Pilitura nu provine de la pompa de joasa, ci de la partea de inalta. Degeaba faceti schimbarea. Am demontat zeci de pompe de injectie, defecte cu sau fara pilitura. Cunosc foarte bine si chiar stiu foarte bine cum functioneaza.
Pompa de Injectie (Regulatorul de Debit)
Collapse
X
-
Originally posted by tataru View Postam schimbat injectoarele,am logan diesel 70 cai.dupa 20 000km iara dau la cheie nu porneste ,ciudat ,o luna pornea la cheie apoi iara nu pornea ,o impingeam iara nu aveam probleme ,pornea la cheie ,acum nici impinsa nu mai porneste
Originally posted by adicata2003 View PostPilitura nu provine de la pompa de joasa, ci de la partea de inalta. Degeaba faceti schimbarea. Am demontat zeci de pompe de injectie, defecte cu sau fara pilitura. Cunosc foarte bine si chiar stiu foarte bine cum functioneaza.
Originally posted by arabel View Poste adevarat ca si combustibilul are o parte din vina insa, nu numai in romania se strica pompele la dci-uri, ci si in alte tari unde combustibilii sunt superiori fata de ai nostrii. nu conteaza puterea mtorului, sistemul de injectie e acelasi iar de la E3 la E4 diferenta consta in orificiile de pulverizare a motoinei. am avut norocul sa cunosc cativa oameni inteligenti de peste granite specialsti indomeniu si des intalniti cu problema la ijectia de 1,5 dci. nu stiu cati dintre voi ati avut posibilitatea sa tineti in mana o pompa desfacuta, cel putin pompa de joasa parca e construita special sa nu tina mult. eu va doresc cat mai multi km fara sprobleme.
Comment
-
Presiunea de apasare a placutelor de la pompa de joasa presiune pa carcasa pompeii este foarte mica, practic este doar presiunea exercitata de forta de apasare al arcurilor respective. Este o presiune mica. In schimb la partea de inalta intre cele doua role si cilindrul "partat cu colturi rotunde (sper ca intelegi ce vreau sa zic)", forta de apasare este mult mai mare. Gandeste-te ce se intampla daca intre cele doua suprafete intra apa sau motorina cu capacitate scazuta de ungere. Acolo apare fenomenul de piting. Adica apare contact metalic(in mod normal totdeauna intre cele doua metale, rola si galet, trebuie sa fie o pelicula de motorina pentru ungere. Gandeste-te ca pistonasul este de vreo 5 mm diametru si produce pina la 1800bari. Forta de apasare necesara crearii acestei presiuni este egala cu presiunea ce trebuie creata ori diametru. Fa un simplu calcul si vezi ce presiune este intre cele doua metale. E logic ce se intampla daca acolo apare apa sau altceva decat motorina. Asa ca degeaba renuntati voi la pompa de joasa ca tot nu dispare cauza. Apropo, un coleg de munca are un clio. A bagat in rezervor de la galeata o panarama de motorina. A mers cca 15 Km apoi motorul s-a oprit. Cand am demontat pompa, cele doua role aveau sectiune patrata, iar pompa de joasa nu avea nimic, doar mici urme de uzura avansata datorita piliturii produse de pompa de inalta. Oricum in rezervor, filtru si pompa era o cantitate foarte mare de pilitura provenita din cele doua role si galetul interior, ce prezentau uzuri foarte mari.
Comment
-
pe masura ce citeam aveam tendinta sa copiez fragmentele citite, dar am realizat ca ar trebui sa dau copy la tot .
practic, (adica pe motor vorbind), deci cum spuneam, practic lucrurile nu sunt deloc asa cum le-ai enuntat. ti-am mai explicat si cu alta ocazie, cum stau lucrurile cu pompa de injectie de pe 1,5dci cu sistem de injectie Delphi.
sa inteleg ca ai uitat?
totusi nu ma pot abtine si tot iti citez ceva:Pilitura nu provine de la pompa de joasa, ci de la partea de inalta. Degeaba faceti schimbarea. Am demontat zeci de pompe de injectie, defecte cu sau fara pilitura. Cunosc foarte bine si chiar stiu foarte bine cum functioneaza.
in fine, eu zic ca ar fi trebuit sa-i raspunzi colegului ce te-a rugat, nu sa o dai de gard. sau poate n-ai avut suficiente argumente?
astept un raspuns competent, demn de absolvent de facultate, indiferent in ce termeni vrei. de ex:piting.
Comment
-
Faceti cum doriti. Eu in momentul de fata (nu stiu daca am mai spus), sunt inginer de service la un dealer Dacia Renault Nissan. Cunosc foarte bine sistemul. Esentialul cred ca vi l-am pus, adica degeaba faceti modificarea, ca nu eliminati eventuala cauza.
Nu vreau sa intru in amanunte, pentru ca in trecut am mai expicat foarte amanuntit de ce nu e bine sa cresti puterea motorului si m-au banat.
Repet, daca vreti sa credeti ce spun "atotstiuitorii" de pe forum si super mecanicii de pe intregul spatiu mioritic, faceti cum spun ei. Am vazut foarte multe masini cu peste 500.000 Km, fara probleme la injectie. Eu am 75.000 Km si porneste exact ca noua. Absolut nicio problema. Apropo tot pe forum, cand aveam vreo 20.000 km si spuneam ca nu am nicio problema, atotstiuitorii astia de pe forum, spuneau: Vezi tu pe la 70...80.000Km!!!.
Lasati-o asa cum a facut-o mama ei, bagati-i motorinea buna, filtru delphi de origine si uleiul la timp, si o sa vedeti ca rulati 400.000 si nu o sa aveti probleme.
Chiar nu mai doresc sa intru in contre cu voi, pentru ca imi ajunge, m-am saturat.
Sa faceti drumuri bune si fara evenimente.
Comment
-
Faceti cum doriti. Eu in momentul de fata (nu stiu daca am mai spus), sunt inginer de service la un dealer Dacia Renault Nissan. Cunosc foarte bine sistemul.
ce este rolul acelui cilindru mic(sau bila cilindrica, sa inteleaga toata lumea) care este in partea electrica a injectorului?
sper sa primesc un raspuns cit de cit, ca la capitolul pompa de injectie, m-ati lasat in intuneric.
PS: pe 13 ian aveati 75 000km, pe 01 feb aveati 80 000km, probabil pe 20 feb o sa aveti 85 000km. 5000km/19 zile?in ritmul asta inseamna ca o sa efectuati 100 000km in 380 de zile. de cind aveti masina? ceva nu se leaga...himm. iese cam o medie de aprox 100 000km/an, si ziceti ca aveti doar 75-80 000km???, domnu inginer.
Comment
-
Originally posted by meggeo82 View PostCitat:big_electro
colegu, colegu, parca acum citeva luni ma tot intrebai cum am facut modificarea pe electric, orice spuneam ma contraziceai, si ce vad? tu o ai de 3 ani? oare nu ti-a iesit? sau e ceva gresit pe acolo, dar in acelasi timp suntem si moralisti cu ceilalti, adica chestii de genul: "daca nu ai un bagaj minim de cunostinte... ", lasind impresia ca suntem prea specialisti...
DECI, stimati colegi, e valabil pentru cei cu bun simt, nu pentru ingimfati.
O P E R A T I U N I, M A R E A T E N T I E:::!!!
-pompa electrica de motorina Bosch, folosita de la 1,9dci in sus.
-paletii(patratele) de la pompa de joasa aruncati, cu tot cu arculete.
-SI GATA!!!!!!
ACUM:
-se scoate capul tevii de tur din filtru si se interpune pompa electrica, astfel: intre iesirea din filtru si intrarea in pompa furtun. intre iesirea din pompa si intrarea in teava de retur, la fel, furtun, avind la un capat o teava de legatura intre furtun si teava de tur. pentru aceasta legatura se ia de la alt filtru uzat doar teava de metal.
-toate astea vin in zona filtrului de motorina, astfel incit la ITP nu se vede nimic in plus, nimic in minus.
LA POMPA DE INJECTIE:
-se scot DOAR paletii(patratele) de la partea de joasa si bineinteles si arculetele. restul ramine acolo!!!
daca facem precum colegul de mai sus, prin scoaterea rotorului, atunci toata, sau aproape toata presiunea pompei electrice se duce asa:intra in joasa, printre gaura capacului de la joasa si axul camei, printre bilele rulmentului camei si iesirea din pompa(returul). probabil coleguli ii porneste masina si doar atit, ca daca o mai si baga in viteza...adio. dar pe unii ii incinta doar sa se laude ca o au pe electric si sa o tina de bibelou, ca de deplasat cu ea in conditiile respective...poate doar la concurenta cu melcii.
sa revenim.
pentru a beneficia de toata presiunea si tot volumul oferit de pompa electrica, rotorul de la joasa ramine acolo pentru a nu permite motorinei sa treaca direct spre iesirea din pompa, si de a o forta sa se duca spre partea de inalta unde prin acel orificiu subtire asigura si necesarul de lichid pentru ungerea paletilor de le inalta. acel orificiu NU trebuie obturat, asa cum sustine SOLAN, cel cu nu stiu cite inventii la OSIM.
materiale:
-1m furtun de benzina, de presiune,25ron, eu am folosit de la piese auto, cu diam interior de vre-o 4-5 mm, marca Gaetz.
-pompa electrica. eu am pe a mea Bosch de Megane 1,9dci, de la dezmembrari, 1mil buc.
-un filtru de la cosul de gunoi dintr-un service oarecare, l-am taiat si mi-am luat tevusca respectiva.
-rotorul si capacele de la joasa, se polisheaza pina devin suprafetele oglinda. conditie maxima pentru a nu se mai forma pilitura niciodata! eventuala pilitura produsa de paletii de la inalta se duce pe retur, in injectoare nu vine decit motorina de la electrica, direct, in varianta asta. nu cum sustineau niste Gica-contra pe aici.
pompa se leaga cu minusul la masa masinii si plusul, prin releu, la tabloul de sigurante unde va da cu aparatul de masura plus(12V), dupa ce puneti contactul, dar sa si ramina tensiunea in timp ce se da la automat.
restul e migala multa, dar la final satisfactia e maxima:
-pornire normala cu injectoare proaste.
-pornire normala cu aer pe conducte
-raspunsul motorului la apasarea acceleratiei este mai rapid decit in varianta clasica.
-pornire normala in conditii de cristalizare a motorinei
-consumul nu se modifica
-nu se mai face aerisirea, in conditiile umblarii la injectoare.
efecte negative: in 27 000km si 8 luni, nu am vazut nici una.
pentru cine isi face modificarea exact ca mai sus, sa nu ma uite cu o bere!
astept contrariosii!!!
succes!
Comment
-
aici:Problema este combustibilul nu pompa. Eu am 80000, si nicio problema.
daca merge cum ma astept eu, in doua saptamani vin la gaesti cu berea. bafta!
Comment
-
Trebuia sa scriu aproape 80.000. Mai exact acum am 76000, oricum nu conteaza 3000...4000 km la acest nr de km. Conteaza daca am 76 sau 80. E irelevant. Important e ca la acest nr de km motorul functioneaza ca nou.
Eu chiar nu inteleg, Am doua motoare 1.5 dci. Unul euro 3 de 65 cai pus pe un clio 2003 (al sotiei mele), si unul euro 4 de 85 cai pe MCV-ul meu 2008. Ambele functioneaza si pornesc perfect. Cum se face de motoarele mele functioneaza perfet. Numai voi aveti probleme. Am o groaza de prieteni, cu asemenea motoare. Nimeni nu are probleme. Sora mea a cumparat un clio fabricatie 2007, euro 3 de 80 cai. Avea 36000 cand l-a luat. Acum are aproape 60.000Km. Doar motorina buna si ulei schimbat la timp. Absolut nicio problema.
Comment
-
Vedeti ca ati luat-o pe aratura in topicul asta. Ceeace discutati voi aici se discuta defapt pe alt topic. http://www.loganclub.ro/forum/modifi...-t38526p4.html .
Daca vreti sa vorbiti despre modificare, ar trebuii sa continuati in cealalta parte.
Aici ar trebuii sa se discute despre pompa de injectie, implicit regulator debit. Nu de modificarea acestora.
Comment
Comment