Originally posted by gigiman
View Post
Cum conducem un dCi?
Collapse
X
-
nu se coboara pante lasand pe liber...asta in primul rand. in al doilea rand, nu are cine ce sa pateasca, daca corelezi turatia motorului cu viteza de deplasare in treapta in care vrei sa pui masina. crede-ma ca poti sa dai din 5 direct 2, doar sa turezi corespunzator motorul. acu sa nu incerci sa dai 2 la 120, ca aia chiar nu merge. dar de la 60-70 poti sa dai 2-3 fara probleme. desi, repet, nu e indicat sa cobori cu masina scoasa din viteza. asta ar trebui sa invete primul lucru la scoala de soferi, nu cum sa faci economie care de fapt nu-i economie. ma rog...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by lord_wader View PostMa intreb cat este de "sanatos" pt. logan Dci in particular, dar si pt. celelalte masini in general daca dupa ce ai coborat o vale lasand "pe liber", cand ajungi pe loc drept, bagi direct intr o treapta de viteza sa zicem 2,3 sau a 4a? se risca ceva?
Coborind o vale cu frana de motor cat crezi tu ca ii consumul????I HAVE A !sigpic
fara linkuri externe in semnatura
Comment
-
la benzinar e simplu: motorul merge cu foarte putina benzina, de fapt merge cu intreruperi, numai ca nu se simt, asa de bine sunt controlate de ecu injectie. pe cand la ralanti, se consuma benzina pt a-i asigura motorului turatia minima de 750rpm. in frana de motor nu e nevoie, energia vine de la roti. simplu
la dizal tot asa ceva trebuie sa fie, adica motorul nu consuma chiar zero, dar pe aproape, in orice caz semnificativ mai putin decat in ralanti. nu ma puneti sa dau detalii, nu-s fan dizal si nu m-am documentat indeajuns.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Pai din cate stiu eu daca cobori la vale cu frana de motor consum 0% deoarece totul se misca din inertie ... nu se mai baga carburant ;) ....
P.S sa schimbi la 2000rpm zic ca este daunator pentru motor ... ca iti pica turatia undeva la 1500rpm ... iar de acolo sa accelerezi trepideaza motorul + dapoartele DCI`ului nostru sunt scurte fata de alte DCI-uri ... da la Octavia poti schimba numai in 2000rpm sau la masini mai puternice >100cp ca atunci ai si puterea necesara de a accelera mai bine ... si pentru faza cu CO2`ul de ce nu porniti in viteza a2`a ca asa pornea un coleg de-al nostru petnru a reduce CO2-ul dar pacat ca se face zob motorul dupa cateva sute de asemenea porniri ... ;)
P.S2 si tata schimba f rar la 2000rpm ... dar cand merge strict la consum sa scoata consumuri fabuloase (4.0%-4.5% e mic fata de 5.5% cat ia normal cu schimbat in 2500-3000rpm ) si nu face prea frumos motorul, masina are 60000km si nu a avut nici o problema in afara de consumabile (din 10 in 10 mii schimbat uleiul) , un bec ars si o problema la instalatia electrica care s-a rezolvat pe garantie (cei de la dacia nu au montat corespunsator o protectie ) si motorul este ca nou ... adica eu nu simt nici o diferenta ca s-ar auzi diferit sau altceva ...
Comment
-
Originally posted by Seba View Postnu se coboara pante lasand pe liber...asta in primul rand. in al doilea rand, nu are cine ce sa pateasca, daca corelezi turatia motorului cu viteza de deplasare in treapta in care vrei sa pui masina. crede-ma ca poti sa dai din 5 direct 2, doar sa turezi corespunzator motorul. acu sa nu incerci sa dai 2 la 120, ca aia chiar nu merge. dar de la 60-70 poti sa dai 2-3 fara probleme. desi, repet, nu e indicat sa cobori cu masina scoasa din viteza. asta ar trebui sa invete primul lucru la scoala de soferi, nu cum sa faci economie care de fapt nu-i economie. ma rog...
Comment
-
Depinde in ce oras o sa-l folosesti. Minim 4 (afara, mers relaxat dar nici babeste) maxim 8 si ceva IARNA in Bucuresti cu traficul cunoscut de toata lumea(vara sta undeva intre 6.5 si 7). Astea sunt valorile la mine pentru masina din semnatura(berlina).ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs
Comment
Comment