nu stiu daca e bine sa postez aici.dar la mine temp la apa nu creste mai mult de 2 liniute chiar dupa multi km..e problema?????need help
Cum conducem un dCi?
Collapse
X
-
-
-
Eu tot am observat ca se vorbeste de subtutrare si supraturare insa nimeni nu explica ca fiecare treapta are alte valori ale turatiei la care motorul se "simte bine" si e normal, adica poti se mergi in a 3-a la 1500rpm, in a 5-a sub 1700rpm se simte ca e subturata iar la 2500rpm in a 3-a motorul are alt sunte decat la aceiasi turatie in treapta a 5-a.
Ce vreau sa subliniez e ca in functie de trapta limitele maxime si minime ale motorului si cutiei de viteze sunt altele.
Tot aici am citit ca sunt uni care duc motorul pana in 3800rpm ba chiar 4500rpm, daca producatorul iti spune ca varful de putere il obti la 4000rpm si cuplul maxim se afla la 1700rpm, punctul de functionare optim ar fi undeva la mijloc astfel incat sa ai si din fiecare.
Eu merg in oras in a 4-a la 2000rpm regim constant, cum ajunge in jur de 1500-1600 cobor o treapta, iar afara in a 5-a la 2400-2500 constant. Constatare personala, treapta a 3-a e prea scurta.
Era sa uit, unul din atuurile motorului diesel este plaja mare de turatie in care functioneaza, NU MAI CONDUCETI UN DIESEL CA PE UN BENZINAR, turatii ridicate si schimbari dese de viteza.
Comment
-
ma scuzati ca intervin eu am masina de 2 ani si schimb vitezele la 2500 chiar si peste si merge struna iar in legatura cu rodajul acesta deja este facut cum o inveti de la inceput asa o sa va mearga, a mea fuge de o ia draci
iar pentru cei care schimba vitezele pana in 2000 sau 2200 intrebati instructorii de sacoala particulari care au logan diesel cate turbine au schimbat
Comment
-
Originally posted by Tychy View Post...............................
Era sa uit, unul din atuurile motorului diesel este plaja mare de turatie in care functioneaza, NU MAI CONDUCETI UN DIESEL CA PE UN BENZINAR, turatii ridicate si schimbari dese de viteza.
Dar cu ultima afirmatie ai cam dat-o-n bara.
Conduc zilnic si dizal si benzina (dizal la lucru).
Plaja de turatii la dizal nu-ti permite sa mergi pe un interval relativ mare de turatii/viteza cum e la benzinar. Chiar daca ti-ar permite (dus la extrem) dizalu nu se comporta bine, nu-i ''place'' la turatii mari, dupa 3500-3800 il ''vezi'' ca i se termina bateriile, pe cand la benzina nu are nici o problema sa-l ti in 3000-3500 (desigur ca n-ai aceeasi viteza).
Oricum vizavi de treaba asta, sa stii ca majoritatea fac taman invers, adica exploateaza dizalu prea in stil ''dizal'', adica il subtureaza ceva de groaza (mai mult rau faci la un dizal sa-l calci la podea de la 1600-1700 rpm decat la un benzinar aspirat, fara detalii).
PS: mers OK la dizal, fara fortari e ~1800-2400 rpm constant (oras). Treci de 2500 lejer poti schimba.Last edited by Octavian; 5 February 2009, 19:17.
Comment
-
Pana la 7000km si eu am tinut masina pe linie la 2500rpm in drum drept cu schimbat la aceeasi valoare.
Dupa ce am schimbat uleiul la 7000, o tin doar intre 2500-2800rpm.
Schimb in felul urmator:
treapta 1->2: 2500 (maxim 2250 cand e motorul rece).
treapta 2->3: 2600-2750-2800 (maxim 2250 cu motorul rece).
treapta 3->4: 2700-2800
treapta 4->5: 2800-3000
La drum lung cu a 5-a incerc sa o tin pe linie la 2750(in jurul acestei valori +-100rpm).
Comment
-
Originally posted by Tychy View Post...
