Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by sonykel
    ... cum e mai bine ptr un dci... sa pleci imediat dupa loc si sa incerci sa stai cat mai putin la relanti sau din contra la pornire sa o lasi un pic si la oprire la fel...
    eu stiu ca atunci cind o pornesc, stau cel putin 20 secunde inainte sa plec.
    la mercedesul vechi am indicator de presiune la ulei. uleiul urca la 3 dupa aproximativ 10-15 secunde. depinde de cald/frig afara. nu cred ca e bine sa il pui in sarcina cit timp uleiul nu e bine urcat in rampa si presiunea sa fie peste 3. daca e sub zero grade, stau 2-5 minute.

    Originally posted by FLORYN
    ...Iar cu motoarele dotate cu turbina, daca opresti motorul dupa o forja
    man, m-ai terminat psihic . pai io meream pe autostrada, european cu viteze de 100-130kmh si ma opream la o racorire, usurare pentru 5-10 minute.
    spuneti-mi ca nu e adevarat!!
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

    Comment


    • Daca era cald afara (peste sa zicem 20 grade) nu e nici o problema, daca era mai frig, atunci trebuie sa-ti faci griji.
      Cel mai nou proiect auto din România!
      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

      Comment


      • Daca nu auzi sunete ciudate la turatii mari, inseamna ca nu are nimic. dar serios vorbind, cele mai multe probleme la turbina apar din cauza ungeri. Si asta in special in cazul exemplului dar de mine mai sus. Iar pe planul doi probleme mai apar si din cauza calitatii combustibilului folostit, si a stilului de mers adoptat de sofer, in care rezulta depuneri de funingine pe palele turbinei dezechilibrand-o.
        , sunt cu ochii pe voi !
        :thumbsup:

        Comment


        • Poi daca o calci mereu ce funingine se mai depune? Eu dimineata o pornesc si o las cam 3-4 minute si apoi plec, astea in conditiile cand acum e mai racoare.
          Renault Scenic II
          Dacia Logan 1.4 MPI

          Comment


          • Originally posted by FLORYN
            din cauza calitatii combustibilului folostit, si a stilului de mers adoptat de sofer, in care rezulta depuneri de funingine
            Nu ma refeream ca o calca sau nu.
            , sunt cu ochii pe voi !
            :thumbsup:

            Comment


            • referitor la turbina iata ce am gasit...o avea si de Logan...in caz ca... http://www.turbopower.ro/index.php?template=produse
              sigpic

              Comment


              • Originally posted by FLORYN
                Mai baieti, nici o masina dupa ce ai pornit-o, dar sa fie cum s-ar zice pornirea de dimineata, adica motorul rece, nu stati cu ea pornita pe loc. Orice motor se incalzeste in mers , si bineanteles un mers lejer , fara sa soliciti motorul. Asta este o incalzire normala. Acum daca afara sunt -20 grade, poti sa astepti cu motorul pornit cateva minute , macar pana se rupe uleiul si incepe si pompa de ulei sa lucreze normal.
                Iar cu motoarele dotate cu turbina, daca opresti motorul dupa o forja, si as da aici un exemplu: ii dai in gura pe autostrada si opresti masina + motorul sa te usurezi, sigur i-ai bulit turbina. Diferentele de temperatura face ca toate componentele turbinei sa se contracte mult mai repede, iar turbina se mai invarte din inertie, iese rau de tot, plus de asta nu mai are ungere, motorul fiind oprit, iar un lucru cu dezastruos. In oras, nu este cazul, ca nu sunt acelesi riscuri.
                Parerea mea, daca gresesc , va rog , sa-mi spuneti si mie, sa ma corectez,
                Cu stima, FLO.
                Eu nu cred lucrul asta! Adicatelea ar trebui ca atunci cand vrei sa te opresti sa fii atent sa mergi asa....vreo 20-30 de km mai incet sa "se raceasca" turbina si apoi sa oprim?
                Da' cei cu camioanele cum fac? si ei au turbina. Tot asa procedeaza?

                Originally posted by sonykel
                am si eu o intrebare ca ma contrazic cu un prieten... cum e mai bine ptr un dci... sa pleci imediat dupa loc si sa incerci sa stai cat mai putin la relanti sau din contra la pornire sa o lasi un pic si la oprire la fel...
                eu am auzit ca cica nu e bine sa stai cu ele dupa ce leai pornit.
                dar prietenul meu zice ca trebuie sa le lasi sa-si faca turbina ungerea.
                cum e pana la urma?sincer explicatia prietenului pare mai logica...

