Pompa de Injectie (Regulatorul de Debit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by lau View Post
    De curatat IMV-ul se face cu decarburol. Sita din jurul lui se poate extrage afara apoi se poate si sufla.

    Injectoarele le verifici astfel.
    -motorul oprit se scot cu grija furtunasele de retur de la injectoare
    -se obtureaza fiecare furtun de retur ce sa scos din injectoare
    -se pune cate o bucata de furtunas la fiecare injector iar capatul intr-un recipient sau fiecare capat intr-o seringa (o sa ai patru seringi si te poti folosi si de gradatia de pe ele)
    -pornesti motorul si il la si la relantiu
    -il lasi un minut sau 30 sec
    -injectorul care arunca cel mai putin pe retur e OK.
    -cantitatea de motorina aruncata ar trebui sa fie egala in fiecare seringa.
    Multumesc de raspuns, am sa incerc sa curat IMV-ul si sa fac testul, numai sa scapam putin de frigul asta ca nu-mi prea vine sa lucrez la masina pe frigul asta.
    Inafara de intreruperile la relantiu nu am alte probleme dar o sa ferific si returul injectoarelor, asta pentru linistea mea sufleteasca.

    Comment


    • Grija la surubul de jos cand desfaci IMV. De obicei se desface greu si pozitia de desfacut e nasoala. Da-i un degripant, te scuteste de nervi.
      Vezi ca e bine sa lucrezi cat mai curat si ordonat.

      Comment


      • De curatat IMV-ul se face cu decarburol. Sita din jurul lui se poate extrage afara apoi se poate si sufla.
        doar atit?

        Injectoarele le verifici astfel.
        -motorul oprit se scot cu grija furtunasele de retur de la injectoare
        -se obtureaza fiecare furtun de retur ce sa scos din injectoare
        -se pune cate o bucata de furtunas la fiecare injector iar capatul intr-un recipient sau fiecare capat intr-o seringa (o sa ai patru seringi si te poti folosi si de gradatia de pe ele)
        -pornesti motorul si il la si la relantiu
        -il lasi un minut sau 30 sec
        -injectorul care arunca cel mai putin pe retur e OK.
        -cantitatea de motorina aruncata ar trebui sa fie egala in fiecare seringa.
        -pai ori un minut, ori 30 de secunde?
        -mai putin, adica sa zicem...100ml/30sec, sau 200ml/min, scuze, 200ml/60sec?
        -egala ca egala, am inteles, dar ce valoare?...

        sau...asa..din ochi?

        Comment


        • 4,7 - 4,9 ml/min. Acum depinde de cum arata instalatia. Sa nu fie prea lungi furtunele. Se poate face si un mic stand.
          Mecanici mai "barbari" scot doar furtunasele de retur si lasa injectoarele asa apoi dau la automat. Pe teava de retur motorina trebuie doar sa picure ritmic pe langa injector si putin. Daca "da" pana spre capota injectorul e clar cu probleme.

          Sunt cateva proceduri pe care le putem face si singuri ca sa ne dam seama de probleme.
          Nici in servisuri nu mai sunt acum oameni "extraordinari" si sa fim sinceri fiecare isi urmareste castigul pe care din pacate noi nu il mai avem.

          Ori ne ajutam intre noi ori nu .
          Scuze de off-topic.
          Last edited by lau; 4 February 2012, 10:52.

          Comment


          • Eu fac testul injectoarelor la fiecare schimb de ulei,cu 4 seringi de 50mml a m adaptat la fiecare seringa 50cm furtun de perfuzie,iar prinderea la injectoare cu furtun de surplus,scot surplusul injectoarelor de la pompa si pun un furtun blindat cu un surub sa nu traga aer pompa,iar seringile prinse toate 4 cu banda le agat sus la capota,tin motorul pornit la ralanti 4 min. notez in carnetel de fiecare data gradatia indicata de pe fiecare seringa,pina acum nu au fost diferente mari intre gradatii,ci f.mici aproape ca nu se vad,e simplu, si nu dau bani la altii pe teste.

            Comment


            • Am cumparat si IMV pana la urma. Merg pe varianta inlocuit IMV ( sa scap de variatii la relantii ) si cand am posibilitatea reparat-reconditionat pompa ( vad ca exista reprezentante delphi care face asta ), in acest fel nu dau o gramada de bani pe pompa noua.
              Nu am avut de lucru si am schimbat singur IMV ul. Declipsat leg. el. 2 injectoare, desfacut 2 conducte motorina apoi am demontat IMV-ul care vad ca s-a desfacut usor, mai greu a iesit din locasul lui.L-am montat apoi pe cel nou.
              Am incercat apoi sa pornesc masina, pe la a 4 cheie a luat-o, probabil mai ramasese aer pe instalatie.
              Acum vine surpriza: motorul merge, vad ca nu mai intrerupe pe relanti dar in schimb merge cam balbait si zgomotos la relanti, se tureaza mai greu si cam sacadat, deci nu mai merge ca inainte .
              Sper ca nu am facut vreo prostie si IMV -ul nu este cel care trebuie. Am intrebat cand l-am cumparat daca este pentru logan ( l-am gasit ceva mai ieftin intr-un magazin auto, in servisuri costa muuuult mai scump ) si mi s-a spus de vanzator ca e acelasi pentru toate loganurile diesel, nu difera in functie de motorizare. Ce am observat decat ca codul/seria de pe el nu este la fel ca cel de inainte. Acum am dat de alta problema.

              Comment


              • Trebuia sa amorsezi de la pompa de mana circuitul, inainte sa pornesti.
                Adica dadeai la pompa pana iesea motorina pe la capatul dinspre injector al conductei de motorina, abia apoi insurubai conducta in injector.
                Acum e posibil sa ai injectorul blocat.