Era sa uit, unul din atuurile motorului diesel este plaja mare de turatie in care functioneaza...
inca ceva, majoritatea considera subturare mersul la o turatie unde cuplul e sub 85-90% din valoarea maxima. iar asta nu depinde de treapta de viteza, 2000rpm sunt 2000rpm scheiss egal ca esti in a 2-a sau in a 4-a. ca se simte diferenta, e clar, dar motorul nu merge subturat in nici un caz.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by cata29 View Postin legatura cu rodajul acesta deja este facut cum o inveti de la inceput asa o sa va mearga, a mea fuge de o ia draci
Si vreau sa aud un argument tehnic (unul singur!) pentru care daca la inceput mergi cu masina mai turata are putere mai mare mai tarziu.
Comment
-
n-o sa auzi argumente decat pareri subiective, senzatii... senzatii care se anuleaza cu deconectarea bateriei de pe masina timp de 5 minute rodajul ala de acre zici tu e rodaj pe banc, sa se formeze "oglinda" cilindrilor. rodajul care-l facem noi nu tine enaparat de motor in afara de faptul ca mergand moderat in caz de avarie, riscru ca o piesa sa provoace pagube majore e mult diminuat. un alt aspect pt care se face rodaj, tine de trenul de rulare, directie si frane. alea nu vin rodate si in perioada aia scurta de 2000km se "calca" piesele si se elimina evantualele rugozitati microscopice rezultate din prelucrarea bruta a pieselor.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Seba View Post.....................
inca ceva, majoritatea considera subturare mersul la o turatie unde cuplul e sub 85-90% din valoarea maxima. iar asta nu depinde de treapta de viteza, 2000rpm sunt 2000rpm scheiss egal ca esti in a 2-a sau in a 4-a. ca se simte diferenta, e clar, dar motorul nu merge subturat in nici un caz.
Adica: una e sa mergi pe tr II la 1600 rpm si alta e sa mergi cu 1600 rpm pe tr IV. De acord? (asta incerca si colegu Tychy sa spuna si are dreptate).
In tr II ai alta forta de tractiune fata de tr IV la aceeasi turatie, logic.
In tr IV risti sa xxx ingjectoarele si ce se mai ducfe, mai mic (mult mai mic) e in tr II.
Adica in tr II la 1600-1700 rpm nu poti spune ca mergi neaparat subturat, forta de tractiune e relativ mare si in timp scurt poate urca in zona turatiilor normale ca sa zic asa, fata de tr IV care nu poate face acelasi lucru.
Comment
-
Dupa cite am citit eu pe aici , eu vad ca nu pre intelegeti termenul de subturat. Eu de exemplu in localitate merg constant cu 60 Km/h cu treapta a V-a si acul turometrului sta fix pe 1500. Nu este subturat. Daca vreau sa depasesc ceva, introduc in tr IV si accelerez. Daca nu introduc in treapta inferioara si accelerez, atunci se creaza subturare, pentru ca rezerva de putere este mica si cuplu motor este cu putin mai mare decat cel rezistent. Dar sa intelegeti bine, atita timp cat mergeti constant cu masina, (variatia vitezei este 0), puteti rula cu 1500 rot/min sau chiar mai mic. Imi trebuie doar o rezerva mica de putere (doar sa mentin viteza). De ce sa mergi cu motorul turat mai mult, daca nu ai nevoie de cuplu in acel moment. Atunci ai nevoie doar ca sa menti viteza.
O intrebare? Care dintre voi ati mers cu auto diesel cu cutie de viteza automata. Daca o sa mergeti o sa vedeti ca daca rulati constant, cutia va trece in treapta ultima si cu turatia cea mai scazuta. In functie de treapta. Dac bagati piciorul in acceleratie, atunci cutia va retrograda 2 trepte (se poate si chiar 3) pentru a mari rezerva de putere.
Deci nu are rost sa mergeti cu 2000 ...2500 sau chiar 3000 cand rulati constant. Uzati motorul mai repede si consumati mai mult combustibil.Last edited by adicata2003; 6 February 2009, 19:29.
Comment
Comment