                PS. un raspuns inpertinent la intrebarea topicului: cum se conduce un dci? cu mainile pe volan si cu picioarele pe pedale
                sabinus daca nu ai drepatate cristi o sa se supere rau si de suparare iar pune o frana daia de la 100la0
                Da' producatorul ce zice despre plecarea asta de pe loc? A avut curiozitatea careva sa intrebe? Mie mi-au spus in service cand am luat masina. Cheie si ai plecat! Nu se incalzeste motorul stand pe loc. de altfel scrie si in cartea masinii lucrul asta.
                La DCI nu zice nimic acolo in carte?
                Last edited by andrei; 23 September 2007, 10:51.

                Comment


                • Originally posted by Cata_65
                  Eu nu cred lucrul asta! Adicatelea ar trebui ca atunci cand vrei sa te opresti sa fii atent sa mergi asa....vreo 20-30 de km mai incet sa "se raceasca" turbina si apoi sa oprim?
                  Da' cei cu camioanele cum fac? si ei au turbina. Tot asa procedeaza?
                  Este suficient sa nu opresti motorul, macar cateva minute acolo, daca intentionezi sa stai mai mult. Nu stiu cum fac cei cu camioanele, dar crezi ca la ei turbinele au un alt principiu de functionare?
                  Eu am vrut sa subliniez mai mult treaba cu ungerea, daca ai oprit motorul cine iti mai face ungerea? Ca doar nu o fi prin balbotare !. Eu stiu solutii, dar nu sunt sigur ca se aplica si in domeniu auto.
                  Last edited by FLORYN; 23 September 2007, 20:23.
                  , sunt cu ochii pe voi !
                  :thumbsup:

                  Comment


                  • Originally posted by FLORYN
                    ......................
                    Iar cu motoarele dotate cu turbina, daca opresti motorul dupa o forja, si as da aici un exemplu: ii dai in gura pe autostrada si opresti masina + motorul sa te usurezi, sigur i-ai bulit turbina. Diferentele de temperatura face ca toate componentele turbinei sa se contracte mult mai repede, iar turbina se mai invarte din inertie, iese rau de tot, plus de asta nu mai are ungere, motorul fiind oprit, iar un lucru cu dezastruos. In oras, nu este cazul, ca nu sunt acelesi riscuri.
                    Parerea mea, daca gresesc , va rog , sa-mi spuneti si mie, sa ma corectez,
                    Cu stima, FLO.
                    Probabil din cauza asta au pus intercooler pe versiunea noua de Logan (Euro 4)... si probabil tot de aia se pune intercooler pe camioane si alte TDI/DCI/HDI/TDCI -uri :d
                    Last edited by crististreulea; 25 September 2007, 07:54.

                    Comment


                    • rodaj

                      am si eu o intrebare ?....am facut comanda de un Logan 1.5dci 70 cp..si nu stiu cum sa fac rodajul ...cine ma poate ajuta ?....
                      Logan Laureate 1.5dci are 300 km de cand l-am luat

                      Comment


                      • iti vor da carte de instructiuni.. si acolo vei afla tot
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by moldoveanualecs
                          am si eu o intrebare ?....am facut comanda de un Logan 1.5dci 70 cp..si nu stiu cum sa fac rodajul ...cine ma poate ajuta ?....
                          omule ai postat in 2topicuri total diferite pana acum te inteleg ca esti incepator dar nu mai posta aiurea...
                          o faci intentionat???
                          tiam raspuns in celalt topic cu un link

                          sigpic

                          Comment


                          • dupa ce am citit tot acest topic, am testat si invatat, am ajuns la concluzia ca asa trebuie condus un dCi
                            Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                            Comment


                            • Originally posted by crististreulea
                              dupa ce am citit tot acest topic, am testat si invatat, am ajuns la concluzia ca asa trebuie condus un dCi
                              saracul golan...ce chinuit a fost...
                              In tara momentan.

                              Comment


                              • Bravo nea Cristi, nevasta stie? Oricum mi-a placut filmuletul,
                                , sunt cu ochii pe voi !
                                :thumbsup:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google