pe graficele acelea de la culaurentiu, problema e ca nu trebuie sa fii expert in dinamica si inginer la NASA sa poti merge cu o masina. Dieselul se conduce cam asa (pentru un condus relativ economic):

              1. Treptele de viteza se schimba cand motorul depaseste putin turatia la cuplu maxim (merge si mai jos un pic dar nu foarte mult), si anume: DCI 70 se poate schimba la 1900-2000rpm iar la DCI 85 la 2000-2200;
              2. Se accelereaza usor, nu se bruscheaza acceleratia. Daca situatia impune, atunci accelerezi mai puternic si poti schimba mai sus de 1900/2200;
              3. In decelerare nu se scoate din viteza. Se lasa masina "sa curga" in treapta de viteza in care s-a gasit in momentul in care s-a inceput decelerarea (consum 0%);
              E complicat?
              Daca doresti performante de la masina, nu e nici-o problema daca mai bagi piciorul in ea din cand in cand cu conditia sa nu devina obisnuinta pentru ca altfel se arde motorina mai repede si implicit te arde la buzunar.

              Acum depinde de stilul fiecaruia de condus. Motorul e fiabil si duce la fel ca un benzinar, numai ca trebuie sa nu iti bati joc de masina.

              Eu schimb treptele la 2000/2200 rpm si scot un consum in oras de 6-7%. Daca schimb la peste 2500 rpm ma apropiam de benzinar la consum (9-10%)... asa ca... va las pe voi sa decideti...
              eu schimb la 2300-2400, si am in oras 5,8! si mi se pare si asa cam la limita "subturarii". pai tu daca schimbi la 2000, e cam nasol.... consum mai redus de motorina, dar viata motorului mai scurta si mai murdara....
              Last edited by andrei; 5 December 2007, 16:45.
              1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

              Comment


              • Pot sa te contrazic?

                DCI 85 are cuplul maxim la 1900rpm, schimb mai sus pentru ca masina sa aibe un pic de inertie. Subturat la diesel inseamna sa mrgi cu el sub turatia de cuplu in mod constant. A nu se confunda dieselul cu benzinarul, sunt motoare total diferite si stilurile de condus de pe diesel si benzinar trebuiesc adaptate. Oricum turatia la care schimbi tu e normala, nu e foarte mica si nici foarte mare.
                Last edited by Sp!ke; 5 December 2007, 16:46.

                Comment


                • Originally posted by culaurentiu
                  La ce anume te referi cand zici limita inferioara a benzii de cuplu?
                  la benzinar banda de cuplu (90% din maxim) se obtine intre 2000 si 4500rpm. care crezi ca-i limita inferioara? fa analogia cu graficul de cuplu al diesel-ului si vezi unde tre' sa-ti "cada" turatia cand schimbi in treapta superioara pt a nu forta motorul (nu stiu "din cap" graficul de dci). daca nu esti sigur ca-ti iese calculul, ia de bun ce zice spike, omul ala n-a batut campii niciodata, din ce-am vazut eu...mai mult, chiar stie ce vorbeste, nu doar le "nimereste".
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • Originally posted by csebalyn
                    la benzinar banda de cuplu (90% din maxim) se obtine intre 2000 si 4500rpm. care crezi ca-i limita inferioara? fa analogia cu graficul de cuplu al diesel-ului si vezi unde tre' sa-ti "cada" turatia cand schimbi in treapta superioara pt a nu forta motorul (nu stiu "din cap" graficul de dci). daca nu esti sigur ca-ti iese calculul, ia de bun ce zice spike, omul ala n-a batut campii niciodata, din ce-am vazut eu...mai mult, chiar stie ce vorbeste, nu doar le "nimereste".
                    scuze, dar nu intelesesem fraza exact. Acu m-am lamurit la ce te refereai.

                    Eu nu am vrut sa fac din tantar armasar, dar am fost nevoit sa dau explicatii.
                    Acu intrebare, ce te faci daca masina are cuplu si mai mic, banda o sa fie de 95%? de ce tocmai 90? citisem mai demult, nu mai stiu exact unde de incadrarea in 85% si era ceva profi oricum.


