Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu ai ce cauta niciodata cu viteza a 5a la 70 km/h

    Comment


    • ...decat cu masina incarcata blana, in urcare...
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • Cu dci-ul de 85 cp stock in oras eu schimb la 3000 in orice treapta (a 4-a si a 5-a nu am unde sa le folosesc decat peste 80 km/h, pana acolo a 3-a ), iar in afara 3000 si un pic, oricum ii ajunge si ii place turatia aia.
        La mpi o folosesc in oras si pe a 4-a, insa o turez mult mai sus decat dci-ul, schimb normal la 3500-4000 (si mai sus cam des), iar in afara cat se poate (cand sunt singur in masina), deh e benzina (sau gaz).
        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

        Comment


        • imi e greu sa cred ca o tii cu a I-a pana la 3000 si pe urma dai a II-a, cam scoti untu' din motor

          Comment


          • De curand am "scapat-o" si eu pe-a I-a pana pe la 3500 ture dar in 99,99% din cazuri la 2000, maxim 2200 am schimbat a 2-a ca peste turatia asta face doar galagie si cam atat

            In alta ordine de idei, n-au nici pe dracu daca nu exagerezi; ganditi-va si cand mergeti la ITP si vi le tureaza in gol de zici ca le sar pistoanele si cu toate astea motorul este ok, neavand nici pe dracu dupa ce nea' X o tureaza "blana" ceva timp sa vada noxele.
            Last edited by god; 4 May 2009, 16:54.
            ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
            Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs

            Comment


            • Nu are absolut nimic daca se tureaza pana aproape de limitare, ocazional, dar daca se merge un timp mai lung sau foarte des, dar prioade scurte in supraturare, nu e bine.
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • Originally posted by gigiman View Post
                imi e greu sa cred ca o tii cu a I-a pana la 3000 si pe urma dai a II-a, cam scoti untu' din motor
                Eu cand o prind asa merg, si accelerez repede ca-mi place cuplul (cu A/C-ul pornit, oras, aglomerat si schimbat la cum am spus mai sus aveam consum de 6l/100 km, o nimica toata, daca as merge la consum as scoate 5, si avantajul m-ar costa mai tarziu ca ar fi mers masina la consum pentru 1l in minus sa sufere motorul), tata cand merge cu ea schimba la 2800 rpm si accelerat incet, turbina sa functioneze tot timpul, sa nu scada sub 1900 rpm, asa e recomandat, turat ca ii place, la 3000 pe-acolo e bine si tare m-as bucura cand va ajunge la 100.000 km. sa nu aiba schimbat macar un injector ca atunci nu vor mai fi dubii. Daca a mea in loc de 1.4 mpi avea 1.5 dci mergeam numai la 3000 si accelerat tare, am un prieten foarte bun, asa merge cu ea si a mers la fel si vechiul proprietar, o detine de la 58.000 de km si acum are 78.000 km (65 cp) si nu a schimbat un injector la ea, merge tare cu ea n-are nicio problema si altii se plang de injectoare, daca schimba la 2000 rpm. ce sa le fac. Nu se merita sa mergi la consum (parerea mea), oricum dieselul consuma mai putin decat pe benzina oricat de tare ai merge, e un avantaj.

                P.S.: nici tata nu foloseste in oras a 4-a si a 5-a (a 5-a doar in afara orasului dupa 100 km/h) decat cum am scris in postul anterior.
                Last edited by aleXpeed; 4 May 2009, 22:38.
                4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                Comment


                • turbina functioneaza si sub 1900 rpm

                  Comment


                  • Daca e s-o luam asa, turbina se invarte permanent ))...aici e vorba de limita la care ea incepe sa-si faca functia pt care este sub capota.
                    Repet, la un diesel e foarte sanatos sa schimbi treapta de turatie pe undeva pe la 2500 rpm..mai sus pana la 3000 rpm chiar nu are nimic DAR daca schimbi la 2000 de ture apai ala e motor mancat cu zile
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • eu schimb dupa ureche. si daca as vrea sa schimb dupa turometru nu pot ca nu am . in orice caz motorul diesel trebuie ascultat ca daca ai si incarcatura si mai esti si in panta se cam schimba datele problemei.
                      cat despre faptul cu stricatul injectoarelor sau al motorului la mers subturat sau supraturat cred ca mai este si dupa cum ai noroc.
                      Last edited by maistoru; 5 May 2009, 09:26.
                      vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                      Comment


                      • Pai asta cu urechea e foarte subiectiva...eu daca conduc acum un diesel ma trezesc cu el in limitare si injur ca ce dracu' are. Bineinteles ca nu te uiti la turometru cand schimbi vitezele dar automat iti creezi un reflex intre turatia motorului si cum il auzi
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • Darkside , se pare ca nu muta lume au reflexele astea formate , dupa cum se tot discuta aici atat de detaliat de "X" sau "Y" turatie cand trebuie sa faca "Z" lucru ..... inseamna ca nu-si dezlipesc ochi de pe turometrul ala .
                          , sunt cu ochii pe voi !
                          :thumbsup:

                          Comment


                          • Eu zic ca cel mai important e cum te obisnuiesti cu masina de la inceput si mai ales cat de reale sunt cunostintele elementare in ceea ce priveste functionarea unui motor...oricine stie aproximativ cam la ce turatie schimba treapta de viteza...e vorba de medie nu sa fie indicele fix
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • darkside nu oricine stie. cand am facut eu scoala de profesionisti am nimerit la o sedinta cu autobuzul ( ikarus care duce maxim 2000 ture ) sa fiu pe "tura" cu un instructor de B ( faceam unu o jumate de ora altu cealalata jumate ). eh vreau sa iti zic ca respectivul care era instructor ( ne putem imagina ce invata saracii elevi de la el ) a mers cu autobuzul in a 3-a la 2000 de ture. eu faceam spume in spate dar nu aveam dreptul sa comentez. la un momentdat saracu instructor de "D" enervat si el zice catre celalalt : "nu crezi ca ar fi cazul sa ii dai o treapta superioara?".

                              si ca sa fac o completare la postul meu de mai sus mentionez ca schimb dupa ureche dar mai ales dupa cum o simt pentru ca in majoritatea timpului merge muzica foarte tare.
                              vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                              Comment


                              • Problema e ca oricine stie cum crede de cuviinta, nu cum e corect
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google