Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai si daca Sky-ul iti zice ca baga Argus , tu il crezi?
    Si voiam sa nu fiu offtopic. Scuze !
    , sunt cu ochii pe voi !
    :thumbsup:

    Comment


    • No...uite aici raspunsul si implicit, felul cum rulez, uneori, cu motorasul aista

      Dar recomand, precum Andrei, 2500-3000 rulajul cu schimbul de treapta in aceasta plaja si evident si anumite turatii mai ridicate, pentru cazuri fortuite si de scurt moment.
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • am tot cautat pe forum,am citit acest subiect(care se preteaza la a folosi un Dci in conditii ideale de drum-asfalt bun,drum drept) dar am niste nelamuriri si intrebari de natura practica:

        1)situatie practica: drum drept lungime 20km(de tzara sau judetean) cu multiple denivelari,gropi in asfalt,gropi adanci(5-10cm,diametru 30cm-1m) dispersate la 5-10m una de alta,asfalt alternat cu pietris,uneori macadan,asfalt lasat care creaza denivelari serioase.V-ati facut o parere deci despre cum arata drumul. CUM CONDUCEM IN ACEST CAZ? viteza maxima ar fi un 25km/h dar cu accelerari si opriri bruste pt a avita gropile.
        intrebarea este:CONDUCEM TURAT pe la 2800-3000rmp cu trapta I sau SUBTURAT pe la 1500-1700 cu treapta II?

        2)presupunem ca mergem la munte.avem de coborat o vale sinuoasa(gen Cheile Bicazului si imprejurimi,serpentinele de la Toplita.pe alocuri gropi in asfapt,curbele f starnse,vizibilitate scazuta.CUM CONDUCEM? lasam treapta a IIa dar motorul sa ajunga la 3000rpm sau mai mult,sau din cand in cand mai schimbam treapta a IIIa(dar subturat la 1700-1800rpm)iar pe alocuri mai franam sa nu ""ia viteza""?

        3)urcam un deal(rampa),asfalt prost,denivelari,combinat cu blocuri(placi)de beton.CUM CONDUCEM?turat in treapta IIa cu 3000rpm sau subturat in a IIIa la 1800-1900rpm?evident am putea accelera in a 3a pana la un 2200-2500rpm dar daca drumul are gropi si denivelari ce facem?sacrificam masina?

        4)urcam un deal(rampa) asfalt perfect,lungime cam 2 km,viteza maxima pt o masina de familie normala -60-70,inclinare destul de mare 10%.CUM CONDUCEM? in treapta a IV a la ~1900rpm sau in a IIIa la 2800-3000rpm? tineti cont de faptul ca fiind deal in treapta aIIIa de ex se tureaza mai ""tare"" la 60-70km/h decat pe drum drept.

        Cu speranta ca nu am plictisit pe nimeni rog frumos sa ma luminati si pe mine.Am scris cele de mai sus in speranta unor raspunsuri asa cum mereu am primit pe acest forum,si pt ca tin la masina mea asa cum o faceti si voi cei care stiti valoarea banului muncit cinstit

        Comment


        • Hai sa-mi dau si eu cu parerea :
          1- in a1a pe la 3000 rpm nu ai mai mult de 30 km/h , eu as folosi a2a , nu cred ca'i subturata pe la 1700 . Si jonglezi cu vitezele in functie de drum, asta e , faci sport .
          2- as folosi a2a ca frana de motor si tinuta in frau din frana sa nu ia avant . Viteza max. 50 km/h , asta ar fi cca 3000 rpm . Asa nu incing nici franele si motorul este relaxat .
          3- pana nu esti in situatia data , faci decat presupuneri , daci ajungi cumva la un compromis intre a "sacrifica" masina , sau a merge ceva mai turat . Eu as folosi a2a chiar si pana in 3500 rpm, deceleratia fiind bursca fiind in rampa .
          4- nu am fost pus niciodata in astfel de situatie .
          L.E = Am vazut dupa ce am scris mesajul ca tu ai 1,4 , deci turatiile se modifica , scuze credeam ca vorbim de 1,5 dci.
          Last edited by FLORYN; 18 May 2009, 10:14.
          , sunt cu ochii pe voi !
          :thumbsup:

          Comment


          • Mai oameni buni ,e jale cu voi,treaba asta cu subturatul nu este periculoasa decit daca va faceti obisnuinta din ea,n-are dom-le nici pe naiba daca la un drum de 100km sa zicem se fac 15-20 km in localitate cu trIV la 1700 rpm sa nu treci de60\h iar restul de 80-85 km mergi cu 2700-3500 rpm.In cazul asta subturare ar fi doar daca ai de urcat si esti cu tr IV la 1600-1700 rpm,la drum drept (fara urcare) si accelerare liniara nu este subturat.Deci ca idee ar fi sa nu mergeti tot timpul cu 1500-2000 rpm,motorul se simte cind trage usor sau cind trage greu si vibreaza.