                Ca sa verifici, cu motorul la relanti, tine mana pe conductele de motorina, cat ma aproape de injectoare. Ar trebui sa simti ca niste pulsatii, functionarea injectorului.
                Daca merg toate, isi va reveni in cel mai scurt timp mersul motorului.
                Apropo: nu ti s-a aprins martorul SERV in bord, dupa pornirea asta intempestiva?

                Comment


                • Am facut un drum foarte scurt si deja si-a mai revenit. Nu mai face probleme in accelerare, dar la relanti vad ca tot are un trepidat mai accentuat decat inainte. Nu mi s-a aprins nici un martor. Greseala mea ca nu am dat asa mare importanta la aerisire inainte.

                  Comment


                  • daca porneste bine laso asa cum este, nu are rost sa te apuci de facut pomoa,fluctuatii are si a mea la ralanti, de vreo 2 ani a inceput sa faca, sunt perioade cind nu face de loc o las asa cum este ca de pornit, porneste bine dimineata cu toate ca bateria e cam slaba abia invirte motorul.

                    Comment


                    • Oricum nu am acum bani sa ma apuc de pompa.
                      Momentan porneste bine si nu mai intrerupe/variaza la relanti deloc. Sper sa isi revina si relantiul si sa scap de trepidatia acea.
                      O sa urmaresc sa vad ce se intampla mai departe. Daca revine problema cu pornitul inseamna CLAR ca pompa este de vina.

                      Comment


                      • Pornirea grea poate fi din mai multe motive,ca sa schimbi pompa trebuie sa te asiguri ca ceilalti factori care poate determina o pornire grea sunt in regula.

                        Comment


                        • Originally posted by balanel View Post
                          Trebuia sa amorsezi de la pompa de mana circuitul, inainte sa pornesti.
                          Adica dadeai la pompa pana iesea motorina pe la capatul dinspre injector al conductei de motorina, abia apoi insurubai conducta in injector.
                          Acum e posibil sa ai injectorul blocat.
                          Neavind motorina,un injector sta degeaba,prezinta te rog,posibilitatile de blocare...!

                          Comment


                          • Cat a costat regulatorul ?

                            Comment


                            • revin cu problema pornirii

                              buna seara la toti forumistii
                              asa cum am promis revin dupa ultimile verificari,am dus masina la un prieten care este si seful uni service si un bun meserias pt o diagnoza,dupa ce i-am povestit toate verificarile facute i-am dat cheile si am revenit dupa 3 zile fiind plecat din loc.(am uitat sa precizez ca m-am dus sa iau masina tractata am mai incercat o pornire cu un pis de spray,incerca dar tot nu a vrut afara ierea -10 grade am pus sufa sa o duc la service si in timpul tractarii am introdus maneta in vit a 4 a si am dat drumul treptat la ambreiaj si surpriza dupa 300m a pornit)am dus-o cu motorul si turata la 3000 pana la service unde am tot pornit-o si totul OK.dupa 3 zile de stat masina la -20 de grade a pus-o la teste bineinteles ca nu a pornit,a schimbat senzorul de presiune de la rampa si a facut teste totul a fost OK adica presiune la relanti230 bar si la 3000 undeva la 1000 pe tester si injectoare ok,apar la service si amicul meu bucuros imi spune cum sta problema si doreste sa imi faca o demonstratie,masina nu mai o pornise de 2 ore si SURPRIZA CEA MARE NU A INTIRZIAT nu A mai pornit din nou,a si dus-o pe canal si am revenit dupa 2 ore si am primit pompa in colet,azi m-am dus la atelier si am desfacut-o si i-am facut o verificare a partilor in miscare totul OK fara span fara murdarie este uzura normala la pistonase si la joasa si la inalta si in final am curatat-o si am ajuns la un regulator(mecanic ca un jigler nu stiu cum ii spune ca nu am gasit in nici-o descriere pe forum) care este montat in afara pompei de inalta,l-am demontat si a aparut surpriza la capatul interior al orificiului in care se monteaza acesta are o gaura de 0,5mm si aceasta ierea partial opturata de un inel(oring) de cauciuc care ierea ruptcare si lipit ff bine si cred ca la frig se contracta si ni mai trecea mama motorinei pe acolo,am sa incerc sa pun fotografii cu respectivul.Am montat pompa inapoi si luni ma duc sa fac un test la un stand la sinaia si am sa revin si cu foto promise si cu alte precizari.A intrebat un user pe forum cat costa regulatorul de presiune=300 ron de origine,am facut si 2 masuratori:1rezistenta senzorului de temperatura de la pompa de injectie(cel cu mufa verde)=2kOhm la +22 grade si scade cind creste temperatura(la temp miinii 1,8kOhm)deci este NTC,iar rezistenta bobinei regulatorului(cel cu mufa maron)5,2Ohm iar cin il alimentezi cu 12v pistonasul se deplaseaza inspre afara regulatorului.
                              revin cu foto

                              Comment


                              • Originally posted by meggeo82 View Post
                                colegu, i-a o cheie fixa de 17, slabeste o piulita de la un injector oarecare si pune pe cineva sa dea la automat, fara sa dai la para, fara nici un pic de amorsare.
                                preferabil dupa citeva ore de stat motorul.
                                chiar daca iti trage aer si nu ai alte probleme, motorul porneste, e adevarat,la un automat mai lung, dar la primul!
                                Revin cu o intrebare,la care nu s-a raspuns.Cum se face aspiratia de motorina la un motor a carui instalatie de alimentare cu combustibil,TRAGE AER?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google