Ady 24 pentru verificarea pompei tot la un service tre sa mergi,pusa pe tester si dat la automat vazut daca are presiunea stabilita de producator.
Pompa de Injectie (Regulatorul de Debit)
Collapse
X
-
Originally posted by riulian83 View PostSincer, nu stiu ce injectie are... Faza nasoala ii ca is 'blocat' cu ea la Sannicolau Mare (la niste cunostiinte) ca drumurile spre TM is blocate, plus ca nu m-as risca sa merg cu ea asa ca daca imi moare motorul, raman fara frane si pe conditiile meteo de acum ii nasol... O sa incerc maine pe aici prin Sannicolau sa vad daca gasesc ceva service-uri mai rasarite, sa o pun pe tester. Nu stiu la ce verdict sa ma astept...
Dupa niste sapaturi se pare ca ar avea injectie Siemens. Pe wikipedia scrie ca motorizarile Renault K9K dci, Euro4, peste 90cp ar avea injectii Siemens, deci si a mea ar fi Siemens (teoretic).
Faza nasoala ii ca acea mufa nu o pot cumpara separat (nu se gaseste, eventual din dezmembrari) si deci oricand problema poate reapare, dar macar stiu care ii principala cauza cand va face iar urat.
Comment
-
salutare tuturor. referitor la vesnica problema a injectiei la 1.5 dci, eu unul am rezolvat problema. am cautat multe variante de rezolvare si m-am interesat mult. injectoarele nu se strica decat din cauza pompei de injectie si in aproape toate cauzele schimbarea supapelor de retur ale acestora este degeaba pentru ca, in momentul cand pompa incepe sa bage pilitura aceasta blocheaza o supapa situata in partea superioara a injectorului. desfacandu-l pentru a schimba supapa de retur, acea suspapa din partea superioara de deblocheaza lasand impresia ca defapt reparatia a constat in schimbarea supapei de retur. in consecinta am actionat prin modificarea pompei de injectie renuntand la pompa de joasa presiuna, inlocuindu-o cu una electrica in rezervor. dupa ce am spalat tot sistemul de alimentare si am modificat pompa, asta se intampla la 44 de mii si ceva km, acum masina a ajuns la 174 mii km fara probleme. care vreti sa va incumetati va pot ajuta. id de mess:george_arabel
Comment
-
e adevarat ca si combustibilul are o parte din vina insa, nu numai in romania se strica pompele la dci-uri, ci si in alte tari unde combustibilii sunt superiori fata de ai nostrii. nu conteaza puterea mtorului, sistemul de injectie e acelasi iar de la E3 la E4 diferenta consta in orificiile de pulverizare a motoinei. am avut norocul sa cunosc cativa oameni inteligenti de peste granite specialsti indomeniu si des intalniti cu problema la ijectia de 1,5 dci. nu stiu cati dintre voi ati avut posibilitatea sa tineti in mana o pompa desfacuta, cel putin pompa de joasa parca e construita special sa nu tina mult. eu va doresc cat mai multi km fara sprobleme.
Comment
-
De aceea am vazut o firma cu 4 vanuri 1.5 dci de 70 cai. Au cu fiecare in jur de 450.000 km fara absolut nicio problema la sistemul de injectie.
Asta e una dintre ele, in decembrie anul trecut.Attached FilesLast edited by adicata2003; 14 January 2013, 01:06.
Comment
-
Si eu am avut probleme cu pornirea motorul 1.5 dci si inainte sa ma pun pe studiu privind sistemul asta de injectie aveam impresia ca este ceva extraterestru. nu este deloc asa, sistemul este simplu numai ca nimeni nu l-a explicat detaliat nici aici nici in alta parte. Am sa incerc sa-l explic in asa fel incat sa-l inteleaga si cei care nu sunt specialisti si functie de manifestarile motorului sa stie de unde este problema.
Motorina este trasa din rezervor printr-un sorb, apoi trece prin pompa de amorsare (para) ,merge in filtrul de motorina, apoi intra in pompa de joasa presiune care se afla in aceeasi carcasa cu pompa de inalta. Functie de turatie, pompa de joasa genereaza o presiune cuprinsa intre 4 si 8 bari. Pentru o corecta functionare a pompei s-a montat acolo un "presostat", de fapt o bila cu un arc care la presiuni mai mari da surplusul in retur. Asta este prima problema si cea mai norocoasa in cazul in care nu porneste, bila poate ramane blocata pe deschis, pompa de joasa nu face presiune si de aici restul. Masina porneste trasa, nu recomand asta decat in situatii de maxima necesitate, deoarece in loc de 250 rotatii ca la electromotor motorul are peste 1000 si totul este altfel. Se mai poate intampla ca printr-o incorecta mufare a conductelor, circuitul de tur sa ia aer si sa se dezamorseze pompa. Recomand daca sunt sau nu probleme de acest fel montarea unei supape de sens pe circuitul tur la intrarea in pompa de amorsare (pentru siguranta). pompa de inalta preia presiunea de 4 bar si o ridica la 1800 bar (in jur de...). aici apare celebrul regulator care coordonat de calculator tine presiunile in echilibru functie de turatie. Regulatorul are pe capul sau o sita care merita curatata cu atentie daca aveti probleme, insa trebuie tinut cont sa nu rotiti pistonul deoarece este un electroventil diferential si are capul reglabil. Atentie si la remontare, usor si cu grija pentru ca se pot fisura oringurile existente acolo. Din pompa de inalta, presiunea ajunge in distribuitor (asa numita rampa comuna - common rail) de unde merge la toate injectoarele in acelasi timp si cu aceeasi presiune. Injectoarele sunt de fapt niste electroventile care au doua duze, una care atunci cand este alimentat electric pulverizeaza motorina in camera de compresie si una de retur. Din cauza particulelor metalice generate de pompa de joasa are loc o erodare a duzei de retur , presiunea "scapa "pe aici in retur si motorul nu mai porneste, pompa de inalta generand presiune foarte mare dar la un debit foarte, foarte mic, de atat avand nevoie motorul in conditii normale.
La un motor cu o astfel de injectie se pot face foarte multe verificari inainte de a ucide bateria daca porneste greu.
- verificati bujiile incandescente si functionarea lor.
-amorsati circuitul din pompa para, manual si vedeti daca pompa se intareste repede (4-5 presari. Concomitent cu aceasta vedeti daca pe furtunul ce aduce motorina de la filtru la pompa de injectie apar bule de aer. daca sunt -aveti aer, deci se dezamorseaza
- faceti testul simplu al retururilor la injectoare - sunt multe tutoriale pe youtube.
-prezenta particulelor metalice in motorina- verificarea motorinei din filtru cu un magnet, vezi youtube.
Am in lucru modificarea injectiei anuland pompa de joasa din pompa de injectie si montarea uneia electrice in rezervor de la un 1,6 mpi - pompa de inalta se strica greu, inlocuirea sistemului de joasa poate lungi viata motorului la 500000km. costuri: pompa injectie noua - cel putin 2000 lei modificarea cu spalare circuit daca o fac eu 400 lei.
Cum se face? vezi youtube -
solan_1975 modificare pompa DELPHI 1,5 dcihttp://www.loganclub.ro/forum/modificare_pompa_de_injectie_delphi_1_5_dci_pt_nu_mai_bloca_injectoarele-t38526.html?...
MULTUMESC SOLAN!
Comment
-
multa bafta, ca de bafta ai nevoie. daca nu iti iese, fa un drum pina la Gaiesti, si o s-o vezi pe a mea modificata pe electric. te costa mai putin combustibilul pt 60km decit investitia pt varianta propusa e Solan in link-ul de mai sus.
iar ca sfat: daca o faci in varianta propusa de Solan, maxim si poate, iti porneste, de mers cu ea, no way!
ca sa iti mearga pe electric, e TOTAL ALTFEL FATA DE CUM PROPUNE SOLAN. poate chiar are ceva inventii la OSIM, dar la pompa de injectie bate cimpii rau de tot. cred ca o sa ma duc si eu la OSIM, ca am inventat apa calda, sa-mi dea si mie brevet de inventator.
Comment
-
mi-ar face placere sa vad. am vazut in tgv un taxi cu 440 000 la bord, modificat cand avea 90 000 undeva la baia mare, doar ca avea o pompa electrica pusa f aproape de pompa de injectie si o supapa de sens. mergea normal.
eu lucrez inca la curatare conducte, ce nu am facut dupa solan, nu am anulat nimic din sistemul de reglare presiuni din pompa, am lasat totul la fel doar am scos partea de joasa. n-am graba, nu-i masina cu care circul.Last edited by 77sky; 31 January 2013, 00:07.
Comment
-
in general la o pompa electrica ii pica inelul colector intre 200-250k. loganul ala de care zici tu, sigur l-a tinut pompa electrica de la 90 la 440k, fara sa o schimbe?
asta era ca o paranteza. mai intreaba-l ce si cum, sa vedem si noi ce zic altii.
iti recomand, daca nu e nici o graba, sa urmezi intocmai pasii propusi de Solan, iar apoi, dupa ce termini sa postezi impresiile.
Comment
-
Originally posted by meggeo82 View Postin general la o pompa electrica ii pica inelul colector intre 200-250k. loganul ala de care zici tu, sigur l-a tinut pompa electrica de la 90 la 440k, fara sa o schimbe?
asta era ca o paranteza. mai intreaba-l ce si cum, sa vedem si noi ce zic altii.
iti recomand, daca nu e nici o graba, sa urmezi intocmai pasii propusi de Solan, iar apoi, dupa ce termini sa postezi impresiile.
1 .e mai bine cu pompa montata intre filtru si injectie din mai multe motive:
- mai simplu de lucrat si acces mai usor in zona.
- instalatia de la sorb la pompa de injectie nu a fost conceputa pentru presiuni "pozitive"de pana la 6 bar , asa cum ar fi cu pompa in rezervor, chiar si capetele de mufare rapida ar putea ceda (nu afirm asta, doar ma tem)
2. actionarea electrica a pompei am s-o conditionez electronic de functionarea motorului dupa pornire, nu stiu inca cum dar gandesc.
3. anularea sistemului de echilibrare a presiunilor prin obturarea canalelor poate duce la suprapresiuni ce ar distruge cel putin semeringul pompei, asa ca il las in functiune ca oricum sub 4 bar nu refuleaza la retur nimic.
4. din pompa de injectie voi scoate doar paletul pompei de joasa, capacele le voi lasa acolo, voi vedea cum.
Cand va fi gata si daca va merge cum cred eu te voi vizita la Gaesti pentru schimb de impresii.
Comment
Comment