            Comment


            • Originally posted by FLORYN View Post
              Hai sa-mi dau si eu cu parerea :
              1- in a1a pe la 3000 rpm nu ai mai mult de 30 km/h , eu as folosi a2a , nu cred ca'i subturata pe la 1700 . Si jonglezi cu vitezele in functie de drum, asta e , faci sport .
              2- as folosi a2a ca frana de motor si tinuta in frau din frana sa nu ia avant . Viteza max. 50 km/h , asta ar fi cca 3000 rpm . Asa nu incing nici franele si motorul este relaxat .
              3- pana nu esti in situatia data , faci decat presupuneri , daci ajungi cumva la un compromis intre a "sacrifica" masina , sau a merge ceva mai turat . Eu as folosi a2a chiar si pana in 3500 rpm, deceleratia fiind bursca fiind in rampa .
              4- nu am fost pus niciodata in astfel de situatie .
              L.E = Am vazut dupa ce am scris mesajul ca tu ai 1,4 , deci turatiile se modifica , scuze credeam ca vorbim de 1,5 dci.
              multumesc pt raspuns.1.5 am dar a ramas trecut 1.4 de cand m-am inscris pe forum( era vb de o dacie din 91 de care sincer.... la aia numai la 4000-4500 schimbam in treptele 2 3 4 nu mi pasa mergea si cu ulei m30 la motor,am dat-o la dezmembrari,la sfert pornea si avea planetarele originale din 91).
              se zice ca, cine nu a condus dacie nu stie ce e aia ""masina"" iar cine a condus iti conduce si un tractor
              Last edited by lord_wader; 18 May 2009, 21:15.

              Comment


              • Spunea cineva ca dupa 4000 rpm nu mai trage. Atunci vreau si eu sa stiu cum am ajuns la 80 Km/h in treapta 2? Eram intr-o depasire.
                Last edited by Egr valve; 30 May 2009, 17:49.

                Comment


                • pai spune-ne tu cum ai reusit "performanta".
                  vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                  Comment


                  • Originally posted by Egr valve View Post
                    Spunea cineva ca dupa 4000 rpm nu mai trage. Atunci vreau si eu sa stiu cum am ajuns la 80 Km/h in treapta 2? Eram intr-o depasire.
                    Mai potrivita era a III-a, ori a IV-a, depinde de unde ai plecat...
                    Aceea este o turare inutila si ineficienta
                    Daca era bezinar era mai in regula, dar la "deceiii"...

                    P.S. La 4000 rpm, la 70 cp este varful maxim de putere si cuplul in scadere (cca - 110 nm)
                    Last edited by 77sky; 30 May 2009, 18:10.
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • Am sa vad exact ce viteza am cu treapta 2 la 4000 de ture si cate ture am la 80 de km/h. Asta vreau eu sa zic cum ajunge la 80 la ora daca dupa 4000 nu mai trage pentru ca oricum in treapta 2 cu 4000 de ture nu ai 80.

                      Am facut o plimbare si in treapta 2 pa 4000rotatii am 70 km/h la 4500 am 80 km/h. Deci daca de la 4000 rpm nu mai trage cum ajung de la 70 km/h la 80 km/h?
                      Last edited by Egr valve; 30 May 2009, 19:08. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Poate acel cineva a vrut sa spuna ca la 4000 rpm motorul nu mai e in plaja de cuplu, nu ca nu mai trage.
                        INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

                        Comment


                        • @Egr valve: Dupa 4.000 rpm si pana la limitare accelerarea e mai grea, dureaza mai mult ajungerea la o viteza decat daca se facea in treapta superioara.
                          Cel mai nou proiect auto din România!
                          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                          Comment


                          • la mine nu are prea des 4 liniute(alea de care se vorbeau la inceputul discutiei)sta mai tot timpul la 2 si vara si iarna,asa ca eu dimineata la prima pornire il las vreo 7-8 minute pornit in garaj dupa care merg maxim cu viteza a 2 a pana ies in E85 ca am vreo 500 metri pana acolo si cam atat vede 1500 de ture ca in restul zilei schimb numai la 2800 3000 de ture(si fac cam 450 -maxim 900 de km la zi)in momentul de fata am 103585 si la stilul meu de a schimba vitezele la turatie mare nam avut nici o problema cu masina(ps am schimbat pompa dar din prostia mea ca am pus benzina)
                            in rest merge perfect.
                            am inteles de la un mecanic ca e chiar bine sa o mai turez din cand in cand ca sa curat turbina. asta asa o fi?
                            adica in gol pe la 4500 de ture

                            Comment


                            • Si eu am un mers destul de sportiv pentru ca motoarele de renault sunt motoare de turatie. Eu am 37000 km si nu am facut la ea decat schimb de filtre si ulei. Eu stiam ca cu cat mergi mai mult cu un diesel cu atat merge mai bine.
                              in ceea ce priveste liniutele asta inseamna ca circuitul de racire este curat si e normal sa nu se incalzeasca la mine nici macar nu a pornit ventilatorul pana acuma.
                              Nu o tura in gol!

                              Comment


                              • ai dreptate, mai putin ca motoarele de la renault sunt de turatie - vezi toyota
                                Last edited by Cezar; 31 May 2009, 09:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google