                    Sa raspund colegului, pentru partea cu "la vale". Puterea motorului e in functie de sarcina, daca nu accelerezi la vale sarcina devine 0, si motorul devine un fel de generator.
                    Last edited by culaurentiu; 5 December 2007, 17:04.
                    Logan Berlina 1.5 DCi 65 CP - Preferance 26 OCT. 2006 sigpic

                    Comment


                    • am si zis la un moment dat ca sper sa fi fost destul de coerent bine ca s-a lamurit...spor la condus si cat mai multi km fara probleme (nici tu, nici altii din cauza ta si nici masina)...
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Eu am schimbat pana acum la 2500 sau aproape de 2500!Doar intre 4-5 schimb la 2600-2700 ca sa nu dau cu nasu in volan si masina sa "curga" ca si mers!Am ajuns in stilul asta la 22K Km si totul e perfect!Nu fum negru, nu injectoare bulite, totul ok pe calculator!
                        Eu am deschis thread-ul insa trebuie sa reiasa clar ca schimbam peste turatia de cuplu ca apoi sa cada masina in cuplu si sa nu franeze miscarea!Si @Spike..nu stiu cum schimbi dar e cam nasol(mie nu mi-a sarit de 5% niciodata)..sa-ti spun ca la 1900 motorul cam urla pana sare de 2000..si deja iti dai seama ca nu e cam ok!Oricum cuplul nu e de la 1700?Eu imi aud turbina si de pe la 1500!

                        Comment


                        • am si eu un diesel de 65 de cai resoftat cu unu de 85..si tin sa va spun ca merg cu el numai in cox
                          am 38k km si nu am patit nik...merge struna...nu pot sa schimb la 2000...zici ca merg cu autobuzul...o duc si in 4k chiar si peste...urla motorul in draci..dar nik deocamdata...si fuge bine bine...conteaza si ce motorina bagi in ea...ce ulei..ce filtre.
                          eu am renuntat la uleiurile si filtrele lor...bag numai castrol magnatec si filtre MAN...garantat cele mai bune...si merge masina ceas
                          Logan 1.5 DCi 65cp up to 85CP LAUREATTE

                          Comment


                          • Originally posted by arkadyema View Post
                            Eu am schimbat pana acum la 2500 sau aproape de 2500!Doar intre 4-5 schimb la 2600-2700 ca sa nu dau cu nasu in volan si masina sa "curga" ca si mers!Am ajuns in stilul asta la 22K Km si totul e perfect!Nu fum negru, nu injectoare bulite, totul ok pe calculator!
                            Eu am deschis thread-ul insa trebuie sa reiasa clar ca schimbam peste turatia de cuplu ca apoi sa cada masina in cuplu si sa nu franeze miscarea!Si @Spike..nu stiu cum schimbi dar e cam nasol(mie nu mi-a sarit de 5% niciodata)..sa-ti spun ca la 1900 motorul cam urla pana sare de 2000..si deja iti dai seama ca nu e cam ok!Oricum cuplul nu e de la 1700?Eu imi aud turbina si de pe la 1500!
                            e normal consumul lui (si al meu) mai mare ptr ca noi avem caramizi ... cu vreo 200 kile mai grele si cu o aerodinamica ...

                            Comment


                            • Mai nou cu computer de bord pe ea am 5.5% mers si schimbat tot pe la 2500!!In oras!

                              Comment


                              • Eu schimb vitezele cam asa: prima in primii 10 metri, a doua pana la 30km/h, a treia pana la 55km/h ,a patra la peste 65km/h, a cincea la peste 80km/h. Acestea toate le schimb la aprx 2500rot/min. De obicei le schimb cand aud ca cere motorul adik e prea turat.La peste 2500rot/min face zgomot parca ar plange motorul ceva de genul "schimba fraiere viteza ca sar pistoanele"
                                logan laureate 1.5Dci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google