Turbina sau compresor?? am auzit ca nu are turbina si ca ar avea compresor..
Dacia Logan 1,5 Dci Turbina Sau Compresor??
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Domnilor, hai sa punem lucrurile la punct. Din punct de vedere tehnic, aerul se induce fortat in motor prin intermediul unui compresor. Daca acel compresor este volumetric (de tip Roots) si antrenat de o curea a motorului, denumirea simpla e compresor. Daca acel compresor e centrifugal si antrenat de o turbina montata pe traseul gazelor de evacuare, atunci ansamblul turbina-compresor se numeste turbocompresor. Popular, are numele de turbina/turbo, desi turbina este doar partea de antrenare a acelui compresor. Adica dispozitivul ce transforma forta gazelor de evacuare in miscare de rotatie. Aceasta miscare de rotatie e preluata de compresorul centrifugal de pe partea de inductie aer si astfel se realizeaza supraalimentarea.
in incheiere, loganul are turbocompresor, adica, popular "turbo".Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Dar de masini benzinare cu compresor pe curea ai auzit? Mercedes kompressor iti suna vreun clopotel?
dar de lancia delta s4 (compresor + turbina), de-acum 23 de ani, ce zici? VW denumesc azi aceasta tehnologie TSI. numai ca nu e ideea lor, au copiat-o de la masina care le-a ingropat audi-ul quattro in raliuri si pe soseaLast edited by Seba; 20 August 2008, 14:29.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment