Da de ce 10 si nu un 5,cele cu 10 nu cumva sint semisintetice?
Culoare Ulei
Collapse
X
-
asta am gasit eu pe net:
# Poate aţi ghicit acest lucru, dar orice specificaţie care începe cu un C este un ulei de motor tip API pentru motoare diesel.Deci, CD,CF,CG,CH,CH-4 şi aşa mai departe,sunt toate pentru motoare diesel.Deci, cu cât a doua literă este mai departe în alfabet,cu atât mai bun este uleiul (satisface mai mult cerinţele tipului API).Deasemenea,când un număr urmează după ultima literă a tipului de ulei,acesta se referă la tipul motorului;în 2 timpi sau în 4 timpi.
# 2 timpi? Diesel? DA! Există motoare diesel în 2 timpi. Desigur, acestea necesită o atenţie specială.Deci, dacă un motor necesită un ulei tip CF-2, acesta este un motor în 2 timpi şi nu ar trebui folosit un alt ulei, care nu are cifra 2 în specificaţie. Exact ca şi în cazul specificaţiei uleiurilor pentru motoare pe benzină, acestea sunt deasemenea compatibile cu tot ce se află înaintea literei H (Ex:CD,CF,CG) . Deci, un ulei tip CH va fi tocmai bun dacă manualul dumneavoastră va necesita un ulei tip CF. Totuşi, în cazul ambelor tipuri de ulei, diesel sau pe benzină, specificaţiile nu sunt compatibile mai departe. Cu alte cuvinte, nu folosiţi un ulei care îndeplineşte numai specificaţia CF la un motor care necesită un ulei tip CH.
VÂSCOZITATEA ULEIULUI DE MOTOR:
# Când vorbim despre proprietăţile uleiului de motor,vâscozitatea are o foarte mare importanţă.Din păcate, este şi o parte neînţeleasă a acestor proprietăţi.Vâscozitatea unui ulei se referă la rezistenţa sa relativă la curgere, la diferite temperaturi.Cum am menţionat mai devreme, un ulei trebuie, nu numai să fie suficient de “subţire” ca să curgă bine la temperaturi joase, dar să şi rămână suficient de “gros” ca să menţină o protecţie adecvată la temperaturi înalte.
# ÃŽn mod ideal, uleiul îşi va mentine o vîscozitate consistentă într-o gamă foarte largă a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei este o măsură a tendinţei lui de a-şi schimba vâscozitatea odată cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul văscozitătii (VI) este mai mare, cu atât mai consistentă va fi vâscozitatea la schimbările de temperatură.
# Uleiurile monograd, cum ar fi cele de grad 30, sunt concepute pentru aplicaţii la temperaturi înalte.De exemplu, veţi constata că majoritatea maşinilor de tuns iarba, ca şi minitractoarele de curte, mai vechi, necesită direct un ulei de grad 30(SAE 30).Aceasta se întâmplă deoarece presupunem că ele vor fi folosite în special în timpul lunilor toride ale verii.
# Uleiurile multi-vâscoase (multi-grad), cum ar fi 0w30, 5w30, 10w40 şi aşa mai departe, sunt uleiuri produse pentru aplicaţii unde schimbările de temperatură pot fi semnificative.De exemplu, uleiurile multi-vâscoase pot fi folosite în climatul nordului Statelor Unite, unde temperaturile pot fi de -29°C iarna, până la +35°C în timpul verii.
# Deci, nu e necesară o presiune redusa ŞI o vîscozitate mare a fluidului de bază care poate fi folosit când întruneşte condiţiile de pompare tip W. Cu alte cuvinte, este posibil să întrunească condiţiile 5W cu un fluid de bază sintetic, care va fi clasificat de categoria 25 sau 30 la 100° C.Pornind de la aceasta,cu putin aditiv de îmbunătăţire sau nu, uleiul va trebui să satisfacă categoria 30 de clasificare, dar şi cea de 5W.
COMPARAŢIA DINTRE ULEIURILE MINERALE ŞI CELE SINTETICE
# Uleiul este lichidul vital al motorului maşinii dumneavoastră. Fără ulei de motor, este puţin probabil ca oricare din vehiculele dumneavoastră să ajungă la capătul străzii, în fiecare dimineaţă. De câteva zeci de ani, uleiurile convenţionale pe bază de petrol au asigurat o protecţie adecvată pentru toate vehiculele noastre. Observaţi că, aici cuvântul cheie este adecvat. ÃŽn principal, uleiurile pe bază de petrol, au fost suficient de bune (adecvate) pentru a proteja motoarele noastre de distrugere. Dacă schimbaţi uleiul suficient de des, puteţi fi aproape siguri că maşina dumneavoastră va rezista 160.000,până la 240.000Km, fără o problemă serioasă la motor, poate chiar mai mult.
# Unele din substanţele chimice care compun un ulei convenţional pe bază de petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de temperaturi la care funcţionează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezenţa oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră, la temperaturi scăzute. Astfel, unele părţi ale motorului pot rămâne neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură semnificativă poate apărea în tot acest timp.
# Uleiurile sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere. Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte cuvinte, moleculele uşoare din uleiurile petrolifere se transformă în gaz şi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care sunt mai greu de pompat
# Uleiul sintetic poate fi folosit în siguranţă, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile convenţionale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil şi NEO au fost garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70. Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la 16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulţi ani. Uleiul Mobil 1 a avut 40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar şi alte companii mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă.
# ÃŽn general, viaţa unui vehicul depinde de viaţa motorului său. Unul din principalii factori care afectează viaţa unui motor, este uzura pieselor şi/sau calarea, care este adesea rezultatul operării la temperaturi ridicate. Structura moleculară omogenă şi uniformă a uleiurilor sintetice conferă acestora un coeficient de fricţiune mult mai mic (moleculele alunecă mult mai uşor una peste alta cauzând astfel o fricţiune mult mai mică) decât la cele minerale.
# Uleiurile de motor minerale au o slabă rezistenţă a peliculei, faţă de cele sintetice. Cum a mai fost menţionat anterior, rezistenţa peliculei unui lubrifiant se referă la abilitatea sa de a menţine o peliculă între două componente de motor, când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă.
# Uleiurile sintetice vor avea în general, o rezistenţă a peliculei de la 500% până la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate comparabilă. De fapt, credeţi sau nu, chiar dacă uleiurile mai consistente au o rezistenţă a peliculei mai mare decât cele mai puţin consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistenţă mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de petrol.
# Uleiurile sintetice şi alţi lubrifianţi nu conţin parafină sau alte grăsimi, care îngroaşă dramatic uleiurile minerale, pe timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul aproape imediat.Attached FilesLast edited by lord_wader; 10 August 2009, 12:39.
Comment
-
Situatia la mine e cam asa:
Am mers -7000km- in care am folosit ulei mineral texaco havoline 10w40.
Sa pun din nou ulei full sintetic/semisintetic cum a folosit fostul proprietar al masinii?Este vorba de o "scapare/greseala/neinformare corecta".Am cumparat relativ recent o masina SH,un logan diesel,la care fostul proprietar baga ulei ELF ,atata stiu, dar nu am mai dat de el ca sa il intreb daca sintetic sau semi.
Cum la service unde am fost nu aveau ELF/mobil1 de care as fi vrut eu, mi au bagat ei ulei mineral texaco ca numai de asta aveau si era si cu filtru la oferta. Intru un fel m am lasat prostit de mecanici sa pun de ala,era si seara inainte de inchidere iar a doua zi era neaparat nevoie sa plec dimineata la prima ora. La momentul respectiv nu am dat mare importanta,am zis ca s mecanici si stiu ei ce fac,nu stiam eu ca un ulei e mineral si altul sintetic,eu am avut dacie 1310 si stiti cum e:benzina si ulei la 10RON litru si da i "bataie"
Sa raman oare tot pe ulei mineral? daca tot a fost comisa fapta?
Sau sa trec de la mineral la sintetic printr un schimb de semisintetic,apoi sintetic?Ori ma limitez doar la semisintetic si raman pe ala. Masina se apropie de 80k km. Ar mai fi de adaugat poate ca masina nu consuma deloc ulei,in cei 7mii km poate sa se fi dus 50ml dar nu cred. Mai am si acum o rezerva de vreo 500ml din care nu am pus nici o picatura. De mers merge bine zic eu,iar dimineata nu se aud zgomote la pornire,nu as putea spune ca uleiul ar cauza probleme.Last edited by lord_wader; 10 August 2009, 21:45.
Comment
-
Hai sa-ti vin in ajutor cu un post ce rupe filmul triple post-urilor tale!
Poti trece direct si fara probleme direct pe un ulei sintetic dar schimband si filtrul de ulei!...recomand tot ceva din gama indragita de mine, Valvoline:
Valvoline SYN POWER 5w30Attached Files
sigpic
Comment
-
guster de apa dulce
am mers cu masina la un service din bucuresti. nu dau nume ca-i fac reclama tot pe spatele meu. am facut si un schimb complet de ulei, filtre si placute de frana.
chestiunea este ca nu am stat langa masina cand au facut schimbul de ulei. dupa ce am luat masina, a doua zi, am ridicat capota sa-i sterg aripile pe unde nu se vede. SURPRIZA....gasesc pe baterie un capac de bidon de ulei, alt fel decat capacul bidonului pus de mine(eu luasem castrol edge 10w-40).
Intrebare: pot verifica in vre-un fel tipil uleiului din motor?
mi-a mai spus cineva ca este posibil ca pe langa cei 4L ai mei, sa mai fi completet ei 0,5L cu alt tip, ce aveau si ei pe acolo.(am logan 1,5dci, 64CP. in carte scrie 4,5L...)
nu ma evitati!!!
Comment
-
Problema e ca ai diesel iar uleiul la diesel se inegreste foarte repede. Ca sa vezi ce ulei ai, trebuie sa te duci undeva in laborator special. Mi-e greu sa cred ca asa ceva e accesibil.
Cel mai probabil ti-au pus alt ulei in motor, iar Castrol-ul tau a ramas in "sacosa" vre-unui mecanic. In cel mai rau caz, nu ti-au schimbat uleiul deloc si ti-a completat peste cel vechi, cu altceva.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment