Despre Filtrul De Particule DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by IancuMIC View Post
    Mersul la turatie si viteza constanta sustinuta, face ca filtrul se curete in mod pasiv datorita presiunii marite a gazelor, pe fondul unei temperaturi ridicate.
    Tocmai ce-ai descris deplasarea într-un mediu Extraurban, adică exact ce-i place cel mai mult motorului Diesel, cu sau fără filtru de particule.

    Comment


    • Despre exploatarea unui motor diesel echipat cu FAP, in mediul urban am dorit sa vorbesc; aici e marea problema. In acest sens, utilizatorul trebuie sa-si insuseasca cateva minime cunostine despre cum trebuie exploatata aceasta masina echipata cu filtru de particule, in situatia in care e folosita predominant urban.
      In continuare as dori sa spun ca dCi-ul E5 echipat cu FAP este incadrat ca ECO2; ce inseamna acest lucru? Printre altele, emisia de co2 este mai mica de 120g/km. Prin urmare o masina diesel care polueaza mai putin in raport cu altele ce nu se incadreaza in acest standard. Din cate se vede, daca nu punem si noi umarul si punem doar bratul si talpa, scoatem banii din buzunar mai repede decat ar trebui.
      Vorbeam de asemeni despre un mod nepotrivit de a "forja" un diesel. Consum mare=poluare mare=cenusa multa=filtru incarcat mai repede. Si culmea; la un dCi consumul cel mai mare nu e atunci cand rulam cu 130km/ora.
      Cei care au posibilitatea sa vada consumul instant, imi vor da dreptate in privinta reprizelor lungi inutile, a pedalei la podea, a folosirii motorului pe plaje largi de turatie (1500-3000).
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Cand se duce filtrul de particule, mai trage dupa el si turbina sau egr-ul
        Eu as zice ca mai des se intampla invers.
        Renault cel putin nu stiu sa recomande schimbare preventiva de filtru, dar are un contor de imbatranire. Daca motorul merge ok, se schimba cand ai o presiune diferentiala peste un anumit prag imediat dupa o regenerare reusita.
        Pentru colegul care dat exemplul cu bulgarul... nu vad fix nici o diferenta intre amenzile care ar trebui aplicate in cele 2 cazuri. Daca poluezi cu buna stiinta mai mult decat ai voie/ai platit, pai atunci baga banu.
        Last edited by einstein1984; 2 February 2015, 09:05.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • Se aplica in ambele sensuri. Turbina, egr sau injectie cu probleme poate distruge dpf-ul, dar si invers. Un filtru colmatat distruge turbo, valva egr si injectia.
          Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
          Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
          www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

          Comment


          • Managementul de care dispune un dCi E5, nu te lasa sa mergi fara sa fii anuntat despre problemele ivite, in legatura cu emisia de noxe; mai degraba turbinba si EGR pot distruge filtrul.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Asa nici la cele marci nu te lasa sa mergi cu filtrul de particule infundat si am avut clienti care au mers si un an cu ele in avarie.
              Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
              Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
              www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

              Comment


              • Daca nu intra ecu in mod protejat sa nu te mai lase sa depasesti 2000rot/min mergi cu el asa, led DPF aprins.
                Si cauti variante ( si bani ) intre timp...

                Comment


                • Care led aprins? Despre dCi vorbim aici.
                  ...
                  Daca nu gresesc, ar fi utile mai multe sfaturi despre cum sa evitam colmatarea. Majoritatea celor de aici au dCi-uri E5 relativ noi; despre eliminare am tot vorbit; sa vorbim si cum sa facem sa nu ajungem acolo.
                  Astept sfaturi pertinente.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Iesiti cu ele la sfarsit de saptamana in afara orasului si mergeti 30-40 minute constant cu 2000-2500rpm in treapta 4 sau 5. Asta e cel mai bun sfat. Altceva ce ai vrea sa-ti mai spunem?

                    In oras trebuie sa parcurgi distante mai lungi si daca simti ca a inceput sa regenereze dpf-ul nu oprii motorul.
                    Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                    Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                    www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                    Comment


                    • mai spuneti de detaliile privind regenerarea filtrului, dupa cum am mai spus, eu n-am simtit de 10.000 km deloc acea regenerare. La ce trebuie sa fim mai atenti?
                      laureate 1.5l, albastru marin

                      Comment


                      • Porneste ventilatorul, consumul instant creste, miros specific in regenerare si posibil sa simti o lipsa de putere.
                        Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                        Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                        www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                        Comment


                        • hmm, nu stiam ca porneste ventilatorul in regenerare. Adica nu cred ca a spus nimeni asta, in caz ca n-am fost eu atent. O informatie destul de buna.
                          laureate 1.5l, albastru marin

                          Comment


                          • In momentul declansarii procedurii de regenerare, trebuiesc indeplinite anumite conditii; temperatura motor, presiune gaze, turatie motor. Nu o sa vezi regenerare cu motor rece. Pentru a mentine o oarecare presiune a gazelor de evacuare, ECU aplica o strategie prin care creste sarcina pe motor. Cum? Prin introducerea unor consumatori importanti, ceea ce duce in mod automat marirea turatiei de relanti. Dupa incheierea regenerarii, totul revine la normal. Acest lucru poate fi sesizat doar la mersul urban; in afara nu prea ai cum sa sesizezi; doar fumul alb pe evacuare poate fi un indiciu; daca il observi. De aceea tot bat eu moneda pe particularitatile traficului urban; aici e marea problema a motoarelor echipate cu FAP. Daca nu te conformezi, te-ai lipit de o cheltuiala neprevazuta, destul de importanta.

                            Un lucru foarte important; nu circulati preponderent cu becul aprins la combustibil; e foarte posibil ca producedura de regenerare sa nu poata fi declansata.
                            Last edited by IancuMIC; 2 February 2015, 14:11.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Da. Trebuie sa ai minim un sfert din rezervor plin cu motorina.
                              Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                              Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                              www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                              Comment


                              • Am tot vorbit despre momentul declansarii procedurii de regenerare, functie de senzorii de presiune diferentiala, de temperatura etc. Ar trebui sa stiti ca ECU, declanseaza automat procedura de regenerare, daca in ultimii 750-1000km. nu a fost declansata si finalizata vreo astfel de operatiune, indiferent de nivelul de colmatare a filtrului. Aceasta este o masura suplimentara de securitate, pentru a mentine FAP-ul cat mai curat.
                                La mersul predominant pe autostrada, regenerarea se face spontan, cand presiunea si temperatura gazelor creeaza conditiile arderii depunerilor din filtru; in acest sens ECU nu va declansa regenerarea deoarece nu sunt indeplinite conditiile de acumulare, caz in care se va folosi de strategia de securitate despre care am facut vorbire.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google