Marfa topic ... l-am citit cap coada cu putine posturi sarite ... am aflat ceva chestii noi. Am DCI (kiss fm) de 85 CP (2500 Km parcursi) si am tras urmatoarele concluzii:
- Cand pornesc iarna sa o las juma de minut pornita inainte sa plec de pe loc (vara nu e necesar)
- Dupa ce am oprit, sa nu inchid motorul imediat, sa il mai las ceva timp ca sa nu faca turbina "buba"
- Sa folosesc motorina buna ca "merita"
- Pentru consum si viata lunga a masinii sa schimb treptele la 2200 RPM (aproximativ) dar din cand in cand sa ii dau si o forja de 3500 RPM pentru curatarea unor anumite depuneri
- sa nu dau forja cand motorul e rece
- sa nu apas pedala de acceleratie la fund cand sunt sub 2000 RPM
- sa fiu iute de manevra la trecerea din treapta I in a II-a ca sa nu ajunga in subturare in a II-a
- sa am presiunea de 2 bari a pneurilor atat fata cat si spate ... iar in caz de incarcare a portbagajului sa am 2.2 bari spate.
- am aflat eu si lucruri legate de garaj dar ne avand nu mai specific
Cu siguranta am mai retinut eu niste chestii dar nu mai stiu sa le scriu acum, insa am o intrebare: Dupa ce schimb viteza si dau drumul la ambreaj eu apas acceleratia aproape instantaneu sau poate chiar inainte sa eliberez total ambreajul ... este grav? Daca da, cat de grav si ce consecinte pot fi? Mentionez ca am consum 5-5.2% exclusiv urban (Constanta) , 4.2% exclusiv extraurban , 4.7% am avut mixt ( cifre indicate de calculatorul de bord ).
- Cand pornesc iarna sa o las juma de minut pornita inainte sa plec de pe loc (vara nu e necesar)
- Dupa ce am oprit, sa nu inchid motorul imediat, sa il mai las ceva timp ca sa nu faca turbina "buba"
- Sa folosesc motorina buna ca "merita"
- Pentru consum si viata lunga a masinii sa schimb treptele la 2200 RPM (aproximativ) dar din cand in cand sa ii dau si o forja de 3500 RPM pentru curatarea unor anumite depuneri
- sa nu dau forja cand motorul e rece
- sa nu apas pedala de acceleratie la fund cand sunt sub 2000 RPM
- sa fiu iute de manevra la trecerea din treapta I in a II-a ca sa nu ajunga in subturare in a II-a
- sa am presiunea de 2 bari a pneurilor atat fata cat si spate ... iar in caz de incarcare a portbagajului sa am 2.2 bari spate.
- am aflat eu si lucruri legate de garaj dar ne avand nu mai specific
Cu siguranta am mai retinut eu niste chestii dar nu mai stiu sa le scriu acum, insa am o intrebare: Dupa ce schimb viteza si dau drumul la ambreaj eu apas acceleratia aproape instantaneu sau poate chiar inainte sa eliberez total ambreajul ... este grav? Daca da, cat de grav si ce consecinte pot fi? Mentionez ca am consum 5-5.2% exclusiv urban (Constanta) , 4.2% exclusiv extraurban , 4.7% am avut mixt ( cifre indicate de calculatorul de bord ).
Comment