Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • andrei
    replied
    Sau 4000 rpm la mers constant, cum zicea cineva mai sus...

    Leave a comment:


  • adicata2003
    replied
    Dupa cite am citit eu pe aici , eu vad ca nu pre intelegeti termenul de subturat. Eu de exemplu in localitate merg constant cu 60 Km/h cu treapta a V-a si acul turometrului sta fix pe 1500. Nu este subturat. Daca vreau sa depasesc ceva, introduc in tr IV si accelerez. Daca nu introduc in treapta inferioara si accelerez, atunci se creaza subturare, pentru ca rezerva de putere este mica si cuplu motor este cu putin mai mare decat cel rezistent. Dar sa intelegeti bine, atita timp cat mergeti constant cu masina, (variatia vitezei este 0), puteti rula cu 1500 rot/min sau chiar mai mic. Imi trebuie doar o rezerva mica de putere (doar sa mentin viteza). De ce sa mergi cu motorul turat mai mult, daca nu ai nevoie de cuplu in acel moment. Atunci ai nevoie doar ca sa menti viteza.


    O intrebare? Care dintre voi ati mers cu auto diesel cu cutie de viteza automata. Daca o sa mergeti o sa vedeti ca daca rulati constant, cutia va trece in treapta ultima si cu turatia cea mai scazuta. In functie de treapta. Dac bagati piciorul in acceleratie, atunci cutia va retrograda 2 trepte (se poate si chiar 3) pentru a mari rezerva de putere.


    Deci nu are rost sa mergeti cu 2000 ...2500 sau chiar 3000 cand rulati constant. Uzati motorul mai repede si consumati mai mult combustibil.
    Last edited by adicata2003; 6 February 2009, 19:29.

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Originally posted by Seba View Post
    .....................
    inca ceva, majoritatea considera subturare mersul la o turatie unde cuplul e sub 85-90% din valoarea maxima. iar asta nu depinde de treapta de viteza, 2000rpm sunt 2000rpm scheiss egal ca esti in a 2-a sau in a 4-a. ca se simte diferenta, e clar, dar motorul nu merge subturat in nici un caz.
    Eu altceva am vrut sa spun: nu la 2000 rpm, ducem lucrurile mai la extrem , mai la zona subturarii.
    Adica: una e sa mergi pe tr II la 1600 rpm si alta e sa mergi cu 1600 rpm pe tr IV. De acord? (asta incerca si colegu Tychy sa spuna si are dreptate).
    In tr II ai alta forta de tractiune fata de tr IV la aceeasi turatie, logic.
    In tr IV risti sa xxx ingjectoarele si ce se mai ducfe, mai mic (mult mai mic) e in tr II.

    Adica in tr II la 1600-1700 rpm nu poti spune ca mergi neaparat subturat, forta de tractiune e relativ mare si in timp scurt poate urca in zona turatiilor normale ca sa zic asa, fata de tr IV care nu poate face acelasi lucru.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    n-o sa auzi argumente decat pareri subiective, senzatii... senzatii care se anuleaza cu deconectarea bateriei de pe masina timp de 5 minute rodajul ala de acre zici tu e rodaj pe banc, sa se formeze "oglinda" cilindrilor. rodajul care-l facem noi nu tine enaparat de motor in afara de faptul ca mergand moderat in caz de avarie, riscru ca o piesa sa provoace pagube majore e mult diminuat. un alt aspect pt care se face rodaj, tine de trenul de rulare, directie si frane. alea nu vin rodate si in perioada aia scurta de 2000km se "calca" piesele si se elimina evantualele rugozitati microscopice rezultate din prelucrarea bruta a pieselor.

    Leave a comment:


  • andrei
    replied
    Originally posted by cata29 View Post
    in legatura cu rodajul acesta deja este facut cum o inveti de la inceput asa o sa va mearga, a mea fuge de o ia draci
    Rodajul e facut pe banc, nu in conditii reale. Si de asta trebuie rodaj, ca sa stii si tu.
    Si vreau sa aud un argument tehnic (unul singur!) pentru care daca la inceput mergi cu masina mai turata are putere mai mare mai tarziu.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    Originally posted by Tychy View Post
    ...
    Era sa uit, unul din atuurile motorului diesel este plaja mare de turatie in care functioneaza...
    mda, plaja tractor: 1800-4500; plaja polizor: 2000-6500;
    inca ceva, majoritatea considera subturare mersul la o turatie unde cuplul e sub 85-90% din valoarea maxima. iar asta nu depinde de treapta de viteza, 2000rpm sunt 2000rpm scheiss egal ca esti in a 2-a sau in a 4-a. ca se simte diferenta, e clar, dar motorul nu merge subturat in nici un caz.

    Leave a comment:


  • nr4
    replied
    Pana la 7000km si eu am tinut masina pe linie la 2500rpm in drum drept cu schimbat la aceeasi valoare.
    Dupa ce am schimbat uleiul la 7000, o tin doar intre 2500-2800rpm.
    Schimb in felul urmator:
    treapta 1->2: 2500 (maxim 2250 cand e motorul rece).
    treapta 2->3: 2600-2750-2800 (maxim 2250 cu motorul rece).
    treapta 3->4: 2700-2800
    treapta 4->5: 2800-3000
    La drum lung cu a 5-a incerc sa o tin pe linie la 2750(in jurul acestei valori +-100rpm).

    Leave a comment:


  • X@by
    replied
    Scuze de off topic dar partea asta cu recordul Premiul intai ar fi un certificat de cel mai p r o s t de pe pamant. Scuze de exprimare dar sa nu-mi ziceti ca n-am dreptate.

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Andrei, daca ar fi toti ca tine probabil ca am auzi mai putin de injectoare duse...
    Poate e economie de vreun litru la 100 km, dar oricum dizalu consuma putin, pt ce trebuie unii sa se ''screme'' sa bata recorduri nu stiu.

    Leave a comment:


  • andrrei_ro
    replied
    eu tin masina de obicei la 2300 rpm-2500rpm..nu merg sub 2300 niciodata..pt ce sa merg subturat? ca imi consuma cu 0.0001 l mai putina motorina? talpa ii dau doar dupa 2000-2200 rpm

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google