Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Marfa topic ... l-am citit cap coada cu putine posturi sarite ... am aflat ceva chestii noi. Am DCI (kiss fm) de 85 CP (2500 Km parcursi) si am tras urmatoarele concluzii:
    - Cand pornesc iarna sa o las juma de minut pornita inainte sa plec de pe loc (vara nu e necesar)
    - Dupa ce am oprit, sa nu inchid motorul imediat, sa il mai las ceva timp ca sa nu faca turbina "buba"
    - Sa folosesc motorina buna ca "merita"
    - Pentru consum si viata lunga a masinii sa schimb treptele la 2200 RPM (aproximativ) dar din cand in cand sa ii dau si o forja de 3500 RPM pentru curatarea unor anumite depuneri
    - sa nu dau forja cand motorul e rece
    - sa nu apas pedala de acceleratie la fund cand sunt sub 2000 RPM
    - sa fiu iute de manevra la trecerea din treapta I in a II-a ca sa nu ajunga in subturare in a II-a
    - sa am presiunea de 2 bari a pneurilor atat fata cat si spate ... iar in caz de incarcare a portbagajului sa am 2.2 bari spate.
    - am aflat eu si lucruri legate de garaj dar ne avand nu mai specific
    Cu siguranta am mai retinut eu niste chestii dar nu mai stiu sa le scriu acum, insa am o intrebare: Dupa ce schimb viteza si dau drumul la ambreaj eu apas acceleratia aproape instantaneu sau poate chiar inainte sa eliberez total ambreajul ... este grav? Daca da, cat de grav si ce consecinte pot fi? Mentionez ca am consum 5-5.2% exclusiv urban (Constanta) , 4.2% exclusiv extraurban , 4.7% am avut mixt ( cifre indicate de calculatorul de bord ).
    For Those About To Ride I Salute You .Hail :paladin: Hail :paladin: Hail :vehicles_ChopperEmo

    Comment


    • Presiunea pneurilor trebuie sa fie cea recomandata pe usa, nu de 2 bari pe toate rotile. Si nu trebuie marita cand se transporta ceva, pentru ca se strica amortizoarele.
      Cel mai nou proiect auto din România!
      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

      Comment


      • Bravo esti un elev constincios,ti-ai facut temele
        sigpic

        Comment


        • Deocamdata in 25K km merge bine golanul..cu atentie asupra faptului ca incer mereu sa cad pe la 1700 RPM dupa ce schimb..mai greu totusi cu viteza a IIa care, chiar daca schimb mai repede nu reusesc decat 1500RPM..merg sa zic "subturat" dar accelerez lin chiar daca tremura un pic motorul! Sper ca nu ii dau buleala asa!

          Comment


          • zgomot ciudat

            Buna , sper sa nu deranjez pe nimeni cu intrebare mea, si anume : intre treptele de viteza 1-2 , 2-3 si asa mai departe si in timpul mersului la viteza constanta se aude un zgomot ciudat , nici nu stiu cum sa-l scriu in cuvinte, ca un zumzait sau ca un bazait enervant .
            Ideea e ca se aude numai in mers si nu atunci cand stau pe loc . Se mai aude si cand apas pedela de ambreiaj pt a schimba viteza. Isi poate da seama cineva cam de unde ar veni acel zgomot ?

            Comment


            • Zgomotul vine de la pompa de injectie sau de la rampa de injectoare si e normal.
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • sal tuturor

                eu , in general,schimb vitezele intre 3500-4000ture si sunt foarte multumit de masina mea,in schimb in trafic aglomerat o las sa mearga singura,in relanti la 800ture fara sa ating pedala de acceleratie.Este stilul meu.
                Attached Files

                Comment


                • Pot sa zic ca merg bine? Am reusit sa scot pe BV-SB 3,8% si poate si mai putin daca nu faceam cateva depasiri in forta..Desigur mers cu 80-85kmh/1900-2000rot/min. Am acum vreo 27.300 km si pot sa zic ca motorul duce foarte bine..La fel nu depasesc 2500 cand schimb si cad cam pe la 1900-2000 dupa schimbare! Ca motorina am trecut de vreo 5000km pe Petrom..De unde apuc pun, dar statii mari pe DN1 sau in orase!

                  Comment


                  • Am si eu o intrebare. Cum e mai corect si bine pentru motor in urmatoarea situatie: cand se merge in panta(la coborare) e mai bine sa mergi cu masina scoasa din viteza sau sa mergem cu ea intr-o viteza inferioara. Va intreb, pentru ca foarte multi scot masina din viteza la vale si vreau sa stiu daca e sanatos pentru motor sau nu . Ma intereseaza pentru diesel in special, pentru ca si eu fac la fel.

                    Comment


                    • Se mai discuta problema asta pe alt topic!NU, nu e bine sa scoti din viteza la coborare datorita faptului ca in frana de motor consuma mai putin decat la ralanti si in al doilea rand ai aderenta mai buna cu partea de rulare!
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Defapt parca se tai de tot alimentarea in frana de motor daca vorbim de diselache. Plus si politia recomanda sa merg in frana de motor. Plus in frana de motor, acesta se ma racoreste un pic (debicei inaite sa cobori un deal il urci si deci motorul e mai incins) la fel si turbina. Cu frana de motor ajuti si franarea cat si franele sa nu se incinga prea rau sau sa se uzeze excesiv din cazua franarilor repetate si indelungate si a temperaturii mari de lucru.

                        deci foloseste frana de motor. Romanii au inventat asta cu scosul din viteza pt ca sa faca economie de benzina - in cazul motoarelor pe benzina si chiar uni opresc motorul ceea ce e o mare prostie ca se duce servofrana sevodirectia si chiar se paote ajunge la blocare volanului (sistemul antifurt)


                        deci mergi in frana de motor-
                        1.5 dc

                        Comment


                        • Pentru colegul care a intrebat de frana de motor si de scos din viteza:cine a zis mai sus a zis foarte bine..In nici un caz sa nu opresti motorul ca scotienii, ca poate faci economie!!!
                          Ia vezi cum merge directia la diesel daca e motorul oprit si o ia masina la vale..Cred ca tragi si cu dintii si abia se misca! Lasati masina in viteza daca e la coborare si nu iesiti in decor a-V-a(masina ia viteza) iar daca nu a IV-a pentru o viteza ceva mai scazuta..Nu recomand a-III-a, cel putin vara, pentru ca franeaza foarte mult masina si forteaza parca mult prea mult motorul!

                          Comment


                          • Cea mai mare greseala sa opresti motorul in timp ce cobori o panta!Adio directie asistata si frane...Adica daca te-ai saturat de viata si vrei senzatii tari, poti opri motorul!
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Si cel mai important, se blocheaza volanul si nu-l mai poti roti.
                              Cel mai nou proiect auto din România!
                              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                              Comment


                              • Originally posted by andrei View Post
                                Si cel mai important, se blocheaza volanul si nu-l mai poti roti.
                                eu am intrebat daca se scoate masina din viteza la vale, nu sa se opreasca motorul. Se oprea motorul la alea din anii '70, pentru ca alea aveau doar motor si volan. Oricum am inteles ideea. Multumesc tuturor care au raspuns